Skontaktuj się z nami

+48 ‭602 342 788‬
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę
Lista artykułów

Kampanie reklamowe LinkedIn Ads

  • Autor: Piotr Stryjniak
  • Aktualizacja:

Kampanie reklamowe LinkedIn Ads

LinkedIn to portal społecznościowy, który skupia środowisko biznesowe. Z roku na rok możemy zauważyć jego prężny rozwój, dlatego coraz więcej firm decyduje się na uruchomienie płatnych działań reklamowych w obrębie tej platformy. Czym są kampanie reklamowe LinkedIn Ads i czy warto się na nie zdecydować?

Profil biznesowy a profil prywatny na LinkedInie

Na LinkedInie komunikacja może być prowadzona dwutorowo: z konta prywatnego bądź profilu firmowego. Wiąże się to oczywiście z kilkoma istotnymi różnicami, które mają wpływ także na prowadzenie działań reklamowych. Jak zatem ocenić, kiedy wybrać profil biznesowy, a profil prywatny na LinkedInie? Wszystko zależy od tego, jakie cele chcesz osiągnąć dzięki prowadzonym działaniom. Profil biznesowy umożliwia Ci kreowanie swojego wizerunku eksperta, docieranie do nowych pracodawców i budowanie silnej pozycji wewnątrz platformy. Konto biznesowe skupia się natomiast wokół danej firmy. Profil prywatny może być bowiem prowadzony jedynie przez jego właściciela, podczas gdy profilem firmowym może zajmować się jednocześnie kilka osób. Istotną różnicą jest również proces budowania audytorium, ponieważ profil prywatny pozwala na wysyłanie zaproszeń do sieci kontaktów oraz obserwowanie użytkowników. Tymczasem strona firmowa zrzesza przede wszystkim pracowników danej organizacji oraz jej fanów, czyli obserwatorów. Grupa ta jest często zwiększana właśnie za pomocą dedykowanych działań reklamowych. Ostatnia kwestia dotyczy możliwości publikowania artykułów, której profile firmowe są niestety pozbawione. To niezwykle istotny element z punktu widzenia budowania świadomości marki osobistej wśród odbiorców. Możliwe jest jednak udostępnianie postów osób obserwowanych, czyli np. pracowników organizacji. Najlepszym rozwiązaniem jest połączenie tych dwóch form komunikacji, co oczywiście wiąże się z większym nakładem pracy, jednak przynosi zdecydowanie najlepsze efekty.

Czym wyróżniają się kampanie na LinkedInie?

Marketing internetowy oferuje szereg rozwiązań, które różnią się między sobą pod kątem realizowanych celów, możliwości dotarcia do grup docelowych, formatów reklamowych czy modelu rozliczeń. Czym wyróżniają się kampanie na LinkedInie? Przede wszystkim swoim wyspecjalizowanym profilem – są nastawione na budowanie biznesowej świadomości marki i docieranie do środowiska B2B. Portal służy zarówno do kreowania i rozwijania swojej marki osobistej, jak i promowania profili firmowych. Nie znajdziesz tam luźnych treści jak np. na Facebooku czy Instagramie – LinkedIn to przede wszystkim platforma branżowa, z której korzystają przedstawiciele różnych branż, dyrektorzy, prezesi, właściciele firm, marketerzy, handlowcy, szkoleniowcy czy inni eksperci. Kampanie LinkedIn Ads mają zatem na celu pozyskanie zainteresowania, kontaktów lub bezpośredniej sprzedaży wśród szeroko pojętych profesjonalistów, co zdecydowanie czyni go jedynym tego typu miejscem w sieci. Facebook, Instagram czy Pinterest nastawione są zupełnie na inne grupy docelowe i bazują raczej na prywatnych preferencjach, czy zainteresowaniach odbiorców. Co ważne, LinkedIn jest obecnie najlepszym miejscem do prowadzenia płatnych kampanii rekrutacyjnych, ponieważ pozwala na targetowanie reklam w oparciu o wykształcenie czy konkretne umiejętności zawodowe.

Kampanie na LinkedInie – jakie są rodzaje?

Portal oferuje zarówno podstawowe formaty reklamowe, jak i te charakterystyczne tylko dla niego, dzięki czemu możemy realizować efektywne, różnorodne i skuteczne kampanie na LinkedInie. Jakie są rodzaje poszczególnych formatów?

