Skontaktuj się z nami

+48 ‭602 342 788‬
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę
Lista artykułów

Kampanie Facebook Ads – inwestowanie w reklamę na Facebooku

  • Autor: Piotr Stryjniak
  • Aktualizacja:

Kampanie reklamowe na Facebooku

W SmartYou podchodzimy do realizowanych działań ze szczególną starannością i zaangażowaniem. Kampanie reklamowe na Facebooku są wykonywane przez dedykowany zespół składający się z Partnerów Meta Business. Sztab wykwalifikowanych i doświadczonych osób codziennie pracuje nad poprawą wyników kampanii, gwarantując podejście zero-waste i zabezpieczenie działań autorskimi SmartSkryptami. Dzięki temu jesteśmy w stanie dotrzeć do niewykorzystywanych grup docelowych przez konkurencję danej marki. Wyniki prezentowane przez Business Manager nie są uznawane przez nas za świętość – potwierdzamy efekty także za pomocą innych, równie efektywnych narzędzi.

Tego dowiesz się z artykułu:

Co konkretnie składa się na oferowaną usługę kampanii Facebook Ads?

  • Przygotowanie indywidualnego planu kampanii, czyli strategii skrojonej na miarę danego biznesu.
  • Przygotowanie wszelkich niezbędnych materiałów graficznych i tekstowych.
  • Prace analityczne i ustawienie potrzebnych parametrów.
  • Regularna analiza uruchomionych kampanii i ich nieustanne udoskonalanie.
  • Testowanie różnych wariantów reklamowych w celu znalezienia możliwie najlepszej kombinacji.
  • Rozszerzanie targetowania na opcje domyślnie ukryte przed reklamodawcami.
  • Weryfikowanie efektów kampanii w alternatywnych narzędziach.
  • Comiesięczne raporty wraz z wnioskami i rekomendacjami.

Decyzja o podjęciu współpracy z naszą agencją to gwarancja najlepszych rezultatów przy jednoczesnym obniżaniu wydatków na reklamę! Dzięki temu prowadzone kampanie będą możliwie najbardziej rentowne!

Czym są kampanie Facebook Ads?

Platforma Facebook to niezmiennie najpopularniejsza platforma społecznościowa na świecie, która jednocześnie umożliwia realizację szeregu płatnych działań reklamowych. System wyposażony jest w dedykowany menedżer reklam, który pozwala na niezwykle precyzyjne określanie celów kampanii, wybieranie formatów reklamowych czy targetowanie grup docelowych z wyjątkową wręcz dokładnością. Czym są kampanie Facebook Ads? To nic innego jak graficzne i tekstowe komunikaty reklamowe, emitowane w obrębie tablicy, relacji, messengera czy innych miejsc na platformie. Oczywiście nie są one emitowane wszystkim użytkownikom, lecz jedynie tym, którzy mogą być potencjalnie zainteresowani zakupem danego produktu lub skorzystaniem z usług reklamodawcy. Facebook Ads to także możliwość nieustannego monitorowania efektów poszczególnych kampanii m.in. pod kątem wyświetleń reklamy, kliknięć w komunikat, konwersji czy współczynnika odrzuceń. Każdy zestaw reklam może być zaprojektowany osobno i ukierunkowany na zupełnie inny cel, a co najważniejsze – może być on regularnie modyfikowany, optymalizowany i udoskonalany. Tak szeroki zakres możliwości płatnych działań w obrębie Facebooka sprawia, że jest to najpopularniejszy system digital marketingowy na świecie! Co ważne, ekosystem Meta to nie tylko Facebook, ale również Instagram. Oznacza to, że zaprojektowane kampanie mogą być emitowane w obrębie dwóch platform jednocześnie.

Kampanie na Facebooku – jakie są rodzaje?

Ekosystem Meta umożliwia działania zakrojone na szeroką skalę, o czym dowodzą poszczególne kampanie na Facebooku. Jakie są rodzaje tychże kampanii? Podstawowym wyróżnikiem jest tutaj ich cel, ponieważ w obrębie Facebooka jesteśmy w stanie zrealizować konkretne założenia strategii marketingowej i potrzeb naszych Klientów. Wybranie celu kampanii to absolutna podstawa w budowie planu działań. Powinien być on dostosowany do grupy docelowej, budżetu i najbliższych planów firmy. Dopiero później wybierany jest rodzaj kampanii. Wyróżnić możemy następujące rodzaje:

