Skontaktuj się z nami

+48 ‭602 342 788‬
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę
Lista artykułów

Podsumowanie Nowości AdWords w 2015

  • Autor: Piotr Stryjniak
  • Aktualizacja:

google adwords 2015

Rok 2015 powoli dobiega końca – postanowiliśmy przejrzeć i rozpisać wszystkie nowości, które zostały wprowadzone przez ten czas do systemu Google AdWords. Mamy nadzieję, że takie podsumowanie pozwoli Wam na szybką orientację czy coś Was ominęło. Może nie wdrożyliście naprawdę fajnej funkcji, o istnieniu której nie mieliście pojęcia?

W artykule zastosowaliśmy podział na poszczególne miesiące, z odnotowaniem ważniejszych rzeczy, które weszły w tym okresie. Wszystkie nowinki zawierają odnośnik do źrodła i są dostępne w Polsce.

TL;DR ?

Ci, którzy wolą wersję skróconą – zapraszamy tutaj.

Zachęcamy jednak do zapoznania się z całym artykułem – osobiście podczas researchu zdałem sobie sprawę, że kilka interesujących nowości mi umknęło.

Zobaczmy zatem co przyniósł rok 2015!

STYCZEŃ

Początek Nowego Roku nie pokazał nic ciekawego.

LUTY

1) Ulepszone adresy URL

Szablon śledzenia na poziomie pojedynczej reklamy

Szablon śledzenia na poziomie pojedynczej reklamy

Zachodzą duże zmiany po stronie śledzenia kampanii przy pomocy programów firm 3-cich. Śledzenie poprzez przekierowanie ruchu zostaje przeniesione “na zewnątrz” (wcześniej stanowiło część docelowego adresu URL). Obecnie zmiany w szablonach śledzenia nie resetują statystyk reklam i pozwalają na ich bezinwazyjną modyfikację. Jednocześnie szablony śledzenia są dostępne na wielu poziomach zarządzania kontem – konta, kampanii, grup reklam, samych reklam, słów kluczowych czy linków do podstron.

Google zaleca, aby szablony śledzenia ustawiać na jak najwyższym poziomie (mniej modyfikacji, mniej elementów do przetworzenia oraz niższa możliwość późniejszych pomyłek).

Źródło: Get faster and easier url tracking – Inside AdWords

2) Kampanie typu “Tylko połączenie”

call only google adwords

Kampania „Tylko Połączenie”

Nowy typ kampanii w sieci wyszukiwania, gdzie każde kliknięcie prowadzi do połączenia telefonicznego z Reklamodawcą. W ten sposób możemy optymalizować nasze kampanie bezpośrednio pod maksymalizację tego typu celu. Reklamy wyświetlają się tylko na urządzeniach mobilnych, z których można dzwonić.

Źródło: Charge up your phone with call only campaigns – Inside AdWordsau

3) Autokonwersja reklam FLASH na HTML5

Z racji mocno rosnącego ruchu mobilnego reklamy wgrywane do systemu AdWords w formacie Flash będą automatycznie konwertowane na HTML5. Wynika to z faktu, że Flash nie jest obsługiwany przez znaczną część urządzeń mobilnych.

Źródło: Access more inventory with Flash to HTML5 auto conversion – AdWords Google+

4) ECPC bierze pod uwagę listy RLSA przy zarządzaniu optymalizacją stawek

Ulepszone CPC weryfikuje potencjał wartości kliknięcia – jeżeli podczas danej aukcji system przewidzi, że finalnie kliknięcie może przerodzić się w konwersje to automatycznie może podnieć stawkę o 30% wartości bazowej, aby wziąć udział w aukcji bądź zająć wyższą pozycję reklamy. Po wprowadzeniu tej zmiany ECPC bierze również pod uwagę listy remarketingowe przy decyzji o zwiększeniu stawki kliknięcia.

