Wiele osób słysząc o digital marketingu, zastanawia się, co właściwie oznacza to pojęcie i czy warto wykorzystać jego potencjał w rozwijaniu swojej marki. Naszym zdaniem pytanie jest źle zadane – powinniśmy raczej rozpatrywać nie “czy warto” lecz “co warto” oraz “kiedy” Przyjrzyjmy się zatem bliżej digital marketingowi i sprawdźmy czemu warto go wykorzystać we własnych działaniach promocyjnych.
Czym jest digital marketing?
W dobie internetu możliwa jest realizacja szeregu działań reklamowych, które nastawione są przede wszystkim na sprzedaż i promowanie danej marki wśród potencjalnych nabywców. Tego typu działania nazywamy właśnie digital marketingiem. Ale konkretnie – czym jest digital marketing? To reklama emitowana za pośrednictwem kanałów cyfrowych, a przede wszystkim internetu. Zakres tego typu działań obejmuje szereg narzędzi i możliwości takich jak m.in. kampanie PPC, SEO marketing, content marketing czy e-mail marketing. Warto dodać, że działania digital marketingowe należą w dużej mierze do segmentu działań płatnych, czyli takich, które pozwalają dotrzeć do potencjalnych klientów w zamian za inwestycję środków w dany kanał reklamowy np. w postaci budżetu na kliknięcia. Poszczególne kreacje reklamowe mogą przyjmować formę grafik, materiałów wideo czy tekstów. Ostatecznie jednak ich zróżnicowanie mocno zależy od danego kanału cyfrowego.