Skontaktuj się z nami

+48 ‭602 342 788‬
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę
Lista artykułów

9 wskazówek, jak sprzedawać w Internecie za pomocą strony www

  • Autor: Natalia Kozik
  • Aktualizacja:

Skuteczna kampania reklamowa to połowa sukcesu, jeśli chcesz sprzedawać w Internecie. Kiedy użytkownik znajdzie się na stronie www, to, czy zdecyduje się na zakup, zależy tylko od tego, w jaki sposób została skonfigurowana, co się na niej znajduje i w jaki sposób zostało zaprezentowane. Dlatego przygotowaliśmy dla Ciebie 9 wskazówek, które opisują istotne obszary optymalizacji witryny, dzięki którym wzrośnie liczba konwersji z Twoich kampanii reklamowych.

Przeczytaj również:

Promocja postów? Poznaj prawdziwe możliwości sprzedażowe Facebooka!
Promocja postów? Poznaj prawdziwe możliwości sprzedażowe Facebooka!
  • W czym tkwi sprzedażowa siła Facebooka? 
  • Czym są niestandardowe grupy odbiorców?
  • Dlaczego cel kampanii jest kluczem do sprzedaży?
czytaj więcej

1. Zakup za pomocą kilku kliknięć

Użytkownicy Internetu liczą na możliwie szybkie i wygodne rozwiązanie swoich problemów. Nie ważne, czy jest to zakup nowej pary butów, zamówienie pizzy czy porównanie cen roślin doniczkowych, cel powinien zostać osiągnięty za pomocą kilku kliknięć. Jeśli wizyta na stronie tego nie umożliwia, ryzykujemy, że użytkownik ją zamknie i skorzysta z konkurencyjnej oferty. A przecież jesteśmy w Internecie, żeby sprzedawać. 

2. Przyzwyczajenia użytkowników Internetu

Funkcjonalnie zaprojektowana strona www to taka, która będzie użytkowana w oparciu o przyzwyczajenia. Zastanów się przez chwilę, w których miejscach w witrynie zazwyczaj szukasz potrzebnych elementów i jakbyś się zachował(a), gdyby ich tam nie było. Przykładowo ikona koszyka i przycisk logowania powinny znajdować się w prawym górnym rogu okna, filtry dostępnych produktów w kolumnie po lewej stronie, a regulamin w dolnej stopce. 

3. Klarowna tematyka i cel serwisu

Jako właściciel(-ka) strony internetowej, doskonale wiesz, czego dotyczy oraz do jakich działań ma zachęcić użytkowników. Warto jednak zadać sobie pytanie, czy z perspektywy klienta jest to oczywiste. Czy po wejściu na stronę od razu wiadomo, jaka jest jej tematyka? Czy użytkownik będzie w stanie wywnioskować, do czego służy i jakie wyciągnie z niej korzyści bez wczytywania się w treści w witrynie? Jeśli nie, nie jesteś przygotowany(-a), żeby sprzedawać w internecie. Przywitaj nowych użytkowników konkretnym komunikatem informującym, co oferujesz.

4. Nawigacja w witrynie 

W którym miejscu serwisu się znajduję? Ile jeszcze kroków przede mną do sfinalizowania zakupu? To pytania, na które Twoi potencjalni klienci nie powinni szukać odpowiedzi. Zapewnij im jasny system nawigacji, informując o tym, co w danym momencie się dzieje i jakie są dalsze kroki. Pamiętaj o czytelnym menu oraz tzw. breadcrumbs, czyli widocznej ścieżce do wybranej podstrony. W tym celu możesz wykorzystać wizualizację kolejnych kroków na drodze do sfinalizowania zamówienia. 

Tajniki Marketingu Zero-Waste!

