Skontaktuj się z nami

+48 ‭602 342 788‬
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę

Afiliacja

Przewiń w dół

słownik marketingowy

Afiliacja

Afiliacja to forma współpracy między dwoma podmiotami, która polega na osiąganiu określonych w umowie korzyści, najczęściej finansowych, dla każdej ze stron. Taka relacja biznesowa opiera się na wzajemnej i dobrowolnej pracy obu partnerów. Afiliacją nazwany jest więc proces kierowania przez partnera ruchu na stronę sprzedawcy za pośrednictwem dedykowanego linku. Zadaniem wydawcy jest promowanie produktów w swoich kanałach komunikacji oraz zapewnienie jak najwyższej konwersji.

Afiliacja – elementy składowe procesu

W procesie afiliacji występują cztery kluczowe elementy, które tworzą wzajemną relację. Są to:

  • Sprzedawca/reklamodawca, inaczej podmiot odpowiedzialny za zlecenie działania, które ma na celu dotarcie z jego ofertą do odbiorców partnera.
  • Wydawca/partner, który realizuje zlecenie reklamodawcy i otrzymuje za to wynagrodzenie.
  • Użytkownik/odbiorca, konsument treści wydawcy dokonujący działania pożądanego przez obie strony umowy.
  • Sieć afiliacyjna, przestrzeń w sieci, która umożliwia podjęcie współpracy między sprzedawcą a wydawcą.

Afiliacja – sposoby rozliczania współpracy

Afiliacja rozliczana jest na podstawie efektów osiąganych przez partnera. Mogą one być realizowane przez:

  • CPC – wypłata należności za wejścia na stronę internetową reklamodawcy przez dedykowany link.
  • CPS – prowizja od zamówienia złożonego na stronie reklamodawcy.
  • CPI – wydawca otrzyma wypłatę za każdorazową instalację przez użytkownika promowanej aplikacji lub oprogramowania.
  • CPL – wynagrodzenie dla partnera za zdobycie danych użytkownika na rzecz sprzedawcy.

Słownik marketingowy

Dziękujemy za odwiedzenie e-marketingowego słownika pojęć SmartYou. Mamy nadzieję, że dowiesz się z niego mnóstwa ciekawych rzeczy i poszerzysz swoją wiedzę o reklamie w internecie.

Sprawdź pozostałe hasła słownika marketingowego!

Zacznij zmiany teraz

Skontaktuj się z nami

Kawa na ławę – dosłownie i w przenośni. Umów się na spotkanie lub skorzystaj z formularza, by zadać dowolne pytanie.

Chcesz poznać wstępny koszt swojej kampanii?
PRZEJDŹ DO FORMULARZA ESTYMACYJNEGO

Piotr Stryjniak dyrektor operacyjny

Piotr Stryjniak
Wróć na górę