  • Rozpoznawalność marki – kampania nastawiona na zwiększenie świadomości marki wśród konsumentów.
  • Zasięg – kampania ukierunkowana zbudowanie silniejszego zasięgu danej strony.
  • Ruch – kampania  mająca na celu dostarczenie nowych użytkowników i osób potencjalnie zainteresowanych ofertą firmy.
  • Aktywność – kampania budująca zaangażowanie społeczności zgromadzonej na stronie.
  • Instalacje aplikacji – kampania mająca na celu zwiększenie ilości pobrań oraz instalacji aplikacji mobilnej.
  • Wyświetlenia filmu – kampania promująca materiał wideo.
  • Pozyskiwanie kontaktów – kampania ukierunkowana na pozyskiwanie nowych leadów.
  • Wiadomości – kampania nastawiona na otrzymywanie większej ilości wiadomości od potencjalnych klientów.
  • Konwersje – kampania mająca na celu nakłonienie użytkowników do wykonania określonej akcji (np. dodania produktu do koszyka).
  • Sprzedaż z katalogu – kampania nastawiona na promowanie sklepu stworzonego w obrębie Facebooka.

Jak przebiegają kampanie reklamowe na Facebooku?

Jak przebiegają kampanie reklamowe na Facebooku realizowane przy współpracy ze SmartYou? Proces ten możemy podzielić na cztery główne elementy, które wzajemnie z siebie wynikają i mają na siebie istotny wpływ.

  1. Prace związane ze strategią i analityką. Na tym etapie projektujemy indywidualną strategię marketingową Facebook Ads, czyli ustalamy cele kampanii i planujemy ich realizację. Jednocześnie przygotowujemy konto relaowe oraz stronę internetową do rozpoczęcia działań: wdrażamy potrzebną analitykę, konfigurujemy systemy i usuwamy wszelkie niedociągnięcia, które mogłyby zaburzyć poprawność zbierania danych.
  2. Konfiguracja i ustawienie kampanii. Ten etap to przede wszystkim przygotowanie potrzebnych materiałów reklamowych (grafik, treści czy innych elementów) oraz zaprojektowanie algorytmów, dzięki którym kampania Facebook Ads będzie spełniać założone cele. Gdy poszczególne zestawy reklam zostaną uruchomione, nieustannie je obserwujemy.
  3. Optymalizacja kampanii. Na tym etapie oceniamy efektywność poszczególnych kampanii i udoskonalamy je, aby osiągały możliwie najlepsze efekty. Jednocześnie obniżamy koszty dotarcia do użytkowników oraz koszty konwersji, aby prowadzone działania były jeszcze bardziej rentowne!
  4. Rozwój podjętych działań. Skalowanie kampanii i jej konsekwentny rozwój to dla nas kluczowy element współpracy z Klientem, ponieważ wpływa bezpośrednio na przychody kampanii. Na tym etapie bierzemy pod uwagę jej dotychczasowe efekty, możliwości rynkowe, działania konkurencji czy aktualizacje bezpośrednio wewnątrz systemu Facebook’a.

Obsługa i tworzenie kampanii Facebook Ads

SmatYou to agencja, która jest transparentna w swoich działaniach. Z tego powodu zakres współpracy ustalany jest już na samym początku działań. Zawsze staramy się dopasowywać go indywidualnie do każdego Klienta oraz jego potrzeb. Zaczynamy zatem od dogłębnej analizy celów strategicznych firmy i możliwości rynkowych. W dalszej kolejności obsługa i tworzenie kampanii Facebook Ads przy współpracy z nami jest realizowana kompleksowo: od zaprojektowania strategii i wdrożenia analityki, po przygotowanie kreacji reklamowych i raportowanie efektów. Co ważne, nasi partnerzy mogą również liczyć na fachowe doradztwo, ponieważ w naszym interesie jest, aby przychody z kampanii były jak najwyższe. Po naszej stronie jest także stałe monitorowanie kampanii i jej optymalizacja. Tego typu prace wykonywane są przez dedykowany zespół wykwalifikowanych i doświadczonych specjalistów, którzy na swoim koncie mają setki zrealizowanych kampanii – oczywiście z powodzeniem! Kampanie Facebook Ads są przez nas stale rozwijane: to, co zaprojektujemy dziś, wcale nie musi być równie skuteczne po upływie kilku miesięcy. Z tego powodu regularnie aktualizujemy dane na temat działań konkurencji i zmian w obrębie danego rynku, aby możliwie szybko reagować na dynamiczne trendy i preferencje grup docelowych.



Ocena skuteczności reklam Facebook Ads

Wskaźniki skuteczności kampanii marketingowych to niezwykle obszerny temat. Ocena skuteczności reklam Facebook Ads dokonywana jest przede wszystkim na bazie danych pozyskanych z Menedżera reklam i systemu Google Analytics. Możemy wyróżnić kilka najbardziej istotnych wskaźników, dzięki którym możliwe jest dokonanie realnej oceny uzyskanych rezultatów:

  • CTR – Click Through Rate (współczynnik klikalności);
  • CPC – Cost per Click (koszt za kliknięcie);
  • ROAS – Return on Ad Spend (zwrot z wydatków na reklamę);
  • CPA – Cost per Action (koszt za akcję, czyli konwersję);
  • CPM – Cost per mille (koszt za 1.000 wyświetleń).

