Skontaktuj się z nami

+48 ‭602 342 788‬
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę
Lista artykułów

7 najczęściej popełnianych błędów w prowadzeniu kampanii AdWords

  • Autor: Maciek Tyśper
  • Aktualizacja:

Często właściciele małych i średnich przedsiębiorstw decydują się na samodzielne prowadzenie kampanii linków sponsorowanych dla swojej firmy. Google przygotowało wiele treści, które są bardzo dobrym źródłem wiedzy na temat efektywnego reklamowania się przy pomocy AdWords. Niektórym może się wydać, że ustawienie takiej kampanii to bułka z masłem, jednak droga od etapu “przecież działa” do etapu konta dobrej jakości jest długa. Czasami reklamy nie działają tak jakby się tego oczekiwało, innym razem właściciel konta chciałby, żeby działały skuteczniej i przynosiły wymierne rezultaty.

Spektrum zmian, które można dokonać na koncie w takiej sytuacji jest przeważnie bardzo szerokie. Prawda jest taka, że nieświadomy użytkownik podczas administrowania kontem AdWords bardzo chętnie korzysta z różnego rodzaju funkcji automatycznych czy domyślnych. Jeśli chcesz dowiedzieć się, co można poprawić na Twoim koncie, z pewnością prześledzenie poniższych wskazówek pozwoli Ci lepiej wydawać pieniądze na reklamę w PPC. Chcesz posłuchać?

1. Nierozbudowana struktura konta

bledna-struktura-adwords
Popularnym schematem jest bardzo oszczędne podejście do kwestii tworzenia kampanii i grup reklam. Musisz zdać sobie sprawę, że większa ilość grup czy kampanii nie wiąże się z dodatkowymi kosztami – wręcz odwrotnie. Jeśli mądrze pogrupujesz swoje frazy, przyniesie Ci to bardzo wymierne korzyści oraz da kontrolę, która jest pierwszym krokiem ku optymalizacji konta.

2. Nazwy, które nic nie mówią

Gdy Twoje konto zawiera już więcej elementów niż jedna kampania i jedna grupa, zadbaj o to, by były one jasno i precyzyjnie nazwane. Niezależnie od tego, jakim kryterium będziesz kierować się podczas tworzenia struktury, nazwa powinna zawierać charakterystyczny atrybut, który jest cechą wspólną dla danego segmentu. Taka praktyka zdecydowanie ułatwi nie tylko zarządzanie kontem, ale też wszelkie prace optymalizacyjne.

3. Nadużywanie dopasowania zbliżonego

Złym zwyczajem jest stosowanie słów kluczowych w tylko jednym dopasowaniu – najczęściej zbliżonym. Jest ono domyślne przy dodawaniu do konta fraz poprzez interfejs AdWords. Ten rodzaj dopasowania powoduje wyświetlanie się reklam również, gdy użytkownik wpisze w wyszukiwarkę frazę bardzo luźno powiązaną z naszym wariantem. Efektem jest niższy CTR, niższy wynik jakości i co za tym idzie marnowanie Twoich pieniędzy. Warto bliżej przyjrzeć się dopasowaniu słów kluczowych.

4. Niestosowanie wykluczeń

Wiąże się to bezpośrednio z poprzednim punktem, ponieważ sposobem na okiełznanie słów kluczowych w dopasowaniu zbliżonym jest właśnie używanie wykluczeń. Z poziomu interfejsu możliwe jest wygenerowanie raportu, w którym możesz zobaczyć, jakie frazy wpisywały osoby, które widziały Twoje reklamy. Korzystając z tego źródła można regularnie wykluczać niepożądane frazy.

5. Źle skonstruowane teksty reklamowe

Najważniejszym fragmentem boksu reklamowego jest nagłówek, dlatego dobrze jest, gdy zawiera on słowa kluczowe wyszukiwane przez użytkownika Google – w takim przypadku są one wyróżnione grubszą czcionką w tekście reklamy. W kolejnych dwóch linijkach przedstaw największe zalety swojej oferty oraz wykorzystaj Call to Action, czyli wezwanie do działania takie jak „Zobacz!” lub „Sprawdź!”. Ważną kwestią dotyczącą reklam jest również ich testowanie – aby było to możliwe każda grupa powinna zawierać co najmniej dwie różne wariacje tekstów. Chcesz dowiedzieć się więcej? Przeczytaj świetny artykuł o budowie reklam tekstowych.

6. Niewykorzystywanie rozszerzeń reklam

Rozszerzenie lokalizacji nie jest przydatne przy każdym rodzaju biznesu – jeśli prowadzisz sklep internetowy, w którym nie ma możliwości osobistego odbioru towaru, to nie ma potrzeby pokazywania klientowi adresu firmy. Jeśli jednak wiesz, że adres to informacja, którą chcesz przekazać klientowi, wtedy zdecydowanie warto z tego rozszerzenia skorzystać. Inaczej jest ze stosowaniem linków do witryn – to jest rozszerzenie, którego użycie jest opłacalne w każdym wypadku, ponieważ w momencie gdy Twoja reklama wyświetla się w top 3, zyskujesz dodatkową powierzchnię reklamową i możliwość przekazania większej ilości informacji.

7. Stosowanie domyślnych ustawień

To jest defekt, który często dotyka konta w szerokiej perspektywie – od ustawień kampanii po konkretne frazy. Sprawdź, czy ustawiłeś odpowiednio stawki dla każdego słowa kluczowego. Rozwiązania automatyczne w większości przypadków są nieopłacalne (wyjątkiem są m. in. niektóre sytuacje w sieci reklamowej). Zobacz, czy reklamy wyświetlają się naprzemiennie, abyś mógł je porównać. Jesteś pewny, że chcesz by Twoje reklamy wyświetlały się również na telefonach komórkowych? Spróbuj najpierw przejrzeć swoją stronę na jednym z nich – jeśli nie jest do tego przystosowana, lepiej wyłączyć kierowanie na te urządzenia.

Staraj się unikać tych błędów, naprawa większości z nich wymaga sporo pracy i czasu. Są to podstawowe kwestie, pod kątem których powinieneś przejrzeć swoje konto. Jeśli zaimplementujesz odpowiednie rozwiązania, będziesz na dobrej drodze ku efektywnej reklamie w AdWords. Większy zwrot z inwestycji jest na wyciągnięcie Twojej ręki!

Podziel się:
Obserwuj nas:
Kategorie: Google Ads

Poczekaj, to nie wszystko!

Polecane artykuły

Wróć na górę