Kierowanie na Tablety - Nowość w Adwords

Kierowanie Reklam na Tablety teraz w Google Adwords

Wydarzenia/Nowości >> Nowości AdWords

Kilka dni temu Google na swoim oficjalnym blogu ogłosił wprowadzenie nowej funkcji kierowania reklam – w ciągu następnych kilku tygodni na wszystkich kontach ma się pojawić opcja kierowania reklam na tablety. Z początku mają być to produkty firmy Apple, jednakże z czasem zostaną wprowadzone również inne urządzenia (a bardziej ściśle: inne systemy operacyjne tabletów).

Opcja ta jest (będzie) dostępna na koncie w sekcji „Ustawienia” >> „Sieci i Urządzenia” >> „Urządzenia”

Po sprawdzeniu okazało się, że na naszych kontach opcja nie jest jeszcze dostępna.

Jakie korzyści da nam ta funkcja?

Sektor tabletów jest z całą pewnością bardzo atrakcyjny – ich popularność szybko rośnie, nie dziwi zatem udostępnienie takiej funkcji przez Google. Jednakże, patrząc przez pryzmat naszego kraju, nie są to jeszcze popularne u nas urządzenia.

Mając podłączony program Google Analytics pod naszą stronę jesteśmy w stanie sprawdzić jaka ilość odwiedzających osób korzysta z urządzeń przenośnych – raport ten znajdziesz:

Zakładka „Użytkownicy” >> „Google Mobile” >> „Urządzenia przenośne”

Kierowanie reklam na Tablety Google Adwords

W tym wypadku użytkownicy urządzeń mobilnych stanowią niecały 1% wszystkich odwiedzających. W przypadku Ipada jest to 0,4%.

Wartości te nie robią większego wrażenia, polecam jednak ich monitorowanie – jak już było wspomniane rynek mobilny rozwija się bardzo dynamicznie i również w Polsce widzimy prawdziwy boom na smartphone’y. Warto zatem trzymać rękę na pulsie aby wiedzieć kiedy podjąć odpowiednie działania.

Dodatkowe informacje:
[box type=”info”]Search Engine Watch [ang]
Adwords Polska Blog [/box]

Nie przegap już żadnego artykułu!

Zapisz się do naszego kanału RSS.

Certyfikowany Specjalista Google AdWords oraz Google Analytics. Doradza klientom SmartYou jak optymalnie wykorzystywać kampanie PPC do osiągania celów biznesowych. Interesuje się analityką internetową oraz optymalizacją współczynnika konwersji. Zawsze trzyma rękę na plusie i wie, jak zastosować wszystkie nowe narzędzia i rozwiązania w branży.