Oczywiście to nie wszystkie wskaźniki, które należy zweryfikować i poddać analizie. W naszej agencji uwagę zwracamy również na trafność reklamy, reakcje odbiorców, klasyfikację jakościową, wskaźnik zaangażowania, ranking współczynnika konwersji, ilość kliknięć, wyświetleń, wydaną kwotę, ilość i jakość interakcji…moglibyśmy wymieniać jeszcze długo, jednak jedno jest pewne: wszystkie dane są przez nas dokładnie sprawdzane. Dzięki temu jesteśmy w stanie wyciągnąć z nich istotne wnioski, które wspierają skalowanie realizowanych działań i umożliwiają optymalizowanie poszczególnych kampanii!

Kiedy warto zdecydować się na reklamę na Facebooku?

Facebook Ads to obok Google Ads najpopularniejszy system reklamowy na świecie. Korzystają z niego miliony firm, które z powodzeniem realizują swoje strategiczne cele: zwiększają sprzedaż, pozyskują nowe leady, budują świadomość marki czy ocieplają jej wizerunek. Kiedy warto zdecydować się na reklamę na Facebooku? Przede wszystkim wtedy, gdy mamy pewność, że właśnie z tej platformy korzysta nasza grupa docelowa. Jako że z Facebook’a korzysta zdecydowana większość internautów, wdrożenie kampanii Facebook Ads praktycznie zawsze jest dobrym wyborem! Jest to szczególnie skuteczny kanał promocji dla firm, którym zależy na:

  • budowaniu długofalowej świadomości marki wśród producentów;
  • wsparciu sprzedaży usług lub produktów w sklepie internetowym;
  • promocji konkretnego wydarzenia lub czasowej akcji;
  • pozyskaniu nowych kontaktów/leadów;
  • uzyskaniu większej ilości zapisów na webinar lub inne wydarzenie online;
  • znalezieniu nowych kontrahentów biznesowych;
  • wyróżnieniu się firmy na tle konkurencji;
  • ociepleniu wizerunku marki w sieci.

Oczywiście nie są to wszystkie sytuacje, gdy warto postawić na płatne działania w obrębie Facebook’a. To medium, którego możliwości są tak naprawdę nieskończone! Wszystko zależy od umiejętności jego wykorzystania i późniejszego skalowania prowadzonych kampanii.

Budowa kampanii Facebook Ads krok po kroku

Czym jest Menedżer Firmy i Menedżer Reklam?

Swoją podróż po Facebook Ads powinieneś rozpocząć od zapoznania się z dwoma najważniejszymi narzędziami do zarządzania Twoją stroną firmową i reklamami. Pierwszym z nich jest Menedżer Firmy, czyli Meta Business Suite. To miejsce, które ułatwia koordynowanie działań marketingowych i reklamowych na profilu firmowym zarówno na Facebooku, jak i Instagramie. Zapewnia dostęp do konta reklamowego, statystyk, terminarza, skrzynki odbiorczej oraz zarządzania uprawnieniami do poszczególnych kont. Narzędzie dostępne jest bezpłatnie dla każdego administratora strony i pełni kilka ważnych funkcji:

  1. Kontrolowanie – z jednego miejsca jesteś w stanie zarządzać dostępami i zasobami na profilach firmy.
  2. Prywatność – Menedżer Firmy możesz udostępnić współpracownikom i agencjom, bez konieczności podawania im danych logowania do prywatnego konta.
  3. Bezpieczeństwo – dostęp do wszystkich informacji, które mogą wpłynąć na bezpieczeństwo konta firmowego.
  4. Wydajność – monitorowanie wyników i statystyk oraz zarządzanie zasobami na wszystkich profilach możesz robić w jednym miejscu.

Równocześnie z Meta Business Suite działa Menedżer Reklam. To drugie bezpłatne narzędzie Meta, które jest niezbędne do prowadzenia kampanii reklamowych na Facebooku, Instagramie, w Messengerze oraz Audience Network, czyli zewnętrznych aplikacjach i witrynach. Menedżer Reklam umożliwia stworzenie kampanii nastawionych na różne cele, zarządzenie ich miejscem publikacji, budżetem, czasem emisji, optymalizacją i monitorowaniem wyników. Oba te narzędzia dostępne są zarówno w wersji desktop, jak i mobile na system Android oraz iOS. Dzięki temu możesz zarządzać swoimi profilami firmowymi oraz kampaniami reklamowymi z każdego miejsca.

