Skontaktuj się z nami

+48 500 304 340
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę
Lista realizacji

Po czym rozpoznać dobrze prowadzoną kampanię Google Shopping. Jak zwiększyliśmy przychód na Armadesi.pl o 177%

O CZYM PRZECZYTASZ - KRÓTKO I NA TEMAT

Streszczenie

Co jest tematem naszego studium przypadku?

Kampanie produktowe, zwane również jako Google Shopping lub PLA, generują największe zyski dla sklepów internetowych. Jeśli nie są rentowne lub zwrot z inwestycji (ROAS) nie zapiera tchu w piersiach, najprawdopodobniej nie są odpowiednio prowadzone, przez co budżet reklamowy się marnuje… Na przykładzie Armadesi.pl opowiadamy o czterech podstawowych elementach w Google Shopping, które świadczą o tym, że kampania jest dobrze zarządzana. Zdradzamy również, jak zwiększyliśmy przychody o 177%, wydając na reklamy tyle samo, co poprzednia agencja. 

CZEGO SIĘ NAUCZYSZ - W KILKU SŁOWACH

Fakty

Czego się dowiesz z naszego studium przypadku?   

  • Co świadczy o tym, że Twoja kampania produktowa jest dobrze prowadzona?
  • Czym jest feed produktowy i dlaczego jest istotny w kampaniach PLA?
  • Jakie 4 podstawowe działania powinny być wdrożone w twojej kampanii?
  • W jaki sposób zwiększyliśmy przychód w kampanii produktowej Armadesi.pl o 177%?

NASZ KLIENT I KONTEKST CASE STUDY

Klient

Nasz klient i jego sytuacja w kampanii Google Shopping

Armadesi.pl to sklep internetowy specjalizujący się w sprzedaży wysokiej jakości nowoczesnej armatury łazienkowej. Podczas gdy w sklepach są dostępne przede wszystkim produkty chromowane, oferta Armadesi zaspokaja najbardziej wybredne gusta architektoniczne dzięki designerskim projektom w kolorze czarnym, złotym i miedzianym.

Klient zgłosił się do SmartYou, ponieważ pomimo wydawania stosunkowo wysokich budżetów, wysokość sprzedaży pod skrzydłami poprzedniej agencji nie była zadowalająca. Przeprowadziliśmy Smartcheck, bezpłatny audyt analityczno-reklamowy, który wykazał szereg zaniedbań w kampanii Google Ads, a przede wszystkim –  w reklamach produktowych. To była bardzo dobra decyzja – po wdrożeniu rekomendacji z audytu przychody z kampanii wzrosły o 177%!

Kampanie PPC bazują na specjalistycznej wiedzy, dlatego też audyt konta reklamowego to dobra praktyka, aby mieć pewność, że budżet się nie marnuje. Opracowany przez nas Smartcheck świetnie odnajduje się w tej roli, niejednokrotnie wskazując liczne obszary do poprawy w przejmowanych przez nas kampaniach Google Ads.

Piotr Stryjniak Właściciel & Dyrektor Operacyjny SMARTYOU

Zakres usług

  • Zakupy Google Zakupy Google
  • Reklama w wynikach wyszukiwania Reklama w wynikach wyszukiwania
  • Remarketing Remarketing
  • Google Analytics Google Analytics

Krok po kroku

Wykonanie

Reklamy produktowe w Google generują największe zyski w e-commerce, ponieważ płacimy za kliknięcie w konkretną ofertę, a to oznacza, że internauta jest już bardzo blisko decyzji zakupowej. Dlatego poniżej przedstawiamy cztery działania, które umieściliśmy na liście rekomendacji dla Armadesi.pl właśnie w zakresie Google Shopping. Stanowią one podstawę dobrze prowadzonych kampanii produktowych i powinny być wdrożone na każdym koncie reklamowym należącym do sklepu internetowego.

WERYFIKACJA FEEDU PRODUKTOWEGO PRZED STARTEM KAMPANII

Feed produktowy to plik zawierający opis i atrybuty produktów dostępnych w ofercie sklepu internetowego. Błędy i niedopasowanie feedu do kanałów marketingowych to przyczyna większości strat finansowych w kampaniach Google Shopping. Zgodnie z metodologią zero-waste, według której prowadzimy kampanie, eliminacja potencjalnych źródeł marnowania budżetu to priorytet w pracy specjalisty PPC.

