Skontaktuj się z nami

+48 ‭602 342 788‬
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę
Lista artykułów

Kampanie Google Ads z gwarancją zero waste

  • Autor: Piotr Stryjniak
  • Aktualizacja:

Kampanie Google Ads to podstawa skutecznego marketingu internetowego. Dzięki nim możliwe jest szybkie i efektowne osiągnięcie strategicznych celów biznesowych firmy, a uruchomić można je nawet przy niewielkim budżecie reklamowym. Szukasz firmy, która pomoże Ci dobrze spożytkować budżet na reklamę i szukasz więcej informacji na temat działania takiej usługi? Sprawdź co mamy do powiedzenia w kwestii Google Ads:

Tego dowiesz się z artykułu:

Kompleksowe kampanie Google Ads

Kampanie Google Ads realizujemy zawsze zgodnie z polityką naszej firmy. Przez lata działalności wypracowaliśmy niezwykle wysoką jakość świadczonych usług, a jej zachowanie traktujemy absolutnie priorytetowo. Z tego powodu do każdego projektu podchodzimy z pełnym zaangażowaniem i zachowaniem naszych transparentnych zasad, które brzmią następująco:

  • strategia odchodząca od schematów i powielanych szablonów;
  • lepsze wyniki dzięki zabezpieczeniu kampanii SmartSkryptami;
  • dostęp do beta testów Google’a przed innymi reklamodawcami;
  • comiesięczne raporty z podsumowaniem działań oraz planami;
  • gwarancja zero-waste zapewniająca ochronę przed marnowaniem budżetu
  • nielimitowany rozwój i optymalizacja konta oraz regularne testy A/B.

Zlecając nam realizację swoich kampanii Google Ads, nie musisz obawiać się przepalenia budżetu reklamowego, słabej komunikacji czy braku indywidualnego podejścia z naszej strony. Dołożymy wszelkich starań, aby wyprowadzić twój biznes na zupełnie inne tory i wznieść go na wyżyny efektywności i wydajności. Reklama jest w końcu dźwignią handlu, jednak aby działała poprawnie, musi zostać zaprojektowana przez fachowców i doświadczonych specjalistów. Właśnie takie osoby mamy na swoim pokładzie, dlatego możemy być pewni jakości naszych usług!

Czym są kampanie Google Ads?

Marketing internetowy to zbiór dziesiątek możliwości, które pozwalają na budowanie świadomości marki oraz docieranie z komunikatem do konkretnej grupy odbiorców. Zdecydowanie najchętniej wybieraną usługą z tego zakresu są reklamy w sieci Google. Tylko w naszym kraju z tej wyszukiwarki korzysta przeszło 90% użytkowników. Czym są kampanie Google Ads? Dawniej nosiły nazwę Google AdWords i są płatnymi działaniami reklamowymi w obrębie sieci Google. Co ważne, ta forma reklamy SEM zakłada płatność pobieraną tylko za konkretne kliknięcia, czyli model PPC  (Pay Per Click). Do największych atutów kampanii Google należy bez wątpienia duża elastyczność, możliwość precyzyjnego targetowania odbiorców oraz efekty widoczne już od pierwszego dnia startu działań. Co ważne, reklamy można włączyć i wyłączyć w każdej chwili, co jest niezwykle wygodne i bezpieczne. To rozwiązanie dedykowane przede wszystkim firmom, które chcą wyróżnić się na tle konkurencji i dotrzeć do jasno sprecyzowanych grup potencjalnych nabywców. Zaawansowane algorytmy Google i wciąż rozwijające się technologie widocznie wspierają sprzedaż i widoczność promowanej marki w sieci, dlatego kampanie Google Ads można uznać za absolutną podstawę każdej skutecznej strategii marketingowej, która nastawiona jest przede wszystkim na sprzedaż.

Kampanie Google Ads  – jakie są rodzaje?