Wdrożenie Facebook Pixel

Jeśli chcesz śledzić konwersje z reklam, które prowadzą do danej witryny, np. Twojego sklepu internetowego, musisz pamiętać o podpięciu Pixela Facebooka na tej stronie. Jest to specjalny kod śledzący, który będzie zbierał informacje o użytkownikach, którzy kliknęli reklamę i przenieśli się na określoną stronę internetową. Sam proces wdrożenia nie jest skomplikowany, musisz mieć przede wszystkim własną witrynę oraz dostęp do aktualizacji kodu na niej. Specjalny kod śledzący dla swojej witryny wygenerujesz, wchodząc w Menedżera zdarzeń, następnie:

  • kliknij „Połącz źródła danych” i wybierz opcję „Internet”,
  • nadaj nazwę nowemu zestawowi danych, wprowadź adres swojej witryny i wybierz „Sprawdź”,
  • po pozytywnej weryfikacji wybierz sposób połączenia Pixela z witryną. Masz dwie możliwości „Piksel Meta i API konwersji” oraz tylko „Piksel firmy Meta”. Dalsza konfiguracja będzie zależała od wybranej metody wdrożenia tego narzędzia.

Facebook Pixel jest bardzo przydatny nie tylko do monitorowania interakcji z reklamą. Zebrane informacje pomogą Ci zweryfikować, czy ustawienia kampanii przynoszą zadowalające rezultaty, czy należy wprowadzić zmiany, aby ją zoptymalizować. Dzięki temu osiągniesz lepsze wyniki zdecydowanie mniejszym kosztem. Kolejnym plusem wdrożenia Pixela Facebooka jest możliwość budowania podobnych grup odbiorców do tych osób, które wykonały określoną konwersję, a także do tworzenia kampanii remarketingowych, które umożliwią kierowanie komunikatu do osób, które kliknęły baner reklamowy.

Wybór celu reklamowego w nowej kampanii

Pierwszym elementem, który musisz wybrać przy tworzeniu nowej kampanii, jest jej cel. Do wyboru masz:

  • Rozpoznawalność – pomoże Ci dotrzeć do nowych odbiorców i osób, które z dużym prawdopodobieństwem zapamiętają Twoją markę. To najlepsza opcja, jeśli chcesz o czymś poinformować użytkowników, zwiększyć rozpoznawalność swojej firmy lub jej lokalizację.
  • Ruch – wybierz ten cel, jeśli chcesz skierować odbiorów do określonego miejsca, np. sklepu internetowego, artykułu na blogu czy profilu na Instagramie.
  • Aktywność – to doskonała opcja, jeśli zależy Ci na zwiększeniu liczby interakcji lub komentarzy pod postem, wysłanych wiadomości z zapytaniem o ofertę czy wyświetleń filmu.
  • Kontakty – pomogą Ci pozyskać dane kontaktowe za pomocą szybkich formularzy, Messengera, Instagrama lub połączeń telefonicznych.
  • Promocja aplikacji – zagwarantuje Ci nowych użytkowników, którzy zainstalują aplikację lub wykonają w niej określoną czynność, np. zakup.
  • Sprzedaż – dzięki tej kampanii znajdziesz osoby, które prawdopodobnie zakupią Twój produkt lub usługę.

Zastanów się, na czym najbardziej Ci zależy oraz jaki efekt chcesz osiągnąć. Następnie wybierz odpowiednią opcję i przejdź do dalszej konfiguracji poszczególnych zestawów reklam i samych reklam.

Strategia kampanii na Facebooku

Tak naprawdę nie ma jednej, idealnej strategii i przepisu na skuteczne reklamy na Facebooku. Wynika to z kilku względów:

  • specyfika Twojej branży,
  • grupa odbiorców, do której kierujesz reklamy;
  • cel, jaki chcesz osiągnąć za pomocą reklam;
  • wysokość budżetu, jakim dysponujesz;
  • atrakcyjny i czytelny komunikat.

Tych czynników może być znacznie więcej, natomiast to, na czym warto się skupić przy tworzeniu spójnej strategii kampanii na Facebooku to:

  1. Poprawne wdrożenie Facebook Pixela.
  2. Utworzenie grup odbiorców na poszczególnych kanałach. Jeśli masz precyzyjnie określoną grupę docelową to ustaw wszystkie parametry kampanii ręcznie. Możesz skorzystać również z grup niestandardowych odbiorców w różnych konfiguracjach. Dzięki temu będziesz w stanie zweryfikować, które reklamy działają lepiej, a które gorzej.
  3. Opracowanie reklam na każdy etap lejka sprzedażowego. Co to w praktyce oznacza? Najpierw musisz dotrzeć do nowych odbiorców i zainteresować ich swoją marką lub konkretnym produktem, w tym pomoże Ci kampania na zasięg. Do osób, które już znają Twoją firmę, obserwują profil na Facebooku lub Instagramie możesz kierować komunikaty informujące o ofercie i pokazujące zalety danych rozwiązań. W tym przypadku sprawdzi się kampania na ruch, odsyłająca do artykułu na blogu lub zapoznania się ze szczegółami oferty. Natomiast komunikaty typowo sprzedażowe powinieneś kierować dopiero do osób, które są na dole lejka. Będą to użytkownicy, którzy są już gotowi kupić Twój produkt lub usługę, ponieważ dobrze znają Twoja markę i ofertę albo już wcześniej coś kupili. Taka strategia pomoże Ci zarówno przy wyborze konkretnego celu reklamowego, jak i grupy docelowej.
  4. Określ jakie wskaźniki skuteczności reklamy najbardziej Cię interesują. Weryfikuj ich poziom w trakcie trwania kampanii reklamowych, a w razie potrzeby wprowadzaj optymalizacje, które poprawią wyniki.