Wyobraź sobie sytuację, w której w pliku znajdują się produkty, które nie są dostępne w sklepie. Internauci klikają w reklamę, ponosisz koszt, ale nie ma możliwości dokonania zakupu. Twój budżet się najzwyczajniej w świecie marnuje. Lub odwrotnie – oferta na stronie jest bardziej obszerna niż dane w pliku i Twoje topowe produkty nie są wcale promowane… Znowu tracisz! To dlatego weryfikacja feedu produktowego przed startem kampanii jest tak ważna!

Maciej Tyśper Quality Leader & Partner SMARTYOU

To dlatego pierwszym krokiem w naszej współpracy z Armadesi.pl była weryfikacja feedu produktowego. Zanim nasz klient ponownie zainwestował pieniądze w kampanie, upewniliśmy się, że lista produktów w pliku jest poprawna oraz skorygowaliśmy tytuły, aby odpowiadały wynikom wyszukiwania. Podpięliśmy również do konta nasz autorski skrypt, który natychmiast powiadamia specjalistów, jeśli pojawią się jakiekolwiek problemy z feedem.

Zanim zainwestujesz pieniądze w kampanie Google Shopping, upewnij się, że feed produktowy jest poprawny i na bieżąco monitorowany.

AUTOMATYCZNE STRATEGIE USTALANIA STAWEK ZA KLIKNIĘCIE

Stawki za kliknięcie na koncie Armadesi.pl były dostosowywane za pomocą najbardziej podstawowej metody – ustalania maksymalnego CPC. Taka strategia nie bierze pod uwagę wielu zmiennych, dzięki którym docieramy do klientów, którzy są bliscy zakupu i wydają w internecie stosunkowo dużo. To na przykład: docelowy zwrot z inwestycji (ROAS), informacje o lokalizacji, typie urządzenia, porze dnia, liście remarketingowej, języku, a nawet systemie operacyjnym, dzięki którym jest możliwe określenie niepowtarzalnych okoliczności każdego wyszukiwania. 

Dlatego po przejęciu kampanii Armadesi natychmiast uruchomiliśmy automatyczne strategie ustalania stawek, które są obecnie standardem w kampaniach Google. System uczy się na podstawie rozmaitych sygnałów wysyłanych w trakcie działań internautów. W efekcie kupujemy wartościowy ruch, wydając budżet reklamowy mądrze. W praktyce niekiedy płacimy za kliknięcie w reklamę odrobinę więcej, ale uzyskujemy więcej konwersji, a przede wszystkim, zgodnie z założeniami zero-waste, cały czas optymalizujemy  wydatki w kampanii pod kątem jej rentowności.

Sprawdź, czy na Twoim koncie reklamowym są ustawione automatyczne strategie ustalania stawek! Jeśli tak – to znak, że koszt za kliknięcie jest zoptymalizowany nie tylko pod kątem wysokości, ale przede wszystkim maksymalizacji zysku.

INTELIGENTNE KAMPANIE SHOPPINGOWE W GOOGLE

Kolejnym krokiem w kampanii Armadesi było uruchomienie inteligentnych kampanii shoppingowych, które łączą standardowe reklamy produktowe oraz remarketing w sieci reklamowej. Opracowane przez Google systemy uczące się tworzą i testują różnorodne reklamy na podstawie feedu produktowego i wyświetlają je w różnych miejscach: w sieci wyszukiwania, w sieci reklamowej Google, na YouTube i w Gmailu. Inteligentne kampanie shoppingowe to nowszy i często dużo skuteczniejszy typ kampanii produktowych, dlatego powinien być przetestowany na koncie reklamowym.

Inteligentne mechanizmy Google analizują tak wiele danych i optymalizują wyniki na ich podstawie, że osiągane rezultaty kampanii potrafią zaskoczyć… Tak było w przypadku inteligentnych kampanii shoppingowych Armadesi.pl, które w listopadzie 2020 roku wygenerowały zwrot z inwestycji na poziomie 1739%. Nieuwzględnienie inteligentnych kampanii shoppingowych w strategii okazało się więc dużym błędem – naszym zadaniem jako specjalistów PPC jest testowanie, weryfikowanie i taki dobór narzędzi, aby maksymalizować wyniki kampanii. 

