Skontaktuj się z nami

+48 ‭602 342 788‬
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę
Lista artykułów

Kampanie w AdWords – Sieć Wyszukiwania – Podstawy cz. 7

  • Autor: Piotr Stryjniak
  • Aktualizacja:

W dzisiejszym poście chciałbym zająć się możliwościami, jakie daje Google AdWords – fakt, wiemy, że możemy wyświetlać reklamy w wyszukiwarce. Ci bardziej ogarnięci wiedzą nawet, że możemy m. in. wyświetlać je na innych stronach internetowych, które należą do ich sieci reklamowej.

Ale ilu z was wie, że możemy je wyświetlać na YouTube? Że w wyszukiwarce Google możemy załączyć dodatkowe linki czy mapę? Że AdWords pozwala nam tworzyć nie tylko reklamy graficzne, ale także video? Bez poznania pełnej gamy możliwości jakie oferuje nam ten system reklamowy nie będziemy w stanie w pełni wykorzystać jego potencjału – a o to przecież tutaj chodzi.

Artykuł podzieliłem na dwie części (cz. 7 oraz cz. 8) – pierwsza skupi się na tematyce sieci wyszukiwania, natomiast druga – na sieci reklamowej. Zacznijmy od wstępu do obu sieci oraz bliższego omówienia sieci wyszukiwania w tym artykule. Mam nadzieję, że uznasz go za wartościowy i dowiesz się kilku interesujących rzeczy 🙂

Złoty podział: sieć wyszukiwania i sieć reklamowa

Generalnie AdWords pozwala nam wyświetlać reklamy poprzez dwa główne kanały – pierwszym z nich jest sieć wyszukiwania, czyli najprościej mówiąc wyszukiwarka Google. Do sieci wyszukiwania należą jeszcze inne wyszukiwarki, działające na ich silniku np. Onet.pl  – w ustawieniach AdWords takie strony noszą miano „partnerów wyszukiwania”.

Alternatywą dla Googlowskiej wyszukiwarki jest Sieć reklamowa – jest to zbiór stron obejmujący wybrane witryny Google (takie jak Gmail czy Google Maps), YouTube oraz ogromną ilość stron partnerskich, które poprzez program AdSense (pozwala on umieszczać reklamy na własnych stronach WWW i czerpać z nich dochody) umożliwiły wyświetlanie reklam AdWords na swojej witrynie.

Diagram AdSense AdWords

Sieć Wyszukiwania

Sieć wyszukiwania pozwala nam na wyświetlanie reklam tekstowych i tylko tekstowych w swoim obrębie. Wydawałoby się, że w porównaniu do sieci reklamowej, gdzie nasz przekaz marketingowy możemy o wiele bardziej urozmaicić, tutaj nie mamy zbyt dużych możliwości do popisu. Nic bardziej mylnego.

Wyszukiwarka Google to przede wszystkim miliony odsłon dziennie i tysiące potencjalnych kupujących zainteresowanych tematem. W sieci reklamowej dużą rolę w skuteczności naszych reklam odgrywają strony na których są one wyświetlane i na które nie mamy wpływu. Z ich jakością jak wiemy, bywa różnie – a od niej w dużej mierze zależy powodzenie naszych reklam.

Do czego zmierzam – Co prawda na wygląd SERP’a również wpływu nie mamy, ale:

Raz – Google dba o maksymalizację swoich dochodów,
Dwa – Lwią ich część stanowią właśnie wpływy z AdWords,
Trzy – Google dwoi się i troi aby zapewnić ich odpowiednią ekspozycję w SERPie

Podsumowując – wyszukiwarka Google zapewnia nam wysoką przepustowość klientów + taką prezentację wyników w wyszukiwarce, aby reklamy były zauważalne i, co ważniejsze, klikane.

Co możemy zrobić aby zwiększyć swoje szanse?

Przede wszystkim używać rozszerzeń reklam. Są to dodatkowe funkcje, które pozwalają na wyświetlanie dodatkowych informacji o firmie. Dzięki takim rozwiązaniom, nasza reklama jest jeszcze bardziej widoczna w wyszukiwarce, a w konsekwencji może przyczynić się do zwiększenia liczby kliknięć przez potencjalnych klientów. Więcej informacji na temat rozszerzeń reklam tekstowych w Adwords, możesz dowiedzieć się z naszego artykułu.

Gdzie znaleźć rozszerzenia reklam?

Na stronie głównej konta klikamy w zakładkę „Rozszerzenia reklam” (pkt. 1), a następnie z rozwijanej listy (pkt. 2) wybieramy to rozszerzenie, które nas interesuje w zależności od naszego biznesu. Przykładowo: dla lokalnych przedsiębiorstw usługowych z pewnością przyda się rozszerzenie połączeń lub lokalizacji, natomiast dla sklepu internetowego – rozszerzenie cen.

Rozszerzenia reklam AdWords

Natomiast w nowym Interfejsie mamy dostępne również rozszerzenie promocji:
Rozszerzenia promocji AdWords

UWAGA! Pamiętajmy, że zmienione rozszerzenie zostanie wykasowane – aby zachować statystyki aktywnych rozszerzeń, zaleca się aby za każdym razem tworzyć nowe, nie nadpisując obecnych.

UWAGA nr 2 (większość) Aby rozszerzenia działały, zapytanie w wynikach wyszukiwania, jakość słowa kluczowego jak i samej reklamy muszą być odpowiednio wysokie. Brzmi zawile – wiem. Tematyka ta porusza już dosyć skomplikowane zagadnienia, takie jak Wynik Jakości czy Ranking reklamy na które przyjdzie jeszcze pora. Spragnionych wiedzy odsyłam do Pomocy AdWords.

Jakie typy reklam są dostępne w sieci wyszukiwania?

Najczęściej spotykanymi reklamami są oczywiście reklamy tekstowe (o których więcej w naszym artykule o budowie reklam tekstowych AdWords), które bardzo mocno przypominają organiczne wyniki wyszukiwania (mają widoczną etykietę „Reklama”). Więcej o reklamach tekstowych Dostępne są m.in. reklamy typu „Tylko połączenie”, które wyświetlają się wyłącznie na urządzeniach, z których można wykonywać połączenia telefoniczne. Jak to działa? Po kliknięciu w reklamę, nie przechodzimy na stronę internetową (jak w przypadku standardowych reklam), a przechodzimy bezpośrednio do wykonania połączenia. Taka opcja ma skłonić klientów do szybszego kontaktu z firmą. W szczególności jest to dobra opcja dla firm taksówkarskich oraz zajmujących się pomocą drogową.

Tylko połączenie AdWords

Źródło: support.google.com

Innymi typami reklam są także dynamiczne reklamy w wyszukiwarce (tzw. DSA) oraz reklamy produktowe, których funkcje przybliżę w dalszych częściach kursu. Tymczasem przejdźmy do drugiej sieci Google, która ma zdecydowanie więcej możliwości reklamowych – sieci reklamowej.

Podziel się:
Obserwuj nas:
Kategorie: Google Ads

Poczekaj, to nie wszystko!

Polecane artykuły

Wróć na górę