Wysyp Nowości w Google AdWords cz. 2/2

Wysyp Nowości w Google AdWords 2/2

Wydarzenia/Nowości >> Nowości AdWords

Część druga poświęcona nowym udogodnieniom, które pojawiły się w AdWords w dużej części koncentruje się na Sieci Reklamowej Google. W jej rejonie bowiem zaszły dosyć istotne zmiany, które znacznie udoskonaliły sposób kierowania reklam. Dodatkowo Reklamodawcy otrzymali prosty dostęp do reklam wideo, które są teraz dostępne praktycznie dla każdego.

Kierowanie kontekstowe po słowach kluczowych

Kierowanie reklam przy użyciu słów kluczowych w Sieci Reklamowej wcześniej działało w sposób następujący – gromadziło się kilka słów kluczowych, ściśle ze sobą powiązanych, w grupę reklamową. Algorytm Google „odczytywał” temat przewodni tych słów i na jego podstawie przyporządkowywał odpowiednie strony docelowe.

Statystyki skuteczności były dostępne wówczas z poziomu miejsca docelowego (na którym wyświetlały się nasze reklamy) oraz grupy reklamowej i danej kampanii.

Teraz dopasowanie reklam stało się bardziej precyzyjne – statystyki skuteczności są bowiem dostępne na najniższym poziomie słowa kluczowego. To oznacza, że reklamy są również kierowane ze względu na to słowo kluczowe a nie całą grupę reklam:

siec reklamowa kierowanie kontekstowe
Mój komentarz:
Google w pewien sposób przeniosło bardzo precyzyjne targetowanie reklam z Sieci Wyszukiwania na Sieć Reklamową. Co prawda nie mamy tutaj możliwości używania różnych typów dopasowań (są ignorowane, wszystko jest odczytywane jako dopasowanie przybliżone) ale i tak jest to ogromny skok naprzód.

[box type=”info”]Wszystko o AdWords[/box]

Udoskonalona karta Sieci Reklamowej

Obsługa kampanii kierowanych na Sieć Reklamową wymagało zaglądania do kilku zakładek w interfejsie AdWords – Odbiorcy, Grupy reklam, Sieci oraz Tematy:

siec reklamowa interfejs
Teraz wszystkie niezbędne informacje znajdziemy w jednym miejscu:

siec reklamowa adwords karta
Mój komentarz: Interfejs zyskał na większej przejrzystości a cały odrębny panel przeznaczony tylko dla Sieci Reklamowej ułatwia zarządzanie kampaniami kierowanymi na to medium.

[box type=”info”]Wszystko o AdWords
Pomoc Google AdWords[/box]

Google AdWords dla Wideo

Reklamy Wideo w końcu zostały udostępnione szerokiemu gronu Reklamodawców – Interfejs AdWords zyskał dodatkowy, odrębny  panel dla reklam Wideo. Nasze nowe kampanie możemy tworzyć poprzez wejście bezpośrednie do panelu bądź dodanie nowej kampanii wideo:

kampania video adwords

Interfejs Wideo prezentuje się w ten sposób:

video google adwords

Całość jest w pełni zintegrowana z YouTube i oferuje reklamę w 4-rech formatach TrueView :

  • w wynikach wyszukiwania (na youtube)
  • w opcjach, przed długometrażowymi filmami
  • na stronie (coś na zasadzie InVideo bądź promowanego filmu po prawej stronie)
  • In-stream – odtwarzana przed, w trakcie bądź po filmie partnerskim Youtube

Mój komentarz: reklamy wideo tracą na elitarności (kiedyś korzystać z tego medium mogły tylko duże brandy, współpracując bezpośrednio z Google) jednocześnie zyskując całą rzeszę nowych Reklamodawców. W połączeniu z dosyć niskimi kosztami stworzenia filmu reklamowego może się okazać, że niebawem będziemy mieć wysyp całej gamy małych firm chcących reklamować się w ten sposób.

Za tą formą przemawia również atrakcyjny model rozliczeń (za obejrzenie, nie wyświetlenie) oraz niskie (przynajmniej na razie) koszty, sięgające od kilku do kilkunastu groszy za obejrzenie reklamy.