W obrębie ekosystemu Google funkcjonuje kilka rodzajów reklam Google Ads. Pokrótce omówmy każdy z nich:

  • Sieć wyszukiwania Google – to reklamy w tzw. „wyszukiwarce‟, które nazywane są także linkami sponsorowanymi. Komunikaty są emitowane w formie tekstowej i ukierunkowane są na docieranie do tych użytkowników, którzy w danej chwili szukają danej frazy w wyszukiwarce.
  • Sieć reklamowa Google – to reklamy w tzw. „GDN-ie‟ (Google Display Network). Komunikaty są emitowane w formie kreacji graficznych w obrębie sieci partnerskiej Google (czyli różnego rodzaju portali, sklepów i aplikacji). Ten rodzaj kampanii Google Ads umożliwia precyzyjne targetowanie grup odbiorców i docieranie tylko do tych użytkowników, którzy są potencjalnie zainteresowani daną usługą bądź produktem.
  • Kampania produktowa Google Ads (Zakupy Google) – to rodzaj reklamy, który ma na celu prezentowanie produktów danej marki na poziomie wyszukiwarki Google, gdy potencjalny nabywca jej poszukuje. Mają formę grafiki produktowej wraz z ceną i odniesieniem do sklepu internetowego.
  • Kampanie Google Ads na YouTube (Reklamy Wideo) – Google jest także właścicielem najpopularniejszej platformy wideo na świecie, czyli YouTube. Reklamowe kreacje wideo emitowane są tutaj jedynie wyselekcjonowanym grupom odbiorców.
  • Remarketing Google Ads – remarketing to rodzaj graficznej reklamy mający na celu racjonalizację zakupu tym użytkownikom, którzy mieli już pierwszy kontakt z daną marką. Grupa odbiorców tworzona jest na podstawie dotychczasowych wyników prowadzonej kampanii.
  • Kampanie Google Ads w skrzynce Gmail (GSP, czyli Gmail Sponsored Promotions) – reklama na Gmailu emitowana jest na kartach „Oferta” lub „Społeczności” zaraz nad otrzymanymi mailami i trafia jedynie do precyzyjnie określonej grupy docelowej.

Jak wygląda audyt konta Google Ads?

Audyt Google Ads to jeden z podstawowych i kluczowych elementów kompleksowego audytu marketingowego. Specjaliści PPC skrupulatnie analizują całą zawartość konta reklamowego (czyli m.in. historię realizowanych kampanii, grupy docelowe, zebrane listy remarketingowe i wyniki dotychczasowych działań). Na podstawie tych szczegółowych danych są w stanie wyciągnąć niezwykle wartościowe wnioski, które z kolei pozwalają na poprawę efektów kampanii i wyeliminowanie wszelkich błędów, które blokowały prowadzone działania. 

Jak wygląda audyt Google Ads przeprowadzony przez naszą agencję? Skupiamy się przede wszystkim na dogłębnej analizie konta, dzięki czemu jesteśmy w stanie ocenić potencjał i niewykorzystane możliwości rozbudowania konta Google Ads. Na naszym pokładzie mamy Quality Lidera, którego wiedza i gruntowne doświadczenie pozwalają na szybkie zdiagnozowanie i zlokalizowanie błędów na koncie reklamowym Google. Wykorzystując nasz model gwarancji zero-waste, wskazujemy zazwyczaj od 7 aż do 56 nieprawidłowości na audytowanych kontach! Tylko ich całkowite wyeliminowanie i wdrożenie stosownych rozwiązań umożliwia efektywne prowadzenie kampanii reklamowych z nastawieniem na długofalowe rezultaty. W SmartYou przeprowadzamy także bezpłatne audyty analityczno-reklamowe, które określamy mianem Smartcheck. Docelowo przygotowujemy je dla nowych klientów na chwilę przed rozpoczęciem współpracy, aby być w stanie wyestymować potencjał kampanii i zaprojektować konkretną strategię działania.

