Trochę KITu w Reklamie AdWords

Trochę KITu w Reklamie AdWords

Google Adwords >> reklamy w AdWords

Wszyscy zapewne wiemy, że aby nasze reklamy w AdWords były skuteczne powinny być powiązane z zapytaniem wprowadzonym w wyszukiwarce. W idealnym wypadku ścieżka ta wyglądałaby tak:

proces wyszukiwania w google

Skupmy się na pierwszym etapie: czy wprowadzone przez potencjalnego klienta zapytanie do wyszukiwarki spowoduje:

  • Wyświetlenie twojej reklamy?
  • wyświetlenie reklamy która jest powiązana z tym zapytaniem?

W przypadku małych kampanii, o niewielkiej ilości słów kluczowych, stworzenie dobrze powiązanych reklam nie stanowi większego problemu – fakt, jest to proces pracochłonny, jednakże przeważnie procentujący z nawiązką.
Co jednak, gdy lista słów to kilkadziesiąt czy kilkaset fraz?

W tym wypadku warto nauczyć się skutecznie wykorzystywać narzędzie pozwalające na dynamiczne umieszczanie słów kluczowych w reklamach – KIT.

KIT – Keyword Insertion Tool

KIT czyli Keyword Insertion Tool (znany również pod nazwą DKIDynamic Keyword Insertion) jest to funkcja pozwalająca na umieszczanie słów kluczowych w reklamie które odpowiadają zapytaniu użytkownika i znajdują się na liście naszych słów kluczowych w grupie reklam. Dla przykładu:

Egzotyczne Wycieczki
Szukasz {KeyWord:Egzotycznej Wycieczki}?
Sprawdź Oferty na 2011 Rok Teraz!
www.wycieczki.pl

Jeżeli nasza grupa reklamowa zawiera takie frazy w dopasowaniu ścisłym:

wycieczki do tunezji
wycieczki do egiptu
wycieczki do maroko

To po wpisaniu przez użytkownika zapytania o „wycieczki do maroko” w wyszukiwarce zobaczy on naszą reklamę w postaci:

Egzotyczne Wycieczki
Szukasz Wycieczki do Maroko?
Sprawdź Oferty na 2011 Rok Teraz!
www.wycieczki.pl

Tak więc jeżeli zapytanie z wyszukiwarki zgadza się ze słowem kluczowym i jego dopasowaniem to zostanie ono umieszczone w naszej reklamie. Sposób ten daje spore możliwości w ograniczaniu ilości grup reklam a dobrze wykorzystany pozwoli na znaczne podbicie wskaźnika CTR.

Jak tworzyć reklamy z wykorzystaniem KIT

Aby tekst został wklejony dynamicznie do naszej reklamy musi mieć taki oto schemat:

{keyword:słowo kluczowe}

W zależności od sposobu zapisania słowa „keyword” tekst wyświetlony w reklamie będzie składał się z dużych bądź małych liter:

Zapis KITRezultat
{keyword:zapis na ekurs}zapis na ekurs
{Keyword:zapis na ekurs}Zapis na ekurs
{KeyWord:zapis na ekurs}Zapis Na Ekurs
{KEYword:zapis na ekurs}ZAPIS na ekurs
{KEYWord:zapis na ekurs}ZAPIS NA Ekurs
{KeyWORD:zapis na ekurs}Zapis Na EKURS
{KEYWORD:zapis na ekurs}ZAPIS NA EKURS
{keyWord:zapis na ekurs}zapis na Ekurs

Pamiętajcie, że wszystko musi być zgodne z zasadami AdWords dotyczących reklam – całe wyrazy napisane dużymi literami przeważnie nie przejdą kontroli jakości i nie zostaną wyświetlone (chyba że są w powszechnym użyciu jak „TV” czy „dysk HDD”).

Kolejnym ważnym krokiem jest przygotowanie odpowiedniej listy słów kluczowych, najlepiej w dopasowaniu ścisłym. Tylko bowiem w tym wypadku będziemy mieć pełną kontrolę nad wyglądem reklamy:

Słowa (dopasowanie ścisłe):

wycieczki do tunezji
wycieczki do egiptu
wycieczki do maroko

Reklama:

Egzotyczne Wycieczki
Szukasz {KeyWord:Egzotycznej Wycieczki}?
Sprawdź Oferty na 2011 Rok Teraz!
www.wycieczki.pl

Reklama dla frazy: „wycieczki do egiptu

Egzotyczne Wycieczki
Szukasz Wycieczki do Egiptu?
Sprawdź Oferty na 2011 Rok Teraz!
www.wycieczki.pl

Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie aby umieścić frazy w dopasowaniu do wyrażenia czy dopasowaniu przybliżonym, jednakże musimy wtedy mieć na uwadze sposób w jaki działają te dopasowania (trudniej przewidzieć zamiary wyszukiwania).

KIT a Wynik Jakości

Jak już wspominałem sensowne wykorzystanie narzędzia KIT może znacznie zwiększyć nasz wskaźnik CTR. Ten z kolei stanowi najważniejszy czynnik wpływający na Wynik Jakości naszej reklamy – można więc wysnuć wniosek, że poprzez wykorzystanie KITa w reklamie poprawimy CTR i zwiększymy Wynik Jakości reklamy.

Rzeczywistość nie wygląda niestety tak różowo – owszem, KIT może wpłynąć na nasz wskaźnik CTR ale nie musi. Może go równie dobrze znacznie obniżyć i zwiększyć koszty kampanii.

PamiętajKeyword Insertion Tool nie jest złotym środkiem na poprawienie skuteczności, ale wykorzystany dobrze i z głową może ją poprawić!

Parę Rad na koniec

  • Uważaj na błędy i odstępy – {KeyWord :Tanie Wycieczki} czy  { Keyword:Tanie Wycieczki}, funkcja KIT nie zadziała!
  • Staraj się wykorzystywać KIT jako część nagłówka czy linii opisu np. „Promocje na {KeyWord:Wycieczki do Egiptu} -20%” niż „{KeyWord:Tanie Wycieczki do Egiptu}”.
  • Starannie dobieraj słowa kluczowe, najlepiej w dopasowaniu ścisłym.
  • Nie patrz tylko na CTR reklam lecz również na wskaźnik konwersji – CTR może podskoczyć z racji wyróżnienia tekstu przez KIT w reklamie, lecz niekoniecznie musi to oznaczać wzrost współczynnika konwersji.
  • KIT może być użyty w reklamie wielokrotnie – w nagłówku, wyświetlanym i docelowym URL, oraz w opisie. Pamiętaj jednak, że długość poszczególnych części reklamy musi być zachowana, w przeciwnym wypadku zostanie wyświetlony tekst domyślny (np. dla {KeyWord:Ciepłe Buty} będzie to fraza „Ciepłe Buty”).
  • Testuj reklamy – tylko wtedy naprawdę przekonasz się co działa a co nie. Jeżeli wszyscy używają KIT to metodą na wyróżnienie się wśród konkurencji będzie nieużycie tego narzędzia.

Nie przegap już żadnego artykułu!

Zapisz się do naszego kanału RSS.

Certyfikowany Specjalista Google AdWords oraz Google Analytics. Doradza klientom SmartYou jak optymalnie wykorzystywać kampanie PPC do osiągania celów biznesowych. Interesuje się analityką internetową oraz optymalizacją współczynnika konwersji. Zawsze trzyma rękę na plusie i wie, jak zastosować wszystkie nowe narzędzia i rozwiązania w branży.