Odpowiednia strategia kampanii na Facebooku powinna być przemyślana. Dlatego, zanim zaczniesz reklamować swoją firmę, warto najpierw ustalić cele, aby potem móc wyciągnąć wnioski i wdrażać ewentualne udoskonalenia.

Analiza konkurencji na Facebooku

Zanim jeszcze zaczniesz publikować reklamy na swoich profilach, warto sprawdzić, jak to robi Twoja konkurencja. Meta udostępnia każdemu użytkownikowi, nawet jeśli nie ma on prywatnego konta, bezpłatne narzędzie – Bibliotekę reklam – do wyszukiwania reklam wyświetlanych na każdej platformie Facebook Ads. Dzięki temu jesteś w stanie sprawdzić wszystkie elementy publikacji, m.in.: jak wyglądają grafiki, treść reklam, na jakich platformach jest lub była emisja i w jakim czasie oraz które publikacje są aktywne, a które już nie. Podstawowe wyszukiwanie zakłada wybór kraju, kategorii reklam oraz nazwy firmy. Po wyszukaniu konkretnej marki można ustawić dodatkowo filtry, aby zawęzić obszar poszukiwań, możesz wybrać:

  • słowa kluczowe,
  • język,
  • platformę,
  • typ multimediów,
  • status aktywności,
  • zakres dat publikacji reklamy.

Jak najlepiej przeprowadzić analizę konkurencji korzystając z tego narzędzia? Zrób listę profili firmowych, które traktujesz za swoją bezpośrednią konkurencję. Wypisz również najważniejsze słowa kluczowe związane z Twoją branżą i produktami, aby sprawdzić, czy pojawiają się w reklamach. Pomocne będzie także zebranie dat ważnych wydarzeń, które mają miejsce w ciągu roku, a które mogą być istotne pod względem sprzedażowym dla Twojej marki, np. Dzień Dziecka czy Black Friday.

Drugim bezpłatnym narzędziem do sprawdzenia działań Twojej konkurencji jest Twój prywatny profil. Jeśli zauważysz reklamę innej firmy z Twojej branży w swoich aktualnościach na Facebooku, możesz kliknąć trzy kroki w prawym górnym rogu i przycisk „Dlaczego widzę tę reklamę?”. Dzięki temu uzyskasz informacje o grupie docelowej danej kreacji oraz swojej aktywności, na podstawie której, wyświetliła Ci się ta reklama.

Jaki budżet na reklamy?

Określenie optymalnego budżetu dla kampanii Facebook Ads zależy od wielu czynników. Przede wszystkim, przy ustalaniu budżetu reklamowego należy wziąć pod uwagę:

  • cel reklamowy,
  • grupę odbiorców,
  • atrakcyjność oferty,
  • czas emisji kampanii reklamowej,
  • dopasowanie kreacji do grupy docelowej.

Nie każda kampania będzie tak samo efektywna przy tym samym budżecie. Wnika to z faktu, że niektóre cele reklamowe są dużo droższe i powinieneś przeznaczyć na nie więcej pieniędzy, jeśli oczekujesz satysfakcjonujących wyników. Na przykład kampania na zasięg dotrze do wielu odbiorców nawet przy budżecie 15 zł dziennie, natomiast ta sama kwota nie będzie wystarczająca, jeśli chcesz pozyskać dane kontaktowe lub dużą liczbę wyświetleń Twojej witryny.

Jeśli wiesz już, jaką kwotę chcesz przeznaczyć na reklamy, możesz określić budżet dla całej kampanii lub dla poszczególnych zestawów reklam. W obu przypadkach masz możliwość wyboru budżetu dziennego, czyli określenia takiej samej stawki na każdy dzień trwania emisji reklam lub budżetu całkowitego, który będzie się stopniowo wydawał w trakcie trwania kampanii. W każdej chwili możesz zmienić wysokość budżetu, zarówno go obniżyć, jak i zwiększyć. Pamiętaj jednak, że sposób rozliczania budżetu pozostanie nadal taki sam, jak początkowe ustalenia. W trakcie emisji reklam mogą pojawiać się rekomendacje od Menedżera Reklam, które pomogą Ci zoptymalizować budżet i zwiększyć tym samym efektywność reklam.