Obsługa kampanii Google Ads

Obsługa kampanii Google Ads jest przez naszą agencję realizowana w sposób transparentny i kompleksowy. Nad wdrożeniem i optymalizacją działań czuwa cały sztab specjalistów, których bogate doświadczenie, wiedza i nieszablonowe myślenie pozwalają na osiąganie wyników na poziomie co najmniej satysfakcjonującym. Co konkretnie wchodzi w zakres naszych usług? To przede wszystkim:

  • analiza potrzeb i celów biznesowych klienta;
  • wykonanie audytu konta Google Ads i estymacji;
  • zaprojektowanie strategii marketingowej w oparciu o KPI i założony budżet;
  • przygotowanie kreacji i tekstów reklamowych;
  • stworzenie grup odbiorców i zaprojektowanie odpowiednich algorytmów;
  • wdrożenie niezbędnej analityki i założenie dedykowanych kont reklamowych;
  • wdrożenie kampanii Google Ads zgodnie z ustalonymi założeniami;
  • kontrola efektów kampanii;
  • regularna optymalizacja kampanii i poprawa ustawień;
  • raportowanie efektów z kampanii.

Powyższe elementy są oczywiście bardzo ogólne i typowe dla każdego Klienta. Warto jednak dodać, że działamy nieszablonowo i do każdego projektu podchodzimy w pełni indywidualnie, dostosowując zakres usług do potrzeb i specyfiki danego Klienta.

Ocena efektywności kampanii Google Ads to przede wszystkim kwestie związane ze wzrostem sprzedaży lub ilością pozyskanych leadów. Jeśli widzisz wzrosty, to kampania działa prawidłowo i wyniki będą wciąż poprawiane! Jak jednak ocenić efektywność z punktu widzenia kluczowych wskaźników kampanii, czyli KPI? Uwagę należy zwrócić przede wszystkim na:

  • wskaźnik zwrotu z wydatków na reklamę (ROAS),
  • cenę za kliknięcie (CPC),
  • liczbę kliknięć;
  • współczynnik CTR
  • współczynnik konwersji,
  • koszt konwersji,
  • liczbę konwersji,
  • wartość konwersji.
  • współczynnik C

Wszystkie te i szereg innych czynników omawiamy z naszymi klientami na comiesięcznych spotkaniach. Prezentujemy wówczas raporty z kampanii za ostatni okres i prezentujemy wnioski, które udało nam się wyciągnąć na podstawie kluczowych czynników. Dzięki temu wiemy, na czym skupić się w pierwszej kolejności, aby działania przyniosły jeszcze lepsze efekty!

Ile kosztuje reklama w Google?

Zastanawiasz się, ile kosztuje reklama w Google? Tak naprawdę wszystko zależy od ciebie: twoich możliwości i oczekiwanych rezultatów. My ze swojej strony możemy zagwarantować, że wykorzystamy twój budżet możliwie najbardziej optymalnie, a koszty kampanii będą stale optymalizowane i obniżane. Oczywiście na bazie swojego doświadczenia i dotychczasowej działalności danej marki jesteśmy w stanie zarekomendować budżet, który pozwoli na szybkie osiągnięcie strategicznych celów. Co ważne, budżet na kampanie Google Ads wpłacasz bezpośrednio na swoje konto Google Ads, a zatem każda złotówka jest przez nas przeznaczana na rozwój i poprawę kampanii.

Co z naszym wynagrodzeniem? Jako że jesteśmy transparentni i dyktujemy naszym Klientom uczciwe stawki, wynagrodzenie naliczamy proporcjonalnie do zainwestowanego budżetu reklamowego. To niezwykle przejrzyste i sprawiedliwe rozwiązanie.

Dla przykładu: jeśli na kampanię chcesz przeznaczyć 9000 zł miesięcznie, nasze wynagrodzenie wynosić będzie 2000 zł netto co miesiąc. Co ważne, w kwocie tej zawarta jest kompleksowa obsługa kampanii i fachowe wsparcie na każdym etapie współpracy.

Jeśli potrzebujesz szczegółowych informacji na temat współpracy z zakresu realizacji kampanii Google Ads, serdecznie zapraszamy do kontaktu. Z przyjemnością rozwiejemy twoje wątpliwości i odpowiemy na wszelkie pytania!