Źródło: Improving ECPC with support for RLSA – AdWords Google+

MARZEC

1) Oficjalna aplikacja do zarządzania kampaniami AdWords na platformę Android

android official adwords app

W końcu doczekaliśmy się oficjalnej aplikacji od Google do zarządzania kampaniami AdWords – interfejsu co prawda nie zastąpi, ale do małych zmian i szybkich korekt jest w sam raz.

Źródło: AdWords app launches on Android – Inside AdWords

2) Łatwiejsze tworzenie konwersji

Conversions-UI-GIF-REVISED-03

Zaktualizowana została zakładka odpowiadająca za tworzenie/import konwersji – dodano intuicyjne ikony i poprawiono cały proces tworzenia celu.

Źródło: Simpler creating and editing conversions – AdWords Google+

3) Usprawniony raport “największe zmiany” z karty “wymiary”

raport wymiary najwieksze zmiany adwords

Przydatny raport, pomagający namierzyć potencjalne źródła większych zmian na koncie

Raport został przebudowany i odświeżony pod kątem jego użyteczności i szybszego namierzania największych zmian które zaszły na koncie.

Źródło: New and improved look for the top movers report – AdWords Google+

KWIECIEŃ

1) Planer słów kluczowych wzbogacony o benchmarki

keyword_planner_benchmark

Wprowadzona została możliwość podejrzenia udziału w wyświetleniach konkurencji. Możemy to zrobić w dwojaki sposób – przyrównując się do tzw. liderów rynku czyli 5-ciu największych Reklamodawców bądź z domenami innych konkurentów o podobnym profilu.

Źródło: Keyword Planner is now enhanced with benchmarks – AdWords Google+

2) Prosta weryfikacja zainstalowanego tagu konwersji

Ustawienia pokazują datę wywołania kodu i zliczenia konwersji.

Ustawienia pokazują datę wywołania kodu i zliczenia konwersji.

Możemy sprawdzić czy kod konwersji działa nawet bez uruchomionych kampanii – wystarczy wywołać stronę z kodem i po odczekaniu 30–60 min AdWords powiadomi nas o wywołaniu kodu (oraz o faktycznym dokonaniu konwersji).

Źródło: AdWords conversion tracking tags is faster and clearer – AdWords Google+

3) Kolumny niestandardowe

custom columns adwords

Kolumny niestandardowe możemy zestawiać m.in. z segmentami urządzeń.

Dodatkowe kolumny, które łączą w sobie metryki ogólnodostępne w AdWords wraz z segmentami. W ten sposób możemy np. stworzyć kolumnę pokazującą śr. CPC na urządzeniach mobilnych. Dodatkowo, stworzone kolumny możemy umieścić na wykresie:

custom columns

Dane z kolumn niestandardowych zestawione na wykresie.

Źródło: Custom columns – AdWords Google+

4) Ścieżki Wyszukiwania przemianowane na Atrybucje

Modelowanie atrybucji, wcześniej znane tylko z GA, teraz dostępne w AdWords

Modelowanie atrybucji, wcześniej znane tylko z GA, teraz dostępne w AdWords

Podobnie jak w przypadku Google Analytics, AdWords zyskał swój zestaw raportów ścieżek wielokanałowych ograniczonych tylko do tego źrodła – zakładka “Atrybucje” pozwoli na sprawdzenie m.in. najważniejszych ścieżek konwersyjnych czy innych modeli atrybucji konwersji.

Źródło: Search Funnels are now “Attribution” in AdWords – AdWords Google+

5) Nowy raport – szczegóły kampanii

karta wymiary google adwords szczegoly kampanii

Raport pozwalający szybko sprawdzić ustawienia wszystkich kampanii na koncie.

Źródło: New and refreshed reporting tools – Inside AdWords

6) Szybszy podgląd kampanii jednego rodzaju

szybki wybor typu kampanii adwords

Reklamodawcy z wieloma typami kampanii mogą szybko filtrować widok konta tak, aby wszystkie zakładki dotyczyły np. tylko kampanii produktowych. Dodatkowo ustawione w ramach danego widoku kolumny oraz ich kolejność zostaną zapamiętane (dla przykładu – w widoku dla kampanii Wideo predefiniowane kolumny będą uwzględniać metryki ważne dla tego typu kampanii, a przy przełączeniu na kampanie w sieci wyszukiwania wrócimy do kolumn, które dla tego typu skonfigurowaliśmy).