Grupa odbiorców w Facebook Ads

Planując konkretny zestaw reklam, możesz skorzystać z grupy odbiorców Advantage+, czyli automatycznego ustalenia grupy odbiorców Twoich reklam opartej na technologii Facebooka. Możesz opcjonalnie dodać propozycję grupy odbiorców, a system zasugeruje się nią przy wyświetlaniu reklamy. Wszystkie parametry związane z targetowaniem możesz ustalić również ręcznie, wtedy powinieneś przełączyć się na pierwotne opcje grupy odbiorów i wybrać opcję „Użyj oryginalnej grupy odbiorców”. Na tym etapie masz trzy możliwości:

  1. Wybór nowej grupy odbiorców, określając lokalizację, wiek, płeć, zainteresowania i zachowania. Możesz zawęzić daną grupę, wykluczając konkretne elementy lub łącząc je tak, aby osoba spełniała kilka kryteriów jednocześnie.
  2. Wybór grupy niestandardowych odbiorców, czyli kierowanie reklamy do osób, które wchodziły już w interakcję z Twoją firmą, np. odwiedzili witrynę, korzystają z aplikacji czy reagują na posty.
  3. Wybór grupy podobnych odbiorców, czyli nowych użytkowników, ale mających podobne cechy do tych, którzy już są Twoimi klientami.

Miejsca docelowe reklam

Wybierając miejsce docelowe swojej reklamy, masz do dyspozycji dwie możliwości: automatyczne umiejscowienie lub ustawienie wszystkiego ręcznie. W pierwszej opcji Facebook będzie pokazywał zestaw reklam w wielu różnych kanałach i sam zdecyduje, które z nich sprawdza się najlepiej. W związku z tym będzie zarządzał budżetem reklamowym w taki sposób, aby zmaksymalizować wyniki. Natomiast, jeśli zależy Ci, aby Twoja reklama pojawiała się w konkretnym miejscu, np. aktualnościach Facebooka i Instagrama lub tylko w rolkach i relacjach na obu tych kanałach, wybierz ręczną modyfikację umiejscowienia reklamy. Dzięki temu cały budżet będzie przeznaczony na to konkretne miejsce, a Ty otrzymasz statystyki, które dadzą jasną informację, czy warto w nie inwestować.

Zaplanuj treść reklam na Facebooku

Skuteczność Twojej reklamy zależy między innymi od tego, jak jest zbudowana. Jednym z kluczowych elementów jest jej treść, która powinna być napisana prostym i zrozumiałym dla odbiorcy językiem. Co prawda Facebook umożliwia tworzenie postów aż do 60 tysięcy znaków, ale Twoja reklama powinna mieć ich znacznie mniej. Dobrze, jeśli skupisz się maksymalnie na tym, co chcesz przekazać, dzięki czemu komunikat będzie krótki i treściwy. Zwiększysz tym samym szansę na przeczytanie całego postu reklamowego przez odbiorcę. W Menedżerze Reklam masz możliwość dodania aż pięciu różnych opcji tekstu, a Facebook będzie wyświetlał tę propozycję, na którą z największym prawdopodobieństwem zareaguje użytkownik. Możesz dodać również pięć wersji nagłówka, każdy maksymalnie po 255 znaków. Pamiętaj jednak, że ten element nie będzie widoczny w niektórych umiejscowieniach reklamy. Przy planowaniu treści do postu pamiętaj także o tym, żeby treść reklamy była spójna z grafiką i celem reklamowym. Jeśli tworzysz kampanie na ruch i chcesz przekierować odbiorcę w konkretne miejsce, w treści powinno pojawić się wezwanie do działania jak „Sprawdź” lub „Dowiedz się więcej”.

Atrakcyjna grafika dla Facebook Ads

Na przyciągnięcie uwagi odbiorców i zainteresowanie ich swoją reklamą masz naprawdę dosłownie kilka sekund. Dlatego musisz zadbać o to, aby jej treść była odpowiednio napisana, a grafika dobrze zaprojektowana. Na co zwrócić uwagę przy tworzeniu wizualnej części reklamy?