Piotr Stryjniak Właściciel & Dyrektor Operacyjny SMARTYOU

Zweryfikuj, czy na Twoim koncie Google są lub były uruchomione inteligentne kampanie shoppingowe – to znak, że kampanie są prowadzone z uwzględnieniem najskuteczniejszych rozwiązań dla e-commerce!

PRZYPIĘCIE KONTA REKLAMOWEGO DO PORÓWNYWARKI CSS

W 2019 roku w związku z uwagami Komisji Europejskiej do działalności reklamowej Google, umożliwiono korzystanie z reklam produktowych porównywarkom internetowym, zwanym także CSS, jednocześnie eliminując marżę dla reklamodawcy. Każda agencja szanująca pieniądze swoich klientów natychmiast uruchomiła własną porównywarkę, zapewniając nawet do 20% niższe stawki za kliknięcie w Google Shopping. SmartFeed.pl, nasze autorskie rozwiązanie, w ciągu zaledwie roku oszczędziło aż 188 000 zł z budżetu naszych klientów. Stąd przypięcie konta reklamowego do porównywarki CSS i prowadzenie reklam PLA z jej udziałem to jedno z pierwszych wdrożeń dla Armadesi.pl, absolutny standard w branży oraz jeden z ważniejszych punktów Gwarancji Zero-Waste, którą dajemy naszym klientom.

Upewnij się, że agencja reklamowa podpięła Twój sklep do porównywarki CSS i kampanie Google Shopping są prowadzone z jej udziałem – dzięki temu oszczędzasz do 20% na każdym kliknięciu w reklamę.

Co osiągnął klient?

Efekty kampanii

EFEKTY KAMPANII POD SKRZYDŁAMI SMARTYOU

Co osiągnęliśmy, dzięki zastosowaniu powyższych strategii w kampanii produktowej Google, zachowując podobną wysokość kosztów? Porównując analogiczne okresy w 2019 i 2020 roku:

  • +0%

    przychody w kampanii produktowej

  • +0%

    liczba konwersji w kampanii produktowej

  • -0%

    koszt konwersji w kampanii produktowej

  • +0%

    zwrot z inwestycji w reklamę (ROAS)

Zacznę od tego, że wcześniej przerobiłem dwie duże agencje do prowadzenia kampanii Google Ads. Pomimo wysokich budżetów na reklamę podejście do klienta w obydwu przypadkach było czysto teoretyczne, nie mające żadnych wartości dodanych w praktyce. Biurokracja, ograniczony kontakt tylko z “opiekunem”, kampanie nierzetelnie prowadzone i zaniedbane.

 

Kontakt ze SmartYou pojawił się pierwszy, z propozycją poprowadzenia kampanii Google Ads. Po doświadczeniach z poprzednimi agencjami podszedłem do tematu bardzo sceptycznie, tym bardziej, że to nie ja szukałem agencji, a agencja szukała mnie, klienta. Dałem się porwać na audyt konta i kampanii Google Ads i to mnie przekonało do tego, aby zaryzykować kolejną zmianę agencyjną.

 

Absolutnie nie żałuję podjętej decyzji. To, co uwidacznia się na pierwszy rzut oka to przede wszystkim PRAKTYCZNE podejście do klienta w bardzo miłej i przyjaznej atmosferze. Rzetelność prowadzenia kampanii, stałe ulepszenia, stała opieka i monitoring działań jest tutaj bezkonkurencyjny. Szybko zdecydowałem się na dodatkowe kampanie Facebook Ads i wspólnie pchamy biznes do przodu, zwiększając obroty. Mogę z czystym sumieniem polecić tę agencję, w której klient znaczy coś więcej niż tylko kolejna cyfra na wystawianej fakturze.

Daniel Tryndoch Armadesi

Sprawdź, jak prowadzona jest Twoja kampania. Zapytaj o bezpłatny audyt!