Źródło: Easier reporting for multiple campaign types – Inside AdWords

MAJ

1) Śledzenie rozmów telefonicznych

call tracking google adwords

Google wprowadza możliwość śledzenia rozmów telefonicznych wykonywanych poprzez AdWords – numer telefonu jest przekierowywany przez ich serwery, co umożliwia zliczenie zarówno ilości połączeń jak i długości ich trwania. Szczegóły połączeń możemy sprawdzić poprzez kartę “Wymiary”:

sledzenie polaczen adwords

Mierzenie połączeń jest również dostępne poprzez numer telefonu bezpośrednio umieszczony na naszej witrynie – w tym wypadku jest on podmieniany na numer przekierowujący za każdym razem gdy ktoś wejdzie na stronę z reklamy AdWords (oczywiście po wcześniejszej implementacji tego rozwiązania).

Źródło: Call metrics and local Google forwarding numbers expand to more countries – AdWords Google+

2) Usprawnione pokazywanie firm lokalnych na urządzeniach mobilnych

adwords nearly businesses

Aktualizacji poddane zostały zapytania lokalne, wprowadzane z urządzeń mobilnych. Obecnie, przy wyświetlaniu firm lokalnych, pokazywane są rozszerzenia dojazdu oraz połączenia.

Źródło: Delivering the right information in your ads – Inside AdWords

3) Szczegóły grup reklamowych

karta wymiary adwords szczegoly grup reklam

Analogicznie jak w przypadku szczegółów kampanii na koncie Google dodało raport dotyczący grup reklamowych do ich szybkiego podglądu.

Źródło: Introducing ad group details reports – AdWords Google+

CZERWIEC

Brak nowości.

LIPIEC

1) Opinie z Google My Business widoczne w reklamach

google adwords my business opinions

Jeżeli nasze konto Google My Business jest połączone z kontem AdWords to w reklamach może zacząć pokazywać się rozszerzenie ilości opinii, wraz z oceną wyrażoną w gwiazdkach.

Źródło: Location extensions can now show ratings from local Google My Business listings – AdWords Google+

2) Nowe metryki dla reklam typu “lightbox”

lightbox metrics adwords

Reklamy lightbox otrzymały 3 nowe metryki, mające na celu lepiej oddać interakcję z użytkownikami – interakcje, wsp. interakcji oraz średni koszt interakcji (CPE).

Źródło: Introducing engagement columns for Lightbox Display campaigns – AdWords Google+

3) Nowe narzędzia automatyzacji ustalania stawek

google adwords bid simulator cpa

Zostały wprowadzone dwa narzędzia wspomagające działanie zautomatyzowanego ustalania stawek – pierwsze z nich sugeruje właściwy poziom CPA/ROAS po uprzednim określeniu strategii na bazie skuteczności z poprzednich tygodni. Drugie z nich to symulator poziomów CPA, za pomocą którego możemy sprawdzić potencjalny wzrost/spadek ilości konwersji od przyjętego poziomu CPA.

Źródło: New automated bidding tools to help you set the right performance targets – AdWords Google+

4) Ulepszone kampanie z reklamami dynamicznymi

dynamic search ads google adwords

Kampanie DSA (Dynamic Search Ads) możemy teraz tworzyć w oparciu o strukturę naszej witryny, która jest automatycznie wykrywana przez AdWords. Kategorie i podkategorie zostaną zeskanowane i zaproponowane nam przy tworzeniu nowej kampanii, wraz z przedstawieniem potencjalnego pokrycia i rekomendowanymi stawkami. Sam mechanizm dopasowania poprawnych podstron i skanowania witryny również został poprawiony.

