Ile kosztuje raklama w Google? - Google AdWords Blog | SmartYou

Ile kosztuje raklama w Google?

podstawy AdWords

Prowadząc kampanię linków sponsorowanych można dowolnie dobierać budżet. Krótki film Google o kontroli wydatków na reklamę.

httpv://www.youtube.com/watch?v=7m87mI6xPQ4

Transkrypcja

Program AdWords pozwala zachować pełną kontrolę nad kosztami. Nie obowiązują minimalne kwoty wydatków więc tylko od Ciebie zależy ile wydasz na reklamę w AdWords. Budżet można kontrolować na trzy sposoby: pierwszy to budżet dzienny, drugi to koszt kliknięcia a trzeci to jakość reklamy.

Budżet dzienny to kwota którą chcesz przeznaczyć każdego dnia na reklamy AdWords. Reklamy będą wyświetlane do momentu wyczerpania tego budżetu po czym zostaną wstrzymane na resztę dnia. Budżet dzienny można zmienić w każdej chwili, a żeby mieć pewność, że reklamy uzyskują maksymalną widoczność można ustawić budżet w wysokości zalecanej na karcie ustawień w koncie.
Stawka kosztu kliknięcia czyli CPC jest maksymalną kwotą jaką chcesz zapłacić za każde kliknięcie w reklamy przez potencjalnego klienta. Stawkę CPC można określić dla wszystkich słów kluczowych lub zmieniać ją w zależności od ich skuteczności. Możesz na przykład spróbować podnieść stawkę dla najskuteczniejszych słów kluczowych aby uzyskać wyższą pozycję na stronie. Dostępne w koncie narzędzie prognozy odwiedzin AdWords pomaga w doborze odpowiedniej stawki.

Kolejnym ważnym czynnikiem wpływającym na pozycję reklamy na stronie jest jej jakość. Klienci szukający informacji chcą znajdować dokładnie to czego szukają, szybko i bez trudu. Reklamy, słowa kluczowe i strony docelowe muszą być zatem odpowiednio dopasowane do tych oczekiwań. Jakość reklamy jest mierzona za pomocą Wyniku Jakości, który można sprawdzić w koncie. Możesz ją poprawić dostosowując słowa kluczowe i reklamy w celu ich zbliżenia do oczekiwań użytkowników szukających twoich produktów lub usług. Program AdWords nagradza trafne i dobrze kierowane reklamy przyznając im wyższą pozycję przy niższym koszcie CPC. A zatem im lepiej kierowane będą reklamy tym większa będzie ich skuteczność.

Regularne kontrolowanie i dostosowywanie budżetu, stawek i jakości reklam może przynieść duże korzyści – zaloguj się już dziś aby sprawdzić czy konto AdWords przynosi korzyści twojej firmie.

Nie przegap już żadnego artykułu!

Zapisz się do naszego kanału RSS.