W dobie marketingu internetowego i sprzedaży online niezwykle istotną funkcję pełni analityka internetowa, dzięki której możliwe jest zbieranie oraz zaawansowane analizowanie danych związanych z ruchem użytkowników na stronach internetowych oraz w aplikacjach mobilnych. Analityka dostarcza nam również informacji na temat konkretnych źródeł wspomnianego ruchu, konwersjach czy całej ścieżce użytkownika. Na podstawie tych danych, jesteśmy w stanie wyciągnąć wartościowe wnioski, które mogą mieć później wpływ na prowadzone przez nas działania marketingowe i poprawę ich skuteczności.
Czym jest analityka internetowa?
Na wstępie warto doprecyzować, czym jest analityka internetowa i w jakim celu gromadzone są poszczególne dane. Analityka internetowa znana jest również pod nazwą analityki webowej i określa proces zbierania różnego rodzaju informacji na temat pozyskiwania użytkowników i ich zachowania na stronie lub w aplikacji. Dane te są gromadzone, przetwarzane, a następnie prezentowane w odpowiedniej formie w wykorzystywanych przez nas narzędziach, co umożliwia analizę oraz wyciąganie istotnych wniosków, które wpłyną na udoskonalanie prowadzonych działań. Dzięki dedykowanym narzędziom analitycznym możemy m.in. sprawdzić, które z realizowanych kampanii marketingowych przynoszą najlepsze efekty, które zestawy reklam konwertują najlepiej i jak szybko nasi klienci podejmują swoje decyzje zakupowe. Dodatkowo analityka internetowa pozwala ocenić, na jakim etapie odbiorcy porzucają chęć złożenia zamówienia czy pozostawienia kontaktu oraz ile czasu spędzili w poszczególnych miejscach witryny. Wszystko to sprawia, że prowadzone działania mogą być regularnie ulepszane, a ich potencjał coraz lepiej wykorzystywany.