Źródło: Introducing more powerful Dynamic Search Ads – Inside AdWords

5) Aktualizacja Feedu produktowego poprzez arkusze Google

google docs merchant center adwords

Został wydany dodatek do arkuszy Google, który pomoże sprzedawcom w szybki i prosty sposób stworzyć feed produktowy, który może zostać automatycznie wysłany do Merchant Center. Jest to rozwiązanie skierowane przede wszystkim dla małych firm, które mają problem z przygotowaniem odpowiedniego pliku.

Źródło: Upload your products directly from Sheets – Inside AdWords

6) Reklamy w wyszukiwarce Google Play

search ads google play adwords

Zostały udostępnione reklamy w wyszukiwarce aplikacji Google Play dla kampanii o typie “instalacje aplikacji mobilnej”. Reklamy aktywują się automatycznie i z poziomu tych kampanii są widoczne również w normalnych wynikach wyszukiwania.

Źródło: Search Ads on Google Play – Inside AdWords

7) Nowy wygląd zakładki Sieć Reklamowa

google display network adwords

Zakładka “Sieć Reklamowa” na poziomie podsumowania została kompletnie przebudowana. Zmianie uległa przede wszystkim prezentacja danych oraz dodatkowe informacje nt. potencjalnych problemów technicznych w obrębie tego kierowania.

Źródło: New view on the Display Summary Tab – Google Help Center

SIERPIEŃ

1) Łatwiejszy sposób na tworzenie kampanii w GDN

gdn business goal campaign creation

Przy tworzeniu kampanii w Sieci Reklamowej możemy posłużyć się uproszczonym widokiem opartym o wybór celu marketingowego – w zależności od naszej decyzji AdWords samodzielnie dostosuje odpowiednie ustawienia kampanii.

Źródło: An easier way to create Display campaigns – Inside AdWords

2) Przebudowa zakładki “Raporty”
adwords new reports

Za pomocą nowego modułu raportowania możemy wygenerować zestawienia dla praktycznie wszystkich metryk z naszego konta. Całość przypomina nieco operacje niczym na tabelach przestawnych, gdzie dane mogą być segmentowane i filtrowane.

Dodatkowo mamy dostęp do szybkiej wizualizacji przygotowanych raportów w postaci wykresów liniowych, kołowych oraz słupkowych:

nowe raporty adwords

Źródło: View and analyze your data instantly with the new Report Editor – Inside AdWords

3) Strategie ustalania stawek dla kampanii zakupowych

Wszystkie dostępne strategie ustalania stawek, wraz z ulepszonym CPC, zostały udostępnione na poziomie kampanii produktowych.

Źródło: Suite of automated bidding solutions for Google Shopping – Inside AdWords

WRZESIEŃ

1) Kampanie Gmail Sponsored Promotions

gmail sponsored promotions

Reklamy w Gmailu, wcześniej dostępne jako beta, zostały udostępnione wszystkim Reklamodawcom. Są wyświetlane zarówno w aplikacji mobilnej jak i w wersji desktopowej programu pocztowego. Po kliknięciu reklama wygląda jak mailing i może być w całości zbudowana w oparciu o kod HTML:

gmail adwords

Oprócz standardowych opcji kierowania znanych z Sieci Reklamowej, mamy kilka bardziej unikalnych metod jak choćby kierowanie po domenie innych nadawców.

Źródło: Native Gmail ads arrive in AdWords for all advertisers – Inside AdWords

2) Reklamy YouTube TrueView w panelu AdWords

Panel AdWords Video został połączony w jedną całość z głównym interfejsem. Dodatkowo, wraz z tymi zmianami, zostały wprowadzone nowe metryki interakcji mające ułatwić odczytywanie danych wielu typów kampanii na jednym widoku:

kolumny interakcje w adwords

Kampanie TrueView zostały umieszczone w szybkim filtrowaniu, a po ustawieniu naszych własnych preferencji względem rozmieszczenia i rodzaju kolumn zostaną one zapamiętane dla tego widoku.

