Skontaktuj się z nami

+48 ‭602 342 788‬
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę
Lista artykułów

Kampanie Facebook Ads – inwestowanie w reklamę na Facebooku

  • Autor: Piotr Stryjniak
  • Aktualizacja:

Kampanie reklamowe na Facebooku

W SmartYou podchodzimy do realizowanych działań ze szczególną starannością i zaangażowaniem. Kampanie reklamowe na Facebooku są wykonywane przez dedykowany zespół składający się z Partnerów Meta Business. Sztab wykwalifikowanych i doświadczonych osób codziennie pracuje nad poprawą wyników kampanii, gwarantując podejście zero-waste i zabezpieczenie działań autorskimi SmartSkryptami. Dzięki temu jesteśmy w stanie dotrzeć do niewykorzystywanych grup docelowych przez konkurencję danej marki. Wyniki prezentowane przez Business Manager nie są uznawane przez nas za świętość – potwierdzamy efekty także za pomocą innych, równie efektywnych narzędzi.

Tego dowiesz się z artykułu:

Co konkretnie składa się na oferowaną usługę kampanii Facebook Ads?

  • Przygotowanie indywidualnego planu kampanii, czyli strategii skrojonej na miarę danego biznesu.
  • Przygotowanie wszelkich niezbędnych materiałów graficznych i tekstowych.
  • Prace analityczne i ustawienie potrzebnych parametrów.
  • Regularna analiza uruchomionych kampanii i ich nieustanne udoskonalanie.
  • Testowanie różnych wariantów reklamowych w celu znalezienia możliwie najlepszej kombinacji.
  • Rozszerzanie targetowania na opcje domyślnie ukryte przed reklamodawcami.
  • Weryfikowanie efektów kampanii w alternatywnych narzędziach.
  • Comiesięczne raporty wraz z wnioskami i rekomendacjami.

Decyzja o podjęciu współpracy z naszą agencją to gwarancja najlepszych rezultatów przy jednoczesnym obniżaniu wydatków na reklamę! Dzięki temu prowadzone kampanie będą możliwie najbardziej rentowne!

Czym są kampanie Facebook Ads?

Platforma Facebook to niezmiennie najpopularniejsza platforma społecznościowa na świecie, która jednocześnie umożliwia realizację szeregu płatnych działań reklamowych. System wyposażony jest w dedykowany menedżer reklam, który pozwala na niezwykle precyzyjne określanie celów kampanii, wybieranie formatów reklamowych czy targetowanie grup docelowych z wyjątkową wręcz dokładnością. Czym są kampanie Facebook Ads? To nic innego jak graficzne i tekstowe komunikaty reklamowe, emitowane w obrębie tablicy, relacji, messengera czy innych miejsc na platformie. Oczywiście nie są one emitowane wszystkim użytkownikom, lecz jedynie tym, którzy mogą być potencjalnie zainteresowani zakupem danego produktu lub skorzystaniem z usług reklamodawcy. Facebook Ads to także możliwość nieustannego monitorowania efektów poszczególnych kampanii m.in. pod kątem wyświetleń reklamy, kliknięć w komunikat, konwersji czy współczynnika odrzuceń. Każdy zestaw reklam może być zaprojektowany osobno i ukierunkowany na zupełnie inny cel, a co najważniejsze – może być on regularnie modyfikowany, optymalizowany i udoskonalany. Tak szeroki zakres możliwości płatnych działań w obrębie Facebooka sprawia, że jest to najpopularniejszy system digital marketingowy na świecie! Co ważne, ekosystem Meta to nie tylko Facebook, ale również Instagram. Oznacza to, że zaprojektowane kampanie mogą być emitowane w obrębie dwóch platform jednocześnie.

Kampanie na Facebooku – jakie są rodzaje?