Dowiedz się, czym jest GWARANCJA ZERO-WASTE w kampaniach online i poznaj instrukcję, jak NIE MARNOWAĆ budżetu reklamowego:
  • jak zwiększyć sprzedaż, zachowując ten sam budżet na reklamy Google i Facebook
  • jak zmniejszyć koszty reklam w duchu Zero-Waste, poprawiając sprzedaż
czytaj więcej

5. Podkreślenie funkcji najważniejszych elementów

Użytkownicy nie powinni mieć również wątpliwości dotyczących funkcji poszczególnych elementów strony. Za pomocą kolorów lub efektów wizualnych wyróżnij przyciski, linki i odnośniki. Jak sprzedawać w internecie…? Przede wszystkim zadbaj o odpowiednią widoczność tych, które są najistotniejsze z perspektywy sprzedaży, czyli tak zwanych call to action, np. Kup teraz, Do koszyka, Pobierz, Zarejestruj. Nie bój się również zastosować znane wszystkim ikony do oznaczenia kluczowych elementów, takie jak Koszyk, Menu, Konto użytkownika czy Pomoc. Ich użycie nie świadczy o braku pomysłowości, tylko o funkcjonalnym podejściu do projektu witryny. 

6. Dane użytkowników w formularzach

Zastanów się, czy wszystkie informacje, których uzupełnienia wymagasz w formularzach, są dla Ciebie faktycznie istotne. Nagromadzenie obowiązkowych pytań, takich jak “skąd dowiedziałeś się o naszej usłudze?” czy “data urodzin”  może skutecznie zniechęcić użytkownika do sfinalizowania konwersji. Tutaj doskonale sprawdzi się zasada “im mniej, tym więcej”.

7. Twoja witryna w wersji mobilnej 

W „erze mobile” projekt strony wyświetlanej na smartfonach i tabletach jest równie istotny, jak tradycyjna wersja odwiedzana za pośrednictwem komputerów. Zadanie nie jest proste, ponieważ mamy do dyspozycji o wiele mniejszy ekran, a użytkownicy, zamiast płynnie poruszać kursorem, wybiórczo dotykają lub przesuwają wybrane elementy. Aby sprzedawać w internecie, zadbaj o odpowiednią wielkość przycisków, czytelne menu oraz zachowanie układu graficznego i dobrej jakości zdjęć na ekranach o różnych wielkościach. 

8. Prędkość ładowania strony www

Nawet najbardziej funkcjonalna, estetyczna i efektowna strona internetowa nie zdobędzie sympatii użytkowników, jeśli ładowanie jej treści będzie trwało zbyt długo. Szacuje się, że blisko połowa użytkowników Internetu zakłada, iż strona otworzy się w czasie maksymalnie 2 sekund! Aby to osiągnąć, zainwestuj w sprawny hosting i starannie zbudowany kod strony, nie obciążaj jej również zbyt dużymi grafikami i ilością widżetów (wtyczek).

9. Branding, branding i jeszcze raz branding 

Na koniec, nie zapomnij o estetyce witryny. Przemyślana, spójna kolorystyka, eleganckie logo i minimalistyczny design budują wizerunek Twojej marki. Potraktuj stronę jak sklep firmowy, showroom lub biuro, w którym spotykasz się z klientami. Zbuduj unikalną otoczkę, która ją wyróżni na tle konkurencji.

Ważne, abyś zadbała(a) o jakość zdjęć – powinny estetycznie prezentować oferowane produkty i mieć odpowiednią rozdzielczość. Pamiętaj także o dialogu z klientem. Możesz rozważyć wirtualną obsługę klienta, np. okienko chatu z powitaniem i zapytaniem o ewentualną pomoc.

Życzymy Ci powodzenia we wdrażaniu zmian na Twojej stronie internetowej. Pamiętaj, że ruch z kampanii reklamowych to źródło cennych informacji na temat tego, jak wygląda ścieżka konwersji w witrynie i które elementy wymagają optymalizacji. Odpowiednio skonfigurowana analityka internetowa  (zgodnie z pierwszym punktem Gwarancji zero-waste śledzenie konwersji powinno obejmować mierzenie tego, co przekłada się na pieniądze dla Ciebie) pomoże Ci podjąć właściwe decyzje.

Podziel się:
Obserwuj nas:
Kategorie: Marketing

Poczekaj, to nie wszystko!

Polecane artykuły

Wróć na górę