Źródło: TrueView campaigns now in AdWords – Inside AdWords
Źródło: New reporting columns for multi-channel advertisers – Inside AdWords

3) Dane na temat kosztów w narzędziu atrybucji AdWords

atrybucja adwords dane kosztowe

Dane kosztowe pozwalają na sprawdzanie np. poziomów ROAS/CPA w oparciu o różne modele atrybucji konwersji.

Źródło: Added cost data to AdWords Attribution Modeling – AdWords Google+

4) Zmiany w kolumnach dotyczących konwersji

Kolumna konwersje AdWords

Kolumna “konwersje” staje się podstawową metryką do śledzenia skuteczności prowadzonych kampanii – jej aktualizacja polega na możliwości wyboru, co jest zliczane, a co nie w jej ramach (opcja – uwzględnij w konwersjach). W ten sposób możemy ograniczyć liczbę działań, które powinny być brane pod uwagę przy strategiach ustalania stawek. Dochodzi nowa kolumna – Wszystkie konwersje – gdzie widoczne są wszystkie śledzone działania konwersyjne.

Źródło: Changes to Conversion Columns – AdWords Google+

5) Wprowadzenie statystyk odbiorców w AdWords

statystyki odbiorców adwords

Statystyki odbiorców pozwalają na szybką analizę własnych list remarketingowych pod kątem demografii, używanych urządzeń, lokalizacji czy zainteresowań. Za ich pomocą możemy np. sprawdzić do jakiej grupy odbiorców na rynku należą użytkownicy naszego serwisu i kierować reklamy na te segmenty, które wskazują największą trafność w stosunku do odwiedzających naszą witrynę.

Źródło: Enhancing the Google Display Network – Inside AdWords

PAŹDZIERNIK

1) Kampanie Uniwersalne promujące aplikację

Kampanie uniwersalne przeznaczone do promocji aplikacji ze sklepu Google Play (dla systemu Android) mają na celu maksymalnie ułatwić cały proces. Google wykorzystuje wszystkie dostępne mu sieci (Search, Google Play, Sieć Reklamową) i opcje targetowania, aby dotrzeć do odpowiednich odbiorców przy zachowaniu odpowiedniego poziomu CPA, który samodzielnie ustalamy.

Źródło: Universal App Campaigns — an easy way to promote your Android app – Inside AdWords

2) Listy odbiorców dostępne w kampaniach produktowych

listy odbiorców google shopping

Możliwość dodawania list odbiorców do kampanii produktowych – opcje targetowania są identyczne jak w przypadku kampanii w sieci wyszukiwania, możemy kierować kampanie produktowe tylko i wyłącznie na odbiorców z listy bądź modyfikować procentowo dla nich stawki.

Źródło: Seize holiday shopping moments with shopping remarketing lists – Inside AdWords

3) Dane dot. konwersji z wielu urządzeń uwzględniane w metryce “konwersje”

konwersje z wielu urzadzen adwords

Z racji co raz mocniejszego zjawiska przeplatania się wielu urządzeń w procesie konwersyjnym (cross-device) w AdWords tego typu konwersje mogą być uwzględniane w głównej kolumnie “konwersje”. W oparciu o jej dane z kolei możemy ustalać strategie ustalania stawek. Ustawienia muszą być zmienione w zakładce “Narzędzia” -> “Konwersje”

Źródło: Make every conversion count – Inside AdWords

4) Automatyczne dostosowanie reklam tekstowych w Sieci Reklamowej Google

AdWords automatycznie zaczęło dostosowywać reklamy tekstowe w Sieci Reklamowej celem poprawy ich skuteczności – dostosowania mogą dotyczyć np. doklejenia logo firmy do reklamy czy dostosowania formatów koloru czcionki. Poprawki są na bieżąco modyfikowane w zależności czy program wykryje pozytywne zmiany w efektywności reklam.

Źródło: Maximize performance with more engaging text ads on the GDN – AdWords Google+

5) Customer Match dostępne dla wszystkich

listy mailingowe w adwords

Pojawiła się możliwość wgrywania baz mailingowych bezpośrednio do AdWords, celem ich wykorzystania przy kierowaniu reklam opartych o Sieć Wyszukiwania, reklamy na YouTube oraz reklamy w Gmailu. System po przetworzeniu bazy danych wskaże ile procentowo osób udało się zidentyfikować i powiązać z kontami Google.