Ekosystem Meta umożliwia działania zakrojone na szeroką skalę, o czym dowodzą poszczególne kampanie na Facebooku. Jakie są rodzaje tychże kampanii? Podstawowym wyróżnikiem jest tutaj ich cel, ponieważ w obrębie Facebooka jesteśmy w stanie zrealizować konkretne założenia strategii marketingowej i potrzeb naszych Klientów. Wybranie celu kampanii to absolutna podstawa w budowie planu działań. Powinien być on dostosowany do grupy docelowej, budżetu i najbliższych planów firmy. Dopiero później wybierany jest rodzaj kampanii. Wyróżnić możemy następujące rodzaje:

  • Rozpoznawalność marki – kampania nastawiona na zwiększenie świadomości marki wśród konsumentów.
  • Zasięg – kampania ukierunkowana zbudowanie silniejszego zasięgu danej strony.
  • Ruch – kampania  mająca na celu dostarczenie nowych użytkowników i osób potencjalnie zainteresowanych ofertą firmy.
  • Aktywność – kampania budująca zaangażowanie społeczności zgromadzonej na stronie.
  • Instalacje aplikacji – kampania mająca na celu zwiększenie ilości pobrań oraz instalacji aplikacji mobilnej.
  • Wyświetlenia filmu – kampania promująca materiał wideo.
  • Pozyskiwanie kontaktów – kampania ukierunkowana na pozyskiwanie nowych leadów.
  • Wiadomości – kampania nastawiona na otrzymywanie większej ilości wiadomości od potencjalnych klientów.
  • Konwersje – kampania mająca na celu nakłonienie użytkowników do wykonania określonej akcji (np. dodania produktu do koszyka).
  • Sprzedaż z katalogu – kampania nastawiona na promowanie sklepu stworzonego w obrębie Facebooka.

Jak przebiegają kampanie reklamowe na Facebooku?

Jak przebiegają kampanie reklamowe na Facebooku realizowane przy współpracy ze SmartYou? Proces ten możemy podzielić na cztery główne elementy, które wzajemnie z siebie wynikają i mają na siebie istotny wpływ.

  1. Prace związane ze strategią i analityką. Na tym etapie projektujemy indywidualną strategię marketingową Facebook Ads, czyli ustalamy cele kampanii i planujemy ich realizację. Jednocześnie przygotowujemy konto relaowe oraz stronę internetową do rozpoczęcia działań: wdrażamy potrzebną analitykę, konfigurujemy systemy i usuwamy wszelkie niedociągnięcia, które mogłyby zaburzyć poprawność zbierania danych.
  2. Konfiguracja i ustawienie kampanii. Ten etap to przede wszystkim przygotowanie potrzebnych materiałów reklamowych (grafik, treści czy innych elementów) oraz zaprojektowanie algorytmów, dzięki którym kampania Facebook Ads będzie spełniać założone cele. Gdy poszczególne zestawy reklam zostaną uruchomione, nieustannie je obserwujemy.
  3. Optymalizacja kampanii. Na tym etapie oceniamy efektywność poszczególnych kampanii i udoskonalamy je, aby osiągały możliwie najlepsze efekty. Jednocześnie obniżamy koszty dotarcia do użytkowników oraz koszty konwersji, aby prowadzone działania były jeszcze bardziej rentowne!
  4. Rozwój podjętych działań. Skalowanie kampanii i jej konsekwentny rozwój to dla nas kluczowy element współpracy z Klientem, ponieważ wpływa bezpośrednio na przychody kampanii. Na tym etapie bierzemy pod uwagę jej dotychczasowe efekty, możliwości rynkowe, działania konkurencji czy aktualizacje bezpośrednio wewnątrz systemu Facebook’a.

Obsługa i tworzenie kampanii Facebook Ads

SmatYou to agencja, która jest transparentna w swoich działaniach. Z tego powodu zakres współpracy ustalany jest już na samym początku działań. Zawsze staramy się dopasowywać go indywidualnie do każdego Klienta oraz jego potrzeb. Zaczynamy zatem od dogłębnej analizy celów strategicznych firmy i możliwości rynkowych. W dalszej kolejności obsługa i tworzenie kampanii Facebook Ads przy współpracy z nami jest realizowana kompleksowo: od zaprojektowania strategii i wdrożenia analityki, po przygotowanie kreacji reklamowych i raportowanie efektów. Co ważne, nasi partnerzy mogą również liczyć na fachowe doradztwo, ponieważ w naszym interesie jest, aby przychody z kampanii były jak najwyższe. Po naszej stronie jest także stałe monitorowanie kampanii i jej optymalizacja. Tego typu prace wykonywane są przez dedykowany zespół wykwalifikowanych i doświadczonych specjalistów, którzy na swoim koncie mają setki zrealizowanych kampanii – oczywiście z powodzeniem! Kampanie Facebook Ads są przez nas stale rozwijane: to, co zaprojektujemy dziś, wcale nie musi być równie skuteczne po upływie kilku miesięcy. Z tego powodu regularnie aktualizujemy dane na temat działań konkurencji i zmian w obrębie danego rynku, aby możliwie szybko reagować na dynamiczne trendy i preferencje grup docelowych.



