Kilka dni temu Google na swoim oficjalnym blogu ogłosił wprowadzenie nowej funkcji kierowania reklam – w ciągu następnych kilku tygodni na wszystkich kontach ma się pojawić opcja kierowania reklam na tablety. Z początku mają być to produkty firmy Apple, jednakże z czasem zostaną wprowadzone również inne urządzenia (a bardziej ściśle: inne systemy operacyjne tabletów).
Opcja ta jest (będzie) dostępna na koncie w sekcji „Ustawienia” >> „Sieci i Urządzenia” >> „Urządzenia”
Po sprawdzeniu okazało się, że na naszych kontach opcja nie jest jeszcze dostępna.
Jakie korzyści da nam ta funkcja?
Sektor tabletów jest z całą pewnością bardzo atrakcyjny – ich popularność szybko rośnie, nie dziwi zatem udostępnienie takiej funkcji przez Google. Jednakże, patrząc przez pryzmat naszego kraju, nie są to jeszcze popularne u nas urządzenia.
Mając podłączony program Google Analytics pod naszą stronę jesteśmy w stanie sprawdzić jaka ilość odwiedzających osób korzysta z urządzeń przenośnych – raport ten znajdziesz:
Zakładka „Użytkownicy” >> „Google Mobile” >> „Urządzenia przenośne”
W tym wypadku użytkownicy urządzeń mobilnych stanowią niecały 1% wszystkich odwiedzających. W przypadku Ipada jest to 0,4%.
Wartości te nie robią większego wrażenia, polecam jednak ich monitorowanie – jak już było wspomniane rynek mobilny rozwija się bardzo dynamicznie i również w Polsce widzimy prawdziwy boom na smartphone’y. Warto zatem trzymać rękę na pulsie aby wiedzieć kiedy podjąć odpowiednie działania.
Dodatkowe informacje:
[box type=”info”]Search Engine Watch [ang]
Adwords Polska Blog [/box]