  1. Minimum tekstu – lepiej zawrzeć jeden, czytelny komunikat niż wiele informacji, które sprawią, że grafika będzie nieczytelna i nieatrakcyjna w odbiorze.
  2. Prosta typografia – najlepiej sprawdzą się klasyczne fonty o prostym kroju. Dzięki temu tekst będzie czytelny i będzie można przeczytać go bez problemu.
  3. Techniki wizualne – zastosuj kontrast w postaci zestawienie dwóch przeciwstawnych odcieni, np. fioletu i żółtego czy czarnego i białego. To przyciągnie uwagę i zachęci do zatrzymania wzroku na grafice na dłużej.
  4. Odpowiedni format – pamiętaj, żeby dobrać rozmiar grafiki do umiejscowienia reklamy, tylko tak będzie ona dobrze widoczna i czytelna. Najbardziej popularne formaty to 1:1, 9:16 oraz 1,91:1.
  5. Spójność z Twoją marką – nie zapominaj, że kreacja powinna łączyć się bezpośrednio z Twoją firmą. Umieść na niej swoje logo, nazwę lub inne elementy charakterystyczne.
  6. Call to action – jeśli kierujesz reklamy na ruch, to dobrym pomysłem jest umieszczenie „przycisku” na grafice z hasłem nawołującym do działania.

Konfiguracja kampanii

Kiedy masz już przygotowane wszystkie elementy, z których chcesz stworzyć reklamę, czas na konfigurację kampanii.

  1. W Menedżerze Reklam kliknij zielony przycisk „Utwórz” i wybierz cel kampanii oraz nadaj jej nazwę. Możesz wprowadzić jednakowe ustawienia dla wszystkich zestawów reklamowych, które będą przypisane do tej kampanii. Jeśli nie chcesz tego robić, wystarczy, że przejdziesz dalej.
  2. Wprowadź nazwę dla zestawu reklam i wybierz cel wyników, które chcesz osiągnąć. Następnie ustal budżet dzienny lub całkowity, czas trwania emisji reklam, grupę docelową, płatnika oraz umiejscowienie. Możesz skorzystać z automatycznych stawień Advantage+ w każdej z tych kategorii, wtedy możesz przejść od razu do kolejnego kroku.
  3. W tym miejscu czas na stworzenie samej reklamy. Na samej górze nadaj jej nazwę, następnie określ, czy chcesz utworzyć nową reklamę, użyć istniejącego posta lub wizualizacji Centrum reklam. Jeśli wybierzesz pierwszą opcję, wybierz format publikacji (pojedynczy obraz lub film, karuzela, kolekcja), a następnie dodaj grafikę. Uzupełnij pole tekstu podstawowego oraz nagłówek. Jeśli Twój cel reklamowy zakłada ruch, dodaj docelowy adres witryny i sprawdź, czy w sekcji „Monitorowanie” prawidłowo zaznaczony jest Pixel Facebooka. System zaproponuje Ci ulepszenia, z których możesz skorzystać, aby Twoja reklama była atrakcyjniejsza dla odbiorcy. Możesz wybrać te, które Cię interesują lub całkowicie je wyłączyć. Po prawej stronie ekranu pojawi się podgląd Twojej reklamy, zweryfikuj czy wszystko wygląda dobrze przed kliknięciem „Opublikuj”.

Jeśli wszystkie elementy zostały prawidłowo dodane, po chwili pojawi się komunikat, że publikowanie reklamy zakończyło się pomyślnie, możesz zamknąć konfigurator, a cała kampania wraz z zestawem reklam i reklamami pojawią się w Twoim Menedżerze Reklam.

Opieka nad kampanią

Kampania gotowa i uruchomiona? Świetnie, ale nie zapominaj o niej. Warto sprawdzać, jak radzą sobie reklamy i jakie mają wyniki. Nie musisz jednak robić tego często, raz czy dwa razy dziennie w zupełności wystarczy. Jednak jeśli nie masz czasu, aby zaglądać do swoich kampanii i weryfikować, czy spełniają założone cele, możesz powierzyć to zadanie nam! Będziemy stale monitorować kampanie i w razie potrzeby zadbamy o ich optymalizację. Istotne jest również sprawdzenie wyników po zakończeniu emisji reklam. Dzięki temu będziesz wiedział, czy dana konfiguracja kampanii jest skuteczna i czy warto ją wykorzystać w przyszłości. Natomiast jeśli wyniki nie są zadowalające, należy zastanowić się, który aspekt zawiódł. W tym również chętnie Ci pomożemy, nasi specjaliści służą swoją wiedzą i radą w zakresie osiągania najlepszych rezultatów.

Testy A/B kampanii Facebook Ads

Testy A/B dają możliwość sprawdzenia dwóch różnych strategii reklamowych po to, aby wybrać tę, która daje najlepsze wyniki. Proces wyboru lepszego zestawu reklam opiera się na wprowadzeniu jednej zmiennej, może ona dotyczyć obszaru:

  • umiejscowienia,
  • grupy odbiorców,
  • materiału reklamowego,
  • budżetu.

Do testu warto wybrać grupę docelową, która nie jest aktualnie używana w żadnej innej kampanii, dzięki temu wyniki będą bardziej obiektywne. Czas trwania nie powinien być dłuższy niż 30 dni, natomiast minimalny okres testowania dwóch wariantów to 7 dni. Wyniki będą dostępne w zakładce „Eksperymenty”. System wyłoni zwycięski zestaw reklam, a szczegółowy raport pozwoli Ci przeanalizować kluczowe wskaźniki.