Ocena skuteczności reklam Facebook Ads

Wskaźniki skuteczności kampanii marketingowych to niezwykle obszerny temat. Ocena skuteczności reklam Facebook Ads dokonywana jest przede wszystkim na bazie danych pozyskanych z Menedżera reklam i systemu Google Analytics. Możemy wyróżnić kilka najbardziej istotnych wskaźników, dzięki którym możliwe jest dokonanie realnej oceny uzyskanych rezultatów:

  • CTR – Click Through Rate (współczynnik klikalności);
  • CPC – Cost per Click (koszt za kliknięcie);
  • ROAS – Return on Ad Spend (zwrot z wydatków na reklamę);
  • CPA – Cost per Action (koszt za akcję, czyli konwersję);
  • CPM – Cost per mille (koszt za 1.000 wyświetleń).

Oczywiście to nie wszystkie wskaźniki, które należy zweryfikować i poddać analizie. W naszej agencji uwagę zwracamy również na trafność reklamy, reakcje odbiorców, klasyfikację jakościową, wskaźnik zaangażowania, ranking współczynnika konwersji, ilość kliknięć, wyświetleń, wydaną kwotę, ilość i jakość interakcji…moglibyśmy wymieniać jeszcze długo, jednak jedno jest pewne: wszystkie dane są przez nas dokładnie sprawdzane. Dzięki temu jesteśmy w stanie wyciągnąć z nich istotne wnioski, które wspierają skalowanie realizowanych działań i umożliwiają optymalizowanie poszczególnych kampanii!

Kiedy warto zdecydować się na reklamę na Facebooku?

Facebook Ads to obok Google Ads najpopularniejszy system reklamowy na świecie. Korzystają z niego miliony firm, które z powodzeniem realizują swoje strategiczne cele: zwiększają sprzedaż, pozyskują nowe leady, budują świadomość marki czy ocieplają jej wizerunek. Kiedy warto zdecydować się na reklamę na Facebooku? Przede wszystkim wtedy, gdy mamy pewność, że właśnie z tej platformy korzysta nasza grupa docelowa. Jako że z Facebook’a korzysta zdecydowana większość internautów, wdrożenie kampanii Facebook Ads praktycznie zawsze jest dobrym wyborem! Jest to szczególnie skuteczny kanał promocji dla firm, którym zależy na:

  • budowaniu długofalowej świadomości marki wśród producentów;
  • wsparciu sprzedaży usług lub produktów w sklepie internetowym;
  • promocji konkretnego wydarzenia lub czasowej akcji;
  • pozyskaniu nowych kontaktów/leadów;
  • uzyskaniu większej ilości zapisów na webinar lub inne wydarzenie online;
  • znalezieniu nowych kontrahentów biznesowych;
  • wyróżnieniu się firmy na tle konkurencji;
  • ociepleniu wizerunku marki w sieci.

Oczywiście nie są to wszystkie sytuacje, gdy warto postawić na płatne działania w obrębie Facebook’a. To medium, którego możliwości są tak naprawdę nieskończone! Wszystko zależy od umiejętności jego wykorzystania i późniejszego skalowania prowadzonych kampanii.

Podziel się:
Obserwuj nas:
Kategorie: Facebook

poradnik dla marek modowych

Szukasz sposobu na zwiększenie sprzedaży?
Performance marketing szyty na miarę

Wiemy, że przy dynamicznym rozwoju branży fashion w e-commerce, konieczne jest dopracowanie działań w digitalu do perfekcji – począwszy od strony internetowej, aż po płatne działania reklamowe. W publikacji wyodrębniliśmy cztery sekcje, na podstawie których będziesz mógł rozwinąć działania online swojego sklepu

Poczekaj, to nie wszystko!

Polecane artykuły

Wróć na górę