Budowa kampanii Google Ads krok po krok

Tworzenie konta Google Ads

Do stworzenia konta Google Ads będzie potrzebny adres e-mail oraz firmowa strona internetowa. Jeśli nie masz własnej witryny, bez obaw, nadal możesz założyć konto i reklamować się w Google korzystając np. z kampanii inteligentnych. Aby rozpocząć proces tworzenia konta, wejdź na stronę www.ads.google.com i wybierz jeden z dwóch przycisków „Zacznij teraz” lub „Zacznij z ekspertem”. Pierwszy z nich przeniesie Cię na stronę, gdzie będziesz musiał zdecydować, czy korzystasz z dotychczasowego konta Google, czy chcesz stworzyć nowe. Następnie pojawi się formularz na Twoje firmowe dane, które należy uzupełnić, aby uruchomić konto. To właśnie w tym momencie możesz (nie musisz) wpisać nazwę swojej firmy oraz podać jaki element chcesz wykorzystać w swoich kampaniach, np. stronę internetową, numer telefonu, aplikację mobilną lub coś innego. Natomiast drugi przycisk na stronie startowej przekieruje Cię do kontaktu z ekspertem Google Ads. Jeśli będziesz miał problem z konfiguracją pierwszej kampanii, możesz umówić się na darmową konsultację, na której specjalista podpowie Ci, jakie kroki należy wykonać. Z jego pomocą ustawisz wszystkie potrzebne parametry i uruchomisz pierwszą kampanię.

Rozpoczęcie pracy z Google Ads

Pierwszym etapem rozpoczęcia pracy z Google Ads jest założenie konta i ustalenie, z jakiego trybu będziesz korzystać. Masz do wyboru dwie możliwości:

  1. Tryb inteligentny – ta opcja tworzona jest domyślnie przy zakładaniu konta i oferuje uproszczone funkcje oraz proste zarządzanie kampaniami. Jeśli chcesz z niego korzystać, nie musisz niczego dodatkowo ustawiać. W tym przypadku w każdej chwili będziesz mógł przełączyć się na tryb eksperta.
  2. Tryb eksperta – jest przeznaczony dla zawodowych marketerów, który do tworzenia i zarządzania reklamami potrzebują zaawansowanych narzędzi. Taki rodzaj konta możesz stworzyć bez konieczności konfiguracji pierwszej reklamy. Co ważne, jeśli zdecydujesz się na tryb eksperta, nie będziesz mógł powrócić już to trybu inteligentnego. 

Kolejnym krokiem, który warto wykonać, jest połączenie kont, z których korzystasz. To pomoże Ci oszczędzić czas i usprawni konfigurację Twoich kampanii w przyszłości. Na tym etapie możesz dodać kanał na YouTube, aplikację mobilną, Profil Firmy w Google oraz numer telefonu. Jeśli masz swoją stronę internetową i chcesz, aby Twoje reklamy śledziły na bieżąco konwersję, powinieneś dodać do niej Tag Google. Po wejściu na Google Ads zobaczysz również mini przewodnik, który podpowie Ci, od czego rozpocząć działanie. Znajdziesz tam m.in. linki do:

  • aplikacji mobilnej Google Ads, co ułatwi Ci zarządzanie kampaniami reklamowymi z telefonu,
  • rekomendacji i wyników optymalizacji dopasowanych do Twoich celów biznesowych,
  • informacji o tym, jak platforma pomoże Ci rozwinąć biznes,
  • spersonalizowanych statystyk i informacji o Twoim koncie reklamowym.

Istotnym elementem, którego nie można pominąć, zanim rozpoczniesz tworzenie kampanii, jest ustalenie formy płatności. W tym celu musisz przypisać do swojego konta kartę płatniczą.

Jak wygląda struktura konta Google Ads?

Konto Google Ads ma trójwarstwową strukturę. Zrozumienie roli i znaczenia poszczególnych warstw, a także ich wzajemnego oddziaływania na siebie pomoże Ci w planowaniu oraz organizacji reklam. Warstwy, które tworzą Google Ads, to:

  1. Konto – połączone z indywidualnym adresem e-mail, hasłem i formą płatności.
  2. Kampania – warstwa z przyporządkowanym własnym budżet, a także indywidualnymi ustawieniami, jak np. wybór umiejscowienia reklamy.
  3. Grupa reklam – złożona z podobnych zestawów reklam oraz słów kluczowych.