[box type=”info”]Rodzina reklam TrueView
Wszystko o AdWords[/box]

Narzędzie propozycji słów kluczowych

Narzędzie do poszukiwania odpowiednich słów kluczowych zostało lekko zmodyfikowane, doszła również nowa funkcjonalność. Teraz, wyszukane frazy zostaną automatycznie podzielone w grupy reklamowe, które następnie możemy bezpośrednio dodać do konta:

propozycje slow kluczowych adwords
Samo wyszukiwanie słów kluczowych również zmodernizowano – usunięto możliwość zaznaczania słów gwiazdkami oraz dodano zbiorczą zakładkę „zapisane propozycje” dla słów kluczowych oraz grup reklamowych.

Mój komentarz: z grupowania słów nie korzystam ponieważ moim zdaniem automat robi to źle i niedokładnie. Z kolei przy dobieraniu słów kluczowych brakuje mi bardzo opcji zaznaczenia paru fraz i doboru na ich podstawie podobnych. Cieszy natomiast fakt zapisywania wybranych słów kluczowych w tle i pokazywanie ich w kolejnych wyszukiwaniach.

[box type=”info”]Wszystko o AdWords[/box]

Narzędzie prognozy odwiedzin

Kolejne narzędzie, tym razem do szacowania kosztów kliknięć/wyświetleń przy zakładanym budżecie i stawce CPC. Zmianie, względem poprzednika, uległo same przedstawienie informacji, dodanie wykresów oraz możliwość bezpośredniego skopiowania struktury kampanii na konto:

prognoza odwiedzin adwords
Dużą innowacją jest również pobieranie historii skuteczności konta przy określaniu prognoz ruchu – dzięki temu rozwiązaniu przedstawiane dane powinny bardziej odpowiadać rzeczywistości.

Mój komentarz: przyznam szczerze, że wcześniej z tego narzędzia korzystałem niezwykle rzadko, głównie z racji bardzo mylących prognoz. Po aktualizacji widzę możliwość oszacowywania ruchu przy rozbudowie konta o nowe słowa kluczowe – tutaj faktycznie to narzędzie może się przydać.

[box type=”info”]Wszystko o AdWords[/box]

Rozszerzenia aplikacji komórkowych

Rozszerzenie reklamy, dzięki któremu w sieci wyszukiwania możemy podpiąć bezpośredni link do naszej promowanej aplikacji w iTunes Store (dla rodziny produktów Apple) bądź Google Play (dla Androida):

rozszerzenie aplikacji komorkowych
Dodatkowo, możemy śledzić konwersje będące pobraniem aplikacji dla Androida.

Mój komentarz: dla kampanii dedykowanych na smartphone’y bardzo fajne rozszerzenie, mogące zwiększyć ilość pobrań dedykowanych aplikacji. Generalnie, wszystko co związane z sektorem mobile rozrasta się w niesłychanym tempie – widać to także pomału i u nas (polecam zerknąć od czasu do czasu na wizyty na stronę generowanych przez źródła mobilne w Google Analytics) więc tego typu dodatek na pewno nie zaszkodzi ;)

[box type=”info”]Wszystko o AdWords[/box]

 

Google co rusz serwuje nam ostatnio nowości w AdWords – w znacznej części są to rozwiązania zdecydowanie na plus jednakże ich ilość oraz krótki okres przerwy między nimi sprawia, że można się w tym wszystkim pogubić. Mam zatem nadzieję, że ten oraz poprzedni post pomogą Ci w byciu na bieżąco z systemem Google AdWords.

Nie przegap już żadnego artykułu!

Zapisz się do naszego kanału RSS.

Certyfikowany Specjalista Google AdWords oraz Google Analytics. Doradza klientom SmartYou jak optymalnie wykorzystywać kampanie PPC do osiągania celów biznesowych. Interesuje się analityką internetową oraz optymalizacją współczynnika konwersji. Zawsze trzyma rękę na plusie i wie, jak zastosować wszystkie nowe narzędzia i rozwiązania w branży.