Wszyscy zapewne wiemy, że aby nasze reklamy w AdWords były skuteczne powinny być powiązane z zapytaniem wprowadzonym w wyszukiwarce. W idealnym wypadku ścieżka ta wyglądałaby tak:
Skupmy się na pierwszym etapie: czy wprowadzone przez potencjalnego klienta zapytanie do wyszukiwarki spowoduje:
- Wyświetlenie twojej reklamy?
- wyświetlenie reklamy która jest powiązana z tym zapytaniem?
W przypadku małych kampanii, o niewielkiej ilości słów kluczowych, stworzenie dobrze powiązanych reklam nie stanowi większego problemu – fakt, jest to proces pracochłonny, jednakże przeważnie procentujący z nawiązką.
Co jednak, gdy lista słów to kilkadziesiąt czy kilkaset fraz?
W tym wypadku warto nauczyć się skutecznie wykorzystywać narzędzie pozwalające na dynamiczne umieszczanie słów kluczowych w reklamach – KIT.
KIT – Keyword Insertion Tool
KIT czyli Keyword Insertion Tool (znany również pod nazwą DKI – Dynamic Keyword Insertion) jest to funkcja pozwalająca na umieszczanie słów kluczowych w reklamie które odpowiadają zapytaniu użytkownika i znajdują się na liście naszych słów kluczowych w grupie reklam. Dla przykładu:
Egzotyczne Wycieczki Szukasz {KeyWord:Egzotycznej Wycieczki}? Sprawdź Oferty na 2011 Rok Teraz! www.wycieczki.pl
Jeżeli nasza grupa reklamowa zawiera takie frazy w dopasowaniu ścisłym:
wycieczki do tunezji
wycieczki do egiptu
wycieczki do maroko
To po wpisaniu przez użytkownika zapytania o „wycieczki do maroko” w wyszukiwarce zobaczy on naszą reklamę w postaci:
Egzotyczne Wycieczki Szukasz Wycieczki do Maroko? Sprawdź Oferty na 2011 Rok Teraz! www.wycieczki.pl
Tak więc jeżeli zapytanie z wyszukiwarki zgadza się ze słowem kluczowym i jego dopasowaniem to zostanie ono umieszczone w naszej reklamie. Sposób ten daje spore możliwości w ograniczaniu ilości grup reklam a dobrze wykorzystany pozwoli na znaczne podbicie wskaźnika CTR.
Jak tworzyć reklamy z wykorzystaniem KIT
Aby tekst został wklejony dynamicznie do naszej reklamy musi mieć taki oto schemat:
{keyword:słowo kluczowe}
W zależności od sposobu zapisania słowa „keyword” tekst wyświetlony w reklamie będzie składał się z dużych bądź małych liter:
Zapis KIT | Rezultat |
---|---|
{keyword:zapis na ekurs} | zapis na ekurs |
{Keyword:zapis na ekurs} | Zapis na ekurs |
{KeyWord:zapis na ekurs} | Zapis Na Ekurs |
{KEYword:zapis na ekurs} | ZAPIS na ekurs |
{KEYWord:zapis na ekurs} | ZAPIS NA Ekurs |
{KeyWORD:zapis na ekurs} | Zapis Na EKURS |
{KEYWORD:zapis na ekurs} | ZAPIS NA EKURS |
{keyWord:zapis na ekurs} | zapis na Ekurs |
Pamiętajcie, że wszystko musi być zgodne z zasadami AdWords dotyczących reklam – całe wyrazy napisane dużymi literami przeważnie nie przejdą kontroli jakości i nie zostaną wyświetlone (chyba że są w powszechnym użyciu jak „TV” czy „dysk HDD”).
Kolejnym ważnym krokiem jest przygotowanie odpowiedniej listy słów kluczowych, najlepiej w dopasowaniu ścisłym. Tylko bowiem w tym wypadku będziemy mieć pełną kontrolę nad wyglądem reklamy:
Słowa (dopasowanie ścisłe):
wycieczki do tunezji
wycieczki do egiptu
wycieczki do maroko
Reklama:
Egzotyczne Wycieczki Szukasz {KeyWord:Egzotycznej Wycieczki}? Sprawdź Oferty na 2011 Rok Teraz! www.wycieczki.pl
Reklama dla frazy: „wycieczki do egiptu”
Egzotyczne Wycieczki Szukasz Wycieczki do Egiptu? Sprawdź Oferty na 2011 Rok Teraz! www.wycieczki.pl
Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie aby umieścić frazy w dopasowaniu do wyrażenia czy dopasowaniu przybliżonym, jednakże musimy wtedy mieć na uwadze sposób w jaki działają te dopasowania (trudniej przewidzieć zamiary wyszukiwania).
KIT a Wynik Jakości
Jak już wspominałem sensowne wykorzystanie narzędzia KIT może znacznie zwiększyć nasz wskaźnik CTR. Ten z kolei stanowi najważniejszy czynnik wpływający na Wynik Jakości naszej reklamy – można więc wysnuć wniosek, że poprzez wykorzystanie KITa w reklamie poprawimy CTR i zwiększymy Wynik Jakości reklamy.
Rzeczywistość nie wygląda niestety tak różowo – owszem, KIT może wpłynąć na nasz wskaźnik CTR ale nie musi. Może go równie dobrze znacznie obniżyć i zwiększyć koszty kampanii.
Pamiętaj – Keyword Insertion Tool nie jest złotym środkiem na poprawienie skuteczności, ale wykorzystany dobrze i z głową może ją poprawić!
Parę Rad na koniec
- Uważaj na błędy i odstępy – {KeyWord :Tanie Wycieczki} czy { Keyword:Tanie Wycieczki}, funkcja KIT nie zadziała!
- Staraj się wykorzystywać KIT jako część nagłówka czy linii opisu np. „Promocje na {KeyWord:Wycieczki do Egiptu} -20%” niż „{KeyWord:Tanie Wycieczki do Egiptu}”.
- Starannie dobieraj słowa kluczowe, najlepiej w dopasowaniu ścisłym.
- Nie patrz tylko na CTR reklam lecz również na wskaźnik konwersji – CTR może podskoczyć z racji wyróżnienia tekstu przez KIT w reklamie, lecz niekoniecznie musi to oznaczać wzrost współczynnika konwersji.
- KIT może być użyty w reklamie wielokrotnie – w nagłówku, wyświetlanym i docelowym URL, oraz w opisie. Pamiętaj jednak, że długość poszczególnych części reklamy musi być zachowana, w przeciwnym wypadku zostanie wyświetlony tekst domyślny (np. dla {KeyWord:Ciepłe Buty} będzie to fraza „Ciepłe Buty”).
- Testuj reklamy – tylko wtedy naprawdę przekonasz się co działa a co nie. Jeżeli wszyscy używają KIT to metodą na wyróżnienie się wśród konkurencji będzie nieużycie tego narzędzia.