  • Reklama z pojedynczym zdjęciem – popularna kreacja składająca się z jednej grafiki i tekstu. Wyświetla się w głównym kanale informacji i przekierowuje odbiorcę bezpośrednio do strony docelowej.
  • Karuzela reklam graficznych – format składający się z dwóch lub większej ilości zdjęć wyświetlanych w kanale informacji w postaci karuzeli.
  • Reklama wideo – ten format zakłada długość wideo od 3 sekund aż do 3 minut, choć rekomendowane są filmy nie przekraczające 15-20 sekund. Reklama dodatkowo posiada nagłówek, krótki tekst oraz CTA.
  • Reklama tekstowa – emitowana jest jedynie na komputerach, a składa się na nią tekst (maksymalnie 100 znaków) i grafika. Pojawia się w prawej kolumnie lub na górze portalu.
  • Reklama spotlight – to format zarezerwowany wyłącznie dla portalu LinkedIn. Dopasowuje się do konkretnego użytkownika (pobiera dane z jego profilu). Wyświetla się jedynie na komputerze i kieruje do wskazanej strony docelowej.
  • Reklama dla pozyskania obserwujących – to kreacja ukierunkowana na pozyskiwanie nowych odbiorców danego konta. Składa się ze zdjęcia profilowego użytkownika, krótkiego tekstu, CTA i logotypu firmy,
  • Reklama konwersacyjna – to kolejny format reklamowy dedykowany jedynie dla LinkedIn. Pojawia się w skrzynkach odbiorczych i wygląda jak standardowa wiadomość.
  • Reklama w formie wydarzenia – ten format realizuje cel w postaci promocji danego wydarzenia, które zostało utworzone wewnątrz LinkedIn.

Odbiorcy na LinkedInie, czyli do kogo mogę trafić?

Największą siłą LinkedIna jest z całą pewnością specyfika jego użytkowników. To portal, na którym nie znajdziesz przypadkowych odbiorców. Dzięki temu możliwe jest prowadzenie skutecznych działań reklamowych zarówno pod kątem sprzedaży, jak i generowania leadów czy budowania świadomości marki. Czym jednak konkretnie charakteryzują się odbiorcy na LinkedInie, czyli do kogo mogę trafić? Możliwości jest wiele, choć najogólniej rzecz ujmując – nasze działania możemy kierować do szeroko pojętego sektora biznesowego. Mogą być to zarówno osoby, które zajmują stanowiska w konkretnych firmach (możliwe jest stworzenie listy poszczególnych firm), jak i całe organizacje. Poza standardowymi parametrami demograficznymi LinkedIn pozwala również na targetowanie reklam po umiejętnościach, co doskonale sprawdza się przy kampaniach rekrutacyjnych. Co więcej, reklamy można emitować również osobom o konkretnym doświadczeniu czy szczeblu kariery i reprezentowanej branży. Dla przykładu: Twoja kampania może dotrzeć do dyrektorów placówek bankowych, którzy pracują w branży finansowej dłużej niż 20 lat, a dodatkowo działają w konkretnym mieście! Warto dodać, że system reklamowy LinkedIna umożliwia również wykluczenie danych użytkowników (np. pracowników danej firmy) oraz kierowanie reklam do uczestników konkretnych wydarzeń branżowych organizowanych wewnątrz portalu. To wszystko sprawia, że leady pozyskiwane za pomocą reklam LinkedIn mają niezwykle wysoką wartość.

Obsługa i tworzenie kampanii LinkedIn Ads

W naszej agencji możesz liczyć na fachowe wsparcie i doradztwo od samego początku współpracy. Obsługa i tworzenie kampanii LinkedIn Ads jest jedną z naszych kluczowych specjalizacji – doceniamy rozwój portalu i drzemiący w nim potencjał, dlatego nieustannie rozwijamy kompetencje i przekładamy je na wyniki naszych klientów. Realizujemy kampanie oparte o każdy cel – zarówno wśród klientów, którzy mają już doświadczenie w tego typu działaniach, jak i dla tych, którzy jeszcze nie mieli okazji korzystać z LinkedIn Ads. Sprawnie przeprowadzimy Cię przez cały proces, dzięki czemu będziesz czuć się pewnie i spokojnie. Działamy kompleksowo: od przygotowania dedykowanej strategii kampanii, po wdrożenie reklam zgodnie z aktualnymi trendami oraz ich regularną optymalizację. Przeprowadzamy testy różnych komunikatów, aby docelowo skupić się na tych, które generują najbardziej satysfakcjonujące rezultaty. Nasze działania wspieramy również rozbudowanym remarketingiem nastawionym na docelowy efekt. Swoją pracę raportujemy Ci co najmniej raz w miesiącu, dzięki czemu masz poczucie stałej kontroli nad prowadzonymi kampaniami. Co ważnie, podpisujemy umowę bez długotrwałych zobowiązań – nasi klienci zostają z nami dzięki osiąganym efektem, a nie z uwagi na kwestie formalne!