Zanim jednak stworzysz pierwszą kampanię, warto również poświęcić chwilę na zapoznanie się z układem wszystkich elementów na stronie. Główne menu nawigacyjne w Google Ads znajduje się po lewej stronie platformy. Znajdziesz tam zakładki, które przeniosą Cię odpowiednio do podgrup takich jak: kampania, cele, narzędzia, płatności oraz ustawienia konta. Natomiast w górnym pasku nawigacyjnym umieszczone są dodatkowe funkcje, m.in. zmiana wyglądu platformy, pomoc oraz zarządzanie powiadomieniami.

Jak stworzyć kampanie Google Ads?

Kampanię w Google Ads możesz zacząć tworzyć w dwóch momentach:

  1. Kiedy zakładasz nowe konto na platformie. Po uzupełnieniu danych firmy zostaniesz od razu przekierowany do formularza, który krok po kroku przeprowadzi Cię przez stworzenie pierwszej kampanii. Ten etap możesz pominąć i przejść od razu do panelu swojego konta.
  2. Kiedy masz już aktywne konto i z poziomu platformy chcesz stworzyć pierwszą lub każdą kolejną kampanię. W tym przypadku wejdź w zakładkę „Kampanie”, a następnie kliknij „Nowa kampania”. Możesz przejść również do podgrupy zwanej tak samo, jak zakładka, czyli „Kampanie” i tam wybrać „Utwórz kampanię” lub skorzystać z ikony plusa na niebieskim tle. Tym sposobem przeniesiesz się do konfiguratora, który po kolei przeprowadzi Cię przez cały proces tworzenia kampanii.

Niezależnie od tego, w którym momencie zdecydujesz się na stworzenie pierwszej lub kolejnej kampanii Google Ads, będziesz musiał określić jej cel. Masz do wyboru kilka opcji:

  • sprzedaż – zwiększenie sprzedaży produktów,
  • potencjalni klienci – pozyskanie kontaktu do potencjalnych nabywców towarów lub usług,
  • ruch w witrynie – zwiększenie odwiedzin strony internetowej,
  • rozważenie zakupu produktów danej marki – zachęcenie do zapoznania się z ofertą,
  • świadomość i zasięg marki – dotarcie do szerokiego grona odbiorców i zaistnienie w ich świadomości,
  • promowanie aplikacji – zwiększenie liczby instalacji,
  • wizyty w lokalnym sklepie stacjonarnym i promocje – zwiększenie liczby odwiedzin klientów,
  • możesz również utworzyć kampanię, która nie będzie sugerowała Ci najlepszych działań na podstawie wybranego celu.

Pamiętaj, że każda kampania to jeden cel. Jeśli chcesz osiągnąć inny skutek, musisz stworzyć nową kampanię.

Następnym krokiem jest ustalenie typu kampanii. W zależności od wybranego celu Google Ads podpowie Ci, jaki rozwiązanie będzie najskuteczniejsze. Wśród nich znajdziesz kapanie typu:

  • Performance Max,
  • w sieci wyszukiwania,
  • w sieci reklamowej,
  • wideo,
  • promujące aplikacje,
  • lokalne,
  • inteligentne,
  • produktowe.

Ustawienia kampanii Google Ads

Po określeniu celu oraz typu kampanii w Google Ads czas na szczegółowe ustawienia. W tym kroku będziesz musiał wybrać kilka ważnych elementów, które będą determinowały powodzenie kampanii.

