Nagłówki w reklamach adwords - Google AdWords Blog | SmartYou

Nagłówki w reklamach adwords

Copywriting

Budowa skutecznego boku reklamowego w adwords w dużej mierze
sprowadza się do testowania różnych rozwiązań.

Jeśli zastosujemy jednak kilka prostych zasad to już na wstępnie
osiągamy lepsze rezultaty.

Nasza reklama będzie klikana, przez więcej osób. Dzięki temu
mamy większy wskaźnik klikalności tzw. CTR. Mówiąc po ludzku,
nasz boks reklamowy będzie lepszej jakości i dzięki temu
będziemy mogli płacić mniej za kliknięcia.

Idealny nagłówek

Co powinno znaleźć się w idealnym nagłówku reklamy adwords?
Odpowiedź jest stosunkowo prosta: słowo kluczowe,
które wpisał w wyszukiwarkę nasz potencjalny klient.

Jeśli ktoś wpisał w Google frazę: materace katowice, a tak się składa,
że przykładowo prowadzimy sklep z materacami w Katowicach,
to w nagłówku naszej reklamy powinna znaleźć się fraza:

materace katowice

Kolejna rzecz na którą powinniśmy zwrócić uwagę to wielkość liter.
Jak wiadomo dość restrykcyjny regulamin tworzenia treści reklam
w systemie adwords nie pozwala nam pisać WIELKIMI LITERAMI.

Możemy jednak zastosować mały trik i powiększyć tylko pierwszą literę
każdego słowa w nagłówku. Efekt będzie taki:

Materac Katowice

Efekt będzie lepszy, ponieważ nasz nagłówek zacznie
bardziej rzucać się w oczy.

To jeszcze nie koniec naszego dążenia do idealnego nagłówka.
Jak pewnie zdajesz sobie sprawę nie wszyscy klienci wpiszą
dokładnie taką samą frazę w wyszukiwarkę. Część z nich może
wpisać np.: tanie materace katowice.

Nadal chcemy aby nasz nagłówek był idealnie dopasowany
do wpisanej w wyszukiwarkę frazy. Na całe szczęście nie
musimy tworzyć wielu boksów reklamowych.

Możemy zastosować proste rozwiązanie – Keyword Insertion Tool,
które szczegółowo omówię w innym poście.

W praktyce w treści nagłówka musimy wpisać:
{KeyWord:Materace Katowice}

Bierzemy w nawias KeyWord: oraz nasze słowo kluczowe lub frazę.
Efekt jest taki, że jeśli nasz klient wpisze w wyszukiwarkę frazę:
materace katowice to otrzyma taki nagłówek:

Materace Katowice

Jeśli klient wpisze w wyszukiwarkę: tanie materace katowice to otrzyma nagłówek:

Tanie Materace Katowice

Mamy tylko 25 znaków

Musisz pamietać o tym, że w nagłówku reklamy adwords
może być maksymalnie 25 znaków. Jeśli nasze narzędzie,
które podmienia słowa w nagłówku trafi na dłużą frazę typu:

bardzo wygodne materace katowice to skróci nagłówek do treści,
która jest wpisana w {KeyWord:Materace Katowice}. Wtedy klient
zobaczy nagłówek:

Materace Katowice

Musisz pamiętać, żeby narzędzie {KeyWord: } stosować z rozwagą.
W grupie reklam, w której je stosujesz muszą być odpowiednio
dobrane słowa kluczowe. Musisz mieć również odpowiednią
strukturę kampanii i grup reklam.

Podsumowując

Tworząc skuteczny nagłówek musisz pamiętać o kliku zasadach:

  • umieszczamy w nagłówku słowa kluczowe
  • Stosujemy Wielkie Litery Na Początku Każdego Słowa
  • Musimy się zmieścić w 25 znakach
  • Możemy zastosować Keyword Insertion Tool, czyli: {KeyWord: Tutaj wpisz słowo kluczowe}

Musisz pamiętać o jeszcze jednej rzeczy – testach.
Testuj różne wersje nagłówków i sprawdzaj, która jest lepsza.

Nie przegap już żadnego artykułu!

Zapisz się do naszego kanału RSS.

Certyfikowany Specjalista Google AdWords oraz Google Analytics. Doradza klientom SmartYou jak optymalnie wykorzystywać kampanie PPC do osiągania celów biznesowych. Interesuje się analityką internetową oraz optymalizacją współczynnika konwersji. Zawsze trzyma rękę na plusie i wie, jak zastosować wszystkie nowe narzędzia i rozwiązania w branży.