Źródło: Google brings you closer to your customers in the moments that matter – Inside AdWords

LISTOPAD

1) Symulator stawek dla ruchu mobilnego & stawka za pierwszą pozycję

mobile bid simulator adwords

Dzięki wprowadzonemu symulatorowi ruchu mobilnego możemy sprawdzić jak w zależności od dostosowania stawek będzie się on zmieniać w stosunku do ponoszonych kosztów. Symulator dostępny jest na poziomie kampanii -> “Ustawienia” -> “Urządzenia” w kolumnie dostosowania stawek.

Drugą nowością jest dodatkowa kolumna “szacunkowa stawka za pierwszą pozycję” która pomoże w określeniu potencjalnego max CPC, jaki jest potrzebny, aby zająć najwyższą pozycję w reklamach:

szacunkowa stawka za pierwsza pozycje adwords

Źródło: Set better mobile and first position bids with new simulator tools – AdWords Google+

2) Kolumna “udział w kliknięciach”

udzial w kliknieciach zakupy google

Dodatkowa metryka ma za zadanie pomóc w określeniu jaki odsetek wszystkich możliwych kliknięć uzyskały nasze reklamy produktowe. Niewątpliwą zaletą tego parametru jest jego określanie na różnych poziomach “zagłębienia” kampanii produktowych (marka, kategorie produktu etc.)

Źródło: Capture more holiday traffic with click share for Google Shopping – Inside AdWords

3) Płacimy tyko za reklamy faktycznie widoczne w Sieci Reklamowej

Przy ustalaniu stawek w oparciu o CPM mamy teraz pewność, że płacimy tylko i wyłącznie za reklamy faktycznie widoczne dla użytkowników (1 sek. dla reklam typu display/text i 2 sek. dla reklam wideo).

Źródło: The Google Display Network ups its commitment to viewability – Inside AdWords

4) Trueview for Shopping Campaigns – podpięcie MC do YT i wyświetlanie produktów w postaci kart z bezpośrednimi odnośnikami.

zakupy google w youtube trueview

Reklamy typu TrueView na YouTube możemy od teraz sparować z kontem Merchant Center co spowoduje, że na filmikach będą widoczne specjalne karty pokazujące produkty z naszego feedu produktowego. W ten sposób potencjalny Klient może od razu przejść do naszego sklepu, dokładnie do produktu pokazywanego w materiale video.

Źródło: Introducing TrueView for shopping – Inside AdWords

GRUDZIEŃ

1) Dodatkowe raporty dla strategii ustalania stawek

strategie ustalania stawek adwords

Przy strategii ustalania stawek zostały udostępnione raporty pomocnicze – dowiemy się z nich m.in. czy ustawiona przez nasz strategia dalej jest w fazie “uczenia się” (algorytm kalibruje się pod zakładany cel) lub czy występują pewne ograniczenia, które być może blokują skuteczność strategii (jak blokada na poziomie min/max ustalonych stawek).

strategie ustalania stawek google adwords

Źródło: Get deeper insight into your automated bidding performance – Inside AdWords

2) Estymacje zasięgu w kampanii kierowanych na Sieć Reklamową

planer kampanii display szacowanie ruchu

Podobnie jak w przypadku planera słów kluczowych do AdWords został dodany planer kampanii displayowych – z jego pomocą możemy sprawdzić jakiego potencjału ruchu możemy spodziewać się przy założonym budżecie/stawce i wybranym kierowaniu. Dodatkowo uzyskamy również informacje nt. demografii i wykorzystywanych urządzeń.

3) Smart Goals w Google Analytics

smart goals w google analytics

Wychodząc naprzeciw witrynom i Reklamodawcom, którzy nie ustalają konwersji ani nie mierzą żadnych celów na witrynie powstały cele inteligentne (smart goals), które mają pomóc mniej zaawansowanym użytkownikom. Jako cel są tutaj ustalane najbardziej wartościowe odwiedziny, ustalane poprzez algorytm Google Analytics. Następnie możemy cel pobrać jako konwersje do AdWords.

