Zaawansowane opcje kierowania reklam - Google Adwords Blog

Zmiany w Kierowaniu Geograficznym Reklam

Google Adwords >> techniki zaawansowane

Jakiś czas temu opcja geotargetowania reklam została dosyć mocno zmodyfikowana. Zmiany te dotknęły nie tylko Sieci Wyszukiwania lecz również Sieć Reklamowąsą one na tyle istotne, że moim zdaniem warto się z nimi bliżej zapoznać.

Kierowanie na lokalizację – nowe nazewnictwo

Zacznijmy od tego co i jak się w tym momencie nazywa. Przed zmianą mieliśmy:

  • Kieruj na podstawie lokalizacji fizycznej lub zamiaru wyszukiwania
  • Kieruj na podstawie lokalizacji fizycznej: sygnały lokalizacji z urządzeń
  • Kieruj na podstawie zamiaru wyszukiwania: hasła lokalizacji w zapytaniach użytkowników

Teraz zobaczymy:

  • Osoby w mojej wybranej lokalizacji, szukające stron na jej temat lub przeglądające takie strony
  • Osoby w mojej wybranej lokalizacji
  • Osoby szukające stron w mojej wybranej lokalizacji lub przeglądające takie strony

Nowe nazwy sugerują, że zmiany dotknęły również Sieć Reklamową…

Sieć Reklamowa i rozbudowane możliwości kierowania

Reklamy w Sieci Reklamowej Google w końcu nie zostały potraktowane po macoszemu – teraz jeszcze dokładniej możemy określić w jaki sposób mają się wyświetlać.

Przypomnijmy, że przed zmianą ich kierowanie bazowało na fizycznej lokalizacji Internauty – jeżeli ustawialiśmy wyświetlanie reklam dla woj. mazowieckiego to osoby z tego regionu widziały nasze reklamy.

Teraz dodatkowo możemy rozszerzyć opcję kierowania o osoby „szukające stron na temat lokalizacji lub przeglądające takie strony”. W praktyce oznacza to, że Internauta szukający bądź przeglądający stronę o zabytkach Krakowa zobaczy naszą reklamę mimo, że fizycznie znajduje się np. w Warszawie (przy ustawieniach lokalizacji: Kraków)

Funkcja ta będzie szczególnie przydatna dla Reklamodawców takich jak np. hotele czy organizatorzy wycieczek – przeważnie bowiem miejsce na nocleg rezerwujemy nie będąc fizycznie w miejscu przeznaczenia (Kraków) lecz jeszcze z domu (Warszawa).

Kierowanie na fizyczną lokalizację

Opcja „kieruj na podstawie lokalizacji fizycznej” przekształcona w „osoby w mojej wybranej lokalizacji” również uległa lekkiemu przeobrażeniu.

Wcześniej przy jej wyborze reklamy były wyświetlane w wybranej lokalizacji chyba że we frazie zapytania było uwzględnione inne miejsce docelowe. Teraz jakakolwiek dodana fraza miejscowości do zapytania nie ma znaczenia.

Jeżeli zatem ustawimy miejsce wyświetlania reklam na „Kraków” a użytkownik, przebywając w Krakowie, wpisze w wyszukiwarkę Google: „loty do Warszawy” nasza reklama zostanie wyświetlona. Mogłaby np. wyglądać w ten sposób:

Tanie Loty Międzymiastowe – Sprawdź Loty z Krakowa do Warszawy.
www.tanieloty.pl/krakow-warszawa
Teraz 30% Taniej, Kup Online!

Wcześniej przez zmianą system ustaliłby Warszawę jako lokalizację docelową i reklama nie zostałaby wyświetlona. Przypadek lotów jest o tyle ciekawy, że zakładamy transport z punktu A do B a więc ciężko byłoby ustalić miejsce startowe po frazie „loty do Warszawy”. Reklama dla mieszkańca Krakowa byłaby nieco bardziej uboga w informacje:

Tanie Loty Międzymiastowe – Sprawdź Loty do Warszawy.
www.tanieloty.pl/lotywarszawa
Teraz 30% Taniej, Kup Online!

Oczywiście ciężko ustalić w którym przypadku mielibyśmy lepszą skuteczność, ale zakładając, że reklamy kierowałyby jeszcze dodatkowo do dokładnie wybranych stron docelowych lotów (Pierwszy przypadek: Kraków do Warszawy; Drugi: Loty do Warszawy) wydaje mi się, że reklama nr. 1 ma zdecydowanie większe szanse :)

Wykluczenia reklam w wybranych obszarach

Ostatnia zmiana dotknęła opcji wykluczeń – teraz opcja zalecana mówi:

Wyklucz osoby w mojej wykluczonej lokalizacji, szukające stron na jej temat lub przeglądające takie strony.

Wcześniej opcja zalecana była mniej restrykcyjna i wykluczała tylko osoby które fizycznie znajdowały się w miejscu wykluczenia.

Powyższe zmiany są z całą pewnością istotne, a w przypadku Sieci Reklamowej, nawet dosyć rewolucyjne. Firmy prowadzące działalność offline powinny być szczególnie zadowolone z rozszerzonych możliwości kierowania reklam.

Jeżeli ktoś ma problemy ze zrozumieniem nowych opcji bądź potrzebuje dodatkowych informacji – odsyłam do Pomocy Google, gdzie wszystko zostało bardzo przejrzyście rozpisane wraz z przykładami. Link poniżej:

[box type=”info”]Kierowanie na lokalizację – Pomoc Google Adwords[/box]

Nie przegap już żadnego artykułu!

Zapisz się do naszego kanału RSS.

Certyfikowany Specjalista Google AdWords oraz Google Analytics. Doradza klientom SmartYou jak optymalnie wykorzystywać kampanie PPC do osiągania celów biznesowych. Interesuje się analityką internetową oraz optymalizacją współczynnika konwersji. Zawsze trzyma rękę na plusie i wie, jak zastosować wszystkie nowe narzędzia i rozwiązania w branży.