Poproś o Smartcheck –  audyt analityczno-reklamowy, który wskazuje błędy  i niewykorzystanych szanse, przez które tracisz pieniądze w kampaniach online. Usługa jest bezpłatna dla firm, które chcą się zapoznać z ofertą SmartYou.

Sprawdź swoją kampanię reklamową

Zapytaj o bezpłatny audyt

Smartcheck to audyt analityczno-reklamowy, który wskazuje błędy  i niewykorzystane szanse, przez które tracisz pieniądze w kampaniach online. Usługa jest bezpłatna dla firm, które chcą się zapoznać z ofertą SmartYou.

WYPEŁNIJ FORMULARZ I SPRAWDŹ SWOJE KAMPANIE!

Piotr Stryjniak dyrektor operacyjny

Piotr Stryjniak

Sprawdź, co osiągnęli nasi klienci

Polecane realizacje

Metoda pracy z agencją reklamową, dzięki której twój biznes urośnie jak na drożdżach. Jak zwiększyliśmy liczbę transakcji w czasie pandemii o 117%.

Sposób współpracy z agencją reklamową jest bardzo ważny i ma ogromny wpływ na rezultaty kampanii. Nawet w trudnym ekonomicznie okresie odpowiedni rozkład kompetencji, zaangażowanie i komunikacja w połączeniu z właściwą strategią marketingową powodują, że firma osiąga założone cele.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Metoda pracy z agencją reklamową, dzięki której twój biznes urośnie jak na drożdżach. Jak zwiększyliśmy liczbę transakcji w czasie pandemii o 117%.
Współpracowaliśmy z wieloma agencjami, także międzynarodowymi - agencję SmartYou na ich tle wyróżnia ogromny profesjonalizm w zakresie komunikacji oraz obsługi kampanii, a także zaangażowanie i rzetelność w podejmowanych działaniach.
Przeczytaj więcej

Niewykorzystane szanse, przez które tracisz pieniądze w kampaniach online. Jak zwiększyliśmy liczbę transakcji o 45%, przejmując kampanię nagrodzoną w europejskim konkursie

Niewykorzystane szanse mają miejsce w wielu kampaniach reklamowych. Nawet w tych dobrze prowadzonych prawie zawsze jest możliwość zoptymalizowania kosztów i poprawienia rentowności reklam.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Niewykorzystane szanse, przez które tracisz pieniądze w kampaniach online. Jak zwiększyliśmy liczbę transakcji o 45%, przejmując kampanię nagrodzoną w europejskim konkursie
Kampania Ekomaluch.pl to dowód na to, że dzięki metodologii zero-waste w każdym przypadku można obniżyć koszty i poprawić wyniki kampanii.
Przeczytaj więcej

Błąd, z powodu którego biznes tracił 52% budżetu. Jak obniżyliśmy koszty kampanii Google Search o połowę

Rentowność reklam to jeden z podstawowych parametrów, który powinniśmy mierzyć, aby inwestować budżet z głową i świadomie zwiększać sprzedaż.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Błąd, z powodu którego biznes tracił 52% budżetu. Jak obniżyliśmy koszty kampanii Google Search o połowę
SmartYou od początku zależało na zrozumieniu naszych celów biznesowych i stworzeniu kampanii, która pomoże je osiągnąć. Teraz wiemy już na pewno, że to się udało. Firma stworzyła reklamy, których efekty przerosły nasze oczekiwania.
Przeczytaj więcej

Jak trafiliśmy w gusta kobiet 50+, uzyskaliśmy o 50% niższy koszt konwersji i wykręciliśmy dla klienta ponad 200 000 złotych przychodu

YouTube to nie tylko sposób na budowanie wizerunku – to także źródło dodatkowych konwersji. Przekonaliśmy się o tym empirycznie na koncie ModBiS.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Jak trafiliśmy w gusta kobiet 50+, uzyskaliśmy o 50% niższy koszt konwersji i wykręciliśmy dla klienta ponad 200 000 złotych przychodu
Informacje płynące z wyników Conversion Lift, utwierdziły nas w przekonaniu, że Facebook odgrywa istotną rolę w obecnych działaniach reklamowych, a agencja SmartYou – nasz wieloletni partner, prowadzi dla nas kampanie z nastawieniem na maksymalizację wyników.
Przeczytaj więcej

Zobacz, jak dzięki Facebook Ads i Google Ads osiągnęliśmy o 157% więcej przychodów poza sezonem dla e-commerce z branży zabawek

Klient zgłosił się do nas przed szczytem sezonu w swojej branży, jakim jest okres świąt Bożego Narodzenia. Równolegle przejęliśmy obsługę kampanii Google Ads oraz Facebook Ads. Początek współpracy ze SmartYou okazał się dla Dami Zabawki najlepszym okresem sprzedażowym w ostatnich latach. W styczniu zatem postawiliśmy sobie za cel poprawę skuteczności kampanii także poza sezonem. 

