Ranking reklamy – Przy kierowaniu na słowa kluczowe określa pozycję reklamy w wynikach wyszukiwania oraz Sieci Reklamowej.
Raport Wyszukiwanych Haseł – Raport, dzięki któremu możemy przeanalizować wyszukiwane hasła powiązane ze słowami kluczowymi w danej kampanii.
Reklama InVideo – Reklama wyświetlana w serwisie YouTube w formie baneru
Reklama z listą produktów – Typ reklam produktowych zawierających zdjęcie, cenę produktu oraz opcjonalny tekst promocyjny.
Remarketing – Opcja kierowania reklam umożliwiająca dotarcie do osób, które odwiedziły już Twoją stronę.
Remarketing Dynamiczny – Pozwala na kierowanie reklam w sieci reklamowej, wyświetlających produkty lub usługi oglądane wcześniej przez użytkownika na reklamowanej witrynie.
Reklama Masthead – Interaktywna reklama wyświetlana w systemie rezerwacyjnym na witrynie oraz aplikacji mobilnej YouTube
Reklamy TrueView – Reklamy wyświetlane w różnych formach w ramach serwisu YouTube.
Reklama TrueView In-Stream – Reklama wideo wyświetlana w odtwarzaczu YouTube w filmach, grach i aplikacjach dla sieci reklamowej Google.
RLSA – Remarketing lists for search ads; listy remarketingowe AdWords dla reklam w wyszukiwarce
ROAS– Return of Ad Spend; Zwrot z wydatków reklamowych
ROI – Return of Investmet; Zwrot z Inwestycji
ROPO – Research Online Purchase Offline
Rozszerzenia linków do podstron – Wyświetlane pod reklamami jako ich dopełnienie
Rozszerzenia objaśnień – Rozszerzenie umożliwiające dopisanie pod reklamami tekstowymi dodatkowych, unikatowych wartości dla naszego produktu lub firmy.
Rozszerzenia połączeń – To rozszerzenie umożliwia wyświetlanie określonego numeru telefonu w reklamie
Rozszerzenia reklam Google Ads – Rozszerzenia uzupełniające reklamy o dodatkowe informacje.
Rozszerzone Reklamy Tekstowe – Ulepszona wersja reklam tekstowych zaprojektowana z myślą o wyświetlaniu ich zarówno na desktopach jak i na urządzeniach mobilnych
Real Time Marketing (RTM) – nawiązanie w działaniach marketingowych firmy i publikowanych przez nią treściach do aktualnych wydarzeń.
Reklama natywna – nienachalna forma przekazu reklamowego. Charakteryzuje się przedstawieniem oferty marki w innym środowisku niż ten ściśle z nią związany.
Reklama – pojęcie szeroko definiowane przez wiele dziedzin naukowych, dlatego trudno o jednobrzmiącą definicję. Głównym założeniem reklamy jest perswazyjny przekaz, który ma nakłonić odbiorcę do skorzystania z przedstawionej oferty.
Reklama displayowa – forma płatnej promocji marki, która występuje na stronach internetowych. Pojawia się najczęściej w postaci poziomych lub pionowych banerów o różnych rozmiarach.
RODO – ogólne rozporządzenie o ochronie danych, które obowiązuje na terenie Unii Europejskiej. Są to ściśle określone zasady zbierania, gromadzenia i przetwarzania informacji o osobach fizycznych.