Optymalizacja kampanii reklamowych

Po opublikowaniu kampanii wchodzi ona w fazę uczenia się. Trudno okreslić konkretny czas trwania tego procesu, natomiast teoretycznie nie powinien on przekroczyć 7 dni. W tym czasie system dopiero analizuje wszystkie dane zawarte w zestawie reklam i próbuje je dopasować do konkretnych odbiorców. Na tym etapie nie należy wprowadzać zmian, lepiej pozwolić algorytmom na naukę. Ręczna optymalizacja i zbyt częste wprowadzanie zmian powoduje, że reklama może nie opuścić fazy uczenia się. Zmieniając między innymi budżet, targetowanie lub umiejscowienie wprowadzisz zestaw reklam w ponowny proces nauki. Kiedy Twoje reklamy będą już aktywne, system sam podpowie Ci, co zrobić, aby zoptymalizować zarówno wyniki, jak i budżet. Wszystkie rekomendacje pojawią się w zakładce „Realizacja”.

Facebook Ads – najczęstsze pytania

Dla kogo są reklamy Facebook Ads?

Dla każdego, kto chce dotrzeć do swojej grupy docelowej dzięki reklamom wyświetlanym na Facebooku, Instagramie, Messengerze oraz Audience Network. Warto wybrać to narzędzie, jeśli zależy Ci na budowaniu rozpoznawalności marki, wspieraniu sprzedaży, promocji konkretnego wydarzenia, pozyskaniu nowych klientów oraz zwiększeniu ruchu w danej witrynie.

Czy Facebook Ads się opłaca?

Jeśli przygotujesz dobrą strategię reklamową i opracujesz odpowiednie targetowanie, możesz liczyć na to, że Facebook Ads będzie bardzo opłacalną inwestycją. Natomiast, jeśli nie wiesz, jak to zrobić, zgłoś się do profesjonalistów, którzy zrobią to za Ciebie. Chętnie pomożemy!

Ile kosztuje prowadzenie kampanii Facebook Ads?

Budżet, który chcesz przeznaczyć na kampanie Facebook Ads, ustalasz sam. Tak naprawdę to od Ciebie zależy, ile wydasz na swoje reklamy.

Jak działają reklamy na Facebooku?

Reklamy na Facebooku emitowane są w czasie, który ustalisz i docierają do tych użytkowników, których wskażesz w swojej grupie docelowej, a także pokazują się tylko w tych miejscach, które określisz na poziomie konfiguracji kampanii.

Jakie istnieją formy reklam Facebook Ads?

Masz do wyboru trzy formaty reklam: pojedynczy obraz lub film, karuzelę lub kolekcję.

Na czym polega rola agencji przy reklamach?

Rolą agencji jest przede wszystkim opieka nad kampaniami, konfiguracja i optymalizacja w taki sposób, aby zagwarantować Ci najlepsze wyniki w ramach przeznaczonego budżetu. To specjaliści, którzy dopasują najlepsze rozwiązanie to Twoich celów biznesowych.

Ile powinna trwać kampania na Facebooku?

Ustalając czas emisji kampanii, warto wziąć pod uwagę kwestie związane z datą końca określonego wydarzenia, promocji czy oferty. Termin publikacji reklamy będzie również uzależniony od przeznaczonego budżetu całkowitego na reklamę. System podpowie Ci, czy określona kwota będzie w stanie zapewnić satysfakcjonujące wyniki w wybranym przez Ciebie okresie. Datę zakończenia kampanii możesz zawsze zmienić. Warto też monitorować na bieżąco komunikaty w Menedżerze reklam, ponieważ może się okazać, że wystąpiło zmęczenie Twoimi reklamami i dla lepszych efektów należy ją zoptymalizować lub wyłączyć.

Kto zobaczy moją reklamę?

Oprócz tego, że Twoje reklamy będą wyświetlać się grupie docelowej ustalonej na poziomie konfiguracji kampanii, każdy będzie mógł sprawdzić publikowane materiały w Bibliotece reklam – bezpłatnym narzędziu Facebooka.

Jakich efektów mogę się spodziewać?

Efekty kampanii Facebook Ads zależą od wielu czynników, m.in.: Twojej branży, grupy odbiorców, celów reklamowych czy atrakcyjnego przekazu reklamowego. Jeśli oczekujesz bardzo dobrych wyników lepiej poprosić o pomoc specjalistów, którzy doskonale wiedzą, jak skutecznie targetować i optymalizować reklamy. Zgłoś się do nas, a chętnie Ci pomożemy!

Podziel się:
Obserwuj nas:
Kategorie: Facebook

Poczekaj, to nie wszystko!

Polecane artykuły

Wróć na górę