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Zobacz, jak dzięki Facebook Ads i Google Ads osiągnęliśmy o 157% więcej przychodów poza sezonem dla e-commerce z branży zabawek
Dopasowane do naszych priorytetów działania po stronie Google Ads i Facebook Ads, zaowocowały praktycznie "drugą Gwiazdką" pod względem obrotów w marcu.
Przeczytaj więcej

O 167% większe przychody w GDN oraz aż o 342% więcej kliknięć dla Homebooka. Zobacz, jak to zrobiliśmy

Gdy Homebook poprosił nas o dalszą maksymalizację skali, wiedzieliśmy, że będzie to nie lada wyzwanie. Nieszablonowe podejście które zastosowaliśmy przerosło jednak nasze najśmielsze oczekiwania.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
O 167% większe przychody w GDN oraz aż o 342% więcej kliknięć dla Homebooka. Zobacz, jak to zrobiliśmy
Agencja wykazała się świetnym wyczuciem jeśli chodzi o kreatywne wykorzystanie nowych produktów Google Ads. Dzięki nim Homebook znalazł się w grupie polskich pionierów korzystających m.in. z reklam elastycznych czy kampanii inteligentnych.
Przeczytaj więcej

Telefony i tablety źródłem 112% wzrostu przychodu w sklepie Tołpa. Zobacz, jak tego dokonaliśmy

Poznaliśmy preferencje użytkowników oraz zidentyfikowaliśmy i usunęliśmy największe ograniczenia dla liczby transakcji w sklepie Tołpa. Sprawdź, jak to zrobiliśmy.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Telefony i tablety źródłem 112% wzrostu przychodu w sklepie Tołpa. Zobacz, jak tego dokonaliśmy
Współpraca przeszła nasze oczekiwania, a w jej wyniku nasza firma osiągnęła wszystkie cele biznesowe. Agencja SmartYou potrafi wsłuchać się w oczekiwania klienta i dobrać odpowiednią strategię.
Przeczytaj więcej

30% więcej fanów na Facebooku i wyraźny wzrost konwersji dla NTFY. Sprawdź, jak to osiągnęliśmy

Inwestycja w reklamę pozwoliła klientowi zaznaczyć swoją obecność na Facebooku i dotrzeć do nowych klientów. Dowiedz się, jak NTFY skorzystało na kampanii reklamowej.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
30% więcej fanów na Facebooku i wyraźny wzrost konwersji dla NTFY. Sprawdź, jak to osiągnęliśmy
Przykład NTFY pokazuje, jak z pomocą zaawansowanych narzędzi i przemyślanej kampanii można stworzyć zainteresowanie marką i przełożyć je na rzeczywistą sprzedaż.
Przeczytaj więcej

Zobacz, jak HG Lamps zwiększyło przychody o 40% dzięki kampanii Google Ads

Atrakcyjna oferta klienta w połączeniu z Google Ads sprawiła, że w zaledwie kilka tygodni został wypracowany rentowny kanał sprzedaży zagranicznej.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Zobacz, jak HG Lamps zwiększyło przychody o 40% dzięki kampanii Google Ads
Google Ads stało się dla nas bezcennym źródłem przychodów i pozwoliło objąć wysoką pozycję na bardzo konkurencyjnym rynku w Niemczech.
Przeczytaj więcej
Zobacz wszystkie
Wróć na górę

Nasza strona używa tylko najsmaczniejszych ciasteczek, by zagwarantować Ci przyjemne użytkowanie. Dowiedz się więcej
Korzystając z naszej strony akceptujesz jej politykę prywatności. Dowiedz się więcej

OK!