Duża popularność aplikacji sprawia, że reklama na TikToku staje się coraz powszechniejsza. Do dyspozycji reklamodawców zainteresowanych TikTok Ads jest kilka interesujących formatów reklamowych do wykorzystania. Stawką jest zdobycie uwagi młodego użytkownika aplikacji. Zwłaszcza że platforma obfituje w treści różnego rodzaju i wyróżnić się tutaj wcale nie jest łatwo.
Podstawowy format reklam na TikToku to pionowe wideo w proporcjach 9:16. Filmy mogą trwać od 5 do 60 sekund oraz powinny zawierać dźwięk. Szczególnie ważne jest, aby w miarę możliwości dopasować je do treści publikowanych organicznie na TikToku.
W modelu aukcyjnym można wyróżnić 3 formaty reklam:
Non-spark Ads
Format reklamy umożliwiający dotarcie do użytkowników w ich spersonalizowanych kanałach (w sekcji “Dla Ciebie”).
Non-Spark Ads – przykład z profilu marki
Spark Ads
Reklamy umożliwiające promowanie filmów już opublikowanych na TikToku. Co ważne, reklamodawcy mają również możliwość promocji w ten sposób filmów utworzonych przez innych twórców (oczywiście za ich zgodą).
Spark Ads – przykład z profilu marki
Spark Ads – przykład z influencerem
Collection Ads
Format reklam dostosowany do urządzeń mobilnych. Umożliwia pełnoekranowe przeglądanie produktów. Gdy odbiorca kliknie interaktywny element reklamy, spowoduje to wyświetlenie tzw. Instant Gallery Page, na której dostępne są produkty reklamodawcy. Odbiorcy po wybraniu interesujących ich produktów mogą z poziomu reklamy przejść na stronę, aby dokończyć zakup. Podczas tworzenia kreacji można dodać je za pomocą katalogu produktów lub ręcznie.
Ważne: reklamy w formie kolekcji są obecnie w fazie testów i nie są dostępne dla wszystkich reklamodawców.
Wymagający reklamodawcy, którzy dysponują odpowiednio dużym budżetem mogą zdecydować się na następujące, bardziej rozbudowane propozycje formatów w modelu rezerwacyjnym:
TopView – pełnoekranowy format wideo trwający nawet do 60 sekund. Materiał tego typu to nie tylko obraz, ale i dźwięk, który wyświetli się w chwili otwarcia aplikacji lub w sekcji “Dla Ciebie”. Niewiele więc różni się od TikToków niekomercyjnych użytkowników.
Top View – przykład z profilu marki
Brand Takeover – ci, którym zależy na tym, by odróżnić swój materiał reklamowy od innych, w ramach kampanii TikTok Ads, mogą wybrać Brand Takeover. Jest to statyczny lub dynamiczny format pełnoekranowy, który stanowią 3,5-sekundowe wideo lub 2-sekundowe pliki JPG. Reklama tego typu wyświetla się użytkownikowi również w momencie otwarcia aplikacji lub w sekcji „Dla Ciebie”.
Brand Effects – reklama na TikToku w tym formacie polega na tym, że marka przekazuje efekty specjalne, naklejki czy filtry, dzięki którym użytkownik może wykonywać pewne aktywności.
Branded Effects – przyklad
Branded Hashtag Challenge – to jeszcze jeden format zachęcający do interakcji. W tym przypadku użytkownicy aktywizowani są do tworzenia treści powiązanych z kampanią, które łączy wspólny hashtag. Kampania z użyciem Branded Hashtag Challenge trwa 6 dni.

Rys. 1. Branded Hashtag Challenge

Rys. 2. Branded Hashtag Challenge