Koszty LinkedIn Ads – jak rozliczane są reklamy

Zastanawiasz się z pewnością, jak prezentują się poszczególne koszty LinkedIn Ads. Jak rozliczane są reklamy na tym portalu? Podobnie jak np. na Facebooku czy Instagramie, czyli w systemie aukcyjnym, który umożliwia zlicytowanie konkurencyjnej stawki za dane reklamy. W aukcji biorą udział wszyscy reklamodawcy, którzy chcą dotrzeć do tej samej grupy docelowej. Konkretne stawki można określić ręcznie i prezentują się one następująco:

  • Koszt za kliknięcie (CPC)
  • Koszt za 1000 wyświetleń (CPM)
  • Koszt za wyświetlenie wideo (CPV)
  • Koszt za wysłanie (CPS)

Opcja ręcznego ustawiania stawek jest dostępna dla wszystkich celów kampanii, celów optymalizacji i formatów. Nie oznacza to jednak, że ustawienia te są proste i intuicyjne – wymagają doświadczenia, wiedzy i określonych kompetencji, dlatego ten obszar zdecydowanie warto skonsultować ze specjalistami. W naszej agencji pracujemy w modelu zero-waste, dzięki czemu jesteśmy w stanie skutecznie unikać nietrafionych wydatków, co przekłada się oczywiście na efekty prowadzonych działań i priorytetowanie rentowności kampanii. Niezależnie od tego, jak wysokim budżetem dysponujesz, zrealizujemy dla Ciebie efektowną i nastawioną na efekty kampanię, która będzie stale optymalizowana, a konkretne stawki regularnie obniżane! Oznacza to, że w ramach jednego budżetu i w miarę upływu czasu rezultaty działań będą coraz bardziej satysfakcjonujące.

Czy warto zainwestować w reklamy na LinkedInie?

Działania reklamowe na LinkedInie wiążą się z szeregiem istotnych korzyści, co docenia coraz większa liczba firm. Wciąż zastanawiasz się, czy warto zainwestować w reklamy na LinkedInie? Zwróć uwagę na kilka najważniejszych zalet tego typu kampanii.

Precyzyjne możliwości targetowania: reklamy możesz kierować do środowiska B2B nie tylko z podziałem na lokalizację, wiek czy płeć, ale również zajmowane stanowisko, umiejętności zawodowe, nazwę firmy, branżę czy doświadczenie.

Duży wybór formatów reklamowych: w obrębie platformy możesz reklamować się na wiele sposobów, wykorzystując przy tym różne formaty i cele kampanii.

Mniejsza konkurencja: ze względu na specyfikę LinkedIna reklamuje się na nim dużo mniej firm, niż np. na Facebooku czy Instagramie, co przekłada się na skuteczność działań i bardziej wartościowe leady.

Zaufanie wśród odbiorców: LinkedIn to portal biznesowy, dlatego treści tam publikowane są nastawione na budowanie pozytywnego wizerunku i wysoką wartość merytoryczną. Z tego powodu portal jest niezwykle dobrze postrzegany wśród odbiorców.

Remarketing: LinkedIn pozwala również na prowadzenie rozbudowanego remarketingowego za pomocą dedykowanego tagu śledzącego.

Budowanie świadomości marki: niezależnie od tego, jaki format reklamowy czy cel kampanii wybierzesz, wszystkie działania LinkedIn Ads będą dodatkowo wspierać pozytywny wizerunek Twojej firmy oraz skutecznie budować jej świadomość wśród potencjalnych klientów.

Jeśli szukasz doświadczonej i kompetentnej agencji marketingowej, która jednocześnie preferuje partnerskie relacje, serdecznie zapraszamy Cię do kontaktu. Wspólnie sprawimy, aby Twoje kampanie LinkedIn Ads przyniosły Ci najlepsze rezultaty w możliwie najkrótszym czasie!

Podziel się:
Obserwuj nas:
Kategorie: Bez kategorii

Poczekaj, to nie wszystko!

Polecane artykuły

Wróć na górę