 

 

Sporo nowości prawda? Łącznie dowiedzieliście się o 41 rzeczach, które weszły do systemu w 2015 roku. Które z nich są moim zdaniem najbardziej wartościowe?

Subiektywne TOP5 Najważniejszych Nowości w AdWords

1) Kolumny niestandardowe – ogromne ułatwienie przy analizie poszczególnych statystyk z nałożonymi segmentami. Możemy np. stworzyć odrębne kolumny pokazujące ROAS dla poszczególnych urządzeń (w dobie rozpychającego się ruchu mobilnego coraz bardziej kluczowe) czy przy wielu konwersjach ustawić dla każdej osobną kolumnę.

Rewelacyjna jest również możliwość wykorzystania metryk na wykresie, na przykład przy porównywaniu ilości ruchu mobile/desktop. [Idź do wzmianki]

2) Szybszy podgląd kampanii jednego rodzaju – kolejne usprawnienie oszczędzające sporo czasu. Przełączanie pomiędzy typami kampanii z uwzględnianiem wybranych kolumn i ich kolejności to klikanaście kliknięć mniej każdego dnia dla SEMowca 🙂 [Idź do wzmianki]

3) Śledzenie rozmów telefonicznych – dostępne dotychczas tylko w wybranych krajach na zachodzie w końcu zawędrowało i do nas, od razu w rozbudowanej wersji (dodatkowe śledzenie połączeń z poziomu witryny). W skrócie możemy liczyć ilość i długość wykonywanych połączeń telefonicznych poprzez AdWords (rozszerzenia reklam, kampanie typu “tylko połączenie”), a nawet określić czas połączenia, które będzie uznane za konwersję.

Pewną bolączką są numery przekierowań które podmieniają te właściwe, zwłaszcza w przypadku zmian bezpośrednio na witrynie (z poziomu reklamy mało kto może zwrócić na to uwagę, na stronie może to już wyglądać inaczej). Zdarzają się też problemy techniczne, które mogą powodować brak połączenia (dlatego warto od czasu do czasu przetestować czy wszystko działa poprawnie). Finalnie jednak jest to bardzo ciekawa nowość, na którą wielu czekało. [Idź do wzmianki]

4) Przebudowa narzędzia do raportów – lifting narzędzia do raportowania był całościowy. W końcu nie jest to tylko przystanek do wyciągania danych i wrzucania ich do arkusza kalkulacyjnego lecz pełnoprawne narzędzie, z którego odczytamy całkiem sporo informacji, wrzucimy je na wykres i nawet wygenerujemy zgrabnego pdf’a.

Oczywiście obok wodotrysków, które przyciągają wzrok, mamy zachowaną pełną paletę standardowych opcji, czyli tworzenie predefiniowanych raportów i wysyłka zgodna z ustalonym harmonogramem. [Idź do wzmianki]

5) Kampanie uniwersalne promujące aplikacje – dla osób posiadających w swoim portfolio aplikację na system Android i szukających sposobu na jej promocję to rozwiązanie prawie idealne. Interesuje nas tylko budżet i CPA, całą zabawę z kierowaniem i optymalizacją przejmuje automat AdWords.

Można co prawda zastanawiać się czy aby jego działania są najbardziej efektywne, a jakikolwiek brak kontroli bardzo frustruje (zwłaszcza nas), ale pomijając te mankamenty w końcowym rozliczeniu te kampanie powinniśmy uznać za spore ułatwienie, zwłaszcza dla osób, które lubują się w podejściu “set it and forget it”. [Idź do wzmianki]

 

A jaki jest Wasz TOP5 nowości wprowadzonych w 2015 w Google AdWords? Podzielcie się nim w komentarzach!

Podziel się:
Obserwuj nas:
Kategorie: Google Ads

Poczekaj, to nie wszystko!

Polecane artykuły

Wróć na górę