  1. Sieci. Masz do wyboru dwie możliwości – sieć wyszukiwania i reklamową. Ta pierwsza to po prostu wyszukiwarka internetowa Google oraz inne wyszukiwarki działające na jej silniku. Ta druga opcja umożliwi pojawienie się Twoich reklam na wybranych witrynach Google jak Google Maps czy YouTube, a także na stronach partnerskich Google.
  2. Lokalizacja. Wybierz obszar, w którym Twoje reklamy będą wyświetlane odbiorcom. Możesz targetować swoje kreacje na wszystkie kraje i terytoria, tylko Polskę lub wpisać dowolnie wybrany kraj, miejscowość czy dzielnicę. W opcji zaawansowanego wyszukiwania określisz promień wokół danego obszaru, do którego chcesz kierować swoją kampanię. Możesz wykluczyć również jakąś część terytorium, dzięki temu reklamy nie będą pojawiały się osobom przebywającym w jego pobliżu. Pamiętaj, aby określić opcje lokalizacji, czyli znaczenie danego obszaru przy wyświetlaniu reklam. Masz do wyboru targetowanie na osoby obecne lub zainteresowane wyznaczoną lokalizacją i regularnie przebywające w jej pobliżu. Inna możliwość zakłada, że reklamy będą wyświetlane wyłącznie osobom, które obecnie są w danej lokalizacji lub regularnie się tam pojawiają.
  3. Język. W ustawieniach kampanii Google Ads będzie musiał wybrać język, jakim posługują się Twoi odbiorcy. Panel reklamowy podpowie Ci na podstawie wybranej lokalizacji, jaki język warto dodać w tym punkcie.
  4. Rotacja reklam. Zapewni Ci optymalizację wyświetlanych reklam.
  5. Data rozpoczęcia i zakończenia kampanii.
  6. Harmonogram reklam. Pozwoli Ci określić, w jakich godzinach Twoje reklamy będą wyświetlane.

Wybór słów kluczowych w reklamach Google

Kolejnym etapem tworzenia kampanii w Google Ads jest wybór produktów lub usług, które chcesz reklamować i ustalenie słów kluczowych. Na podstawie Twojej strony internetowej Google Ads zaproponuje Ci listę słów kluczowych, które pasują do Twojej oferty. Sprawdzi również, jakie frazy dobrze działają w przypadku podobnych produktów lub usług, które wybrałeś i umieści je w zestawieniu. Możesz wykorzystać w swojej kampanii wszystkie sugerowane słowa kluczowe i jeśli chcesz, dopisać dodatkowo własne. Jeśli zastanawiasz się, jak wybrać odpowiednie frazy, aby Twoja kampania była skuteczna, kieruj się następującymi zasadami:

  • Słowo kluczowe nie musi być jednym wyrazem, możesz łączyć kilka słów i stworzyć tzw. frazy long tail, np. bawełniany czerwony ręcznik czy słomiany kapelusz.
  • Zastanów się, w jakiej fazie cyklu zakupu jest oferowany przez Ciebie produkt lub usługa. To pomoże Ci określić, czy potencjalny klient ma wiedzę o Twojej ofercie, jest nią zainteresowany lub już teraz chce z niej skorzystać i ją kupić.
  • Zrób burzę mózgów i wypisz wszystkie słowa, które kojarzą się z oferowanymi przez Twoją firmę towarami lub usługami. Zastnanów się, co wpisałby potencjalny klient, gdyby chciał znaleźć ofertę Twojego sklepu.
  • Skorzystaj z planera słów kluczowych.

Na samym określeniu słów kluczowych planowanie kampanii Google Ads się nie kończy. Frazy mogą mieć różne typy dopasowania.

  1. Dopasowanie przybliżone – reklama wyświetli po wpisaniu różnych wariantów słowa kluczowego, np. z błędem.
  2. Dopasowanie do wyrażenia – odbiorca zobaczy reklamę, nawet jeśli umieści między Twoim słowem kluczowym dodatkowe wyrazy.
  3. Dopasowanie ścisłe (dokładne) – reklama pojawi się tylko wtedy, gdy wyrażenie wpisane w wyszukiwarkę będzie dokładnie takie samo jak wskazane przez Ciebie słowo kluczowe.

Dobieranie stawek w Google Ads i koszt reklamy

Dobór stawek w kampaniach Google Ads jest bardzo indywidualny. Na to, jaką kwotę warto zainwestować, wpływają m.in. typ kampanii, koszt słów kluczowych oraz ich skuteczność. Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z reklamami, możesz skorzystać z automatycznego ustalania stawek, które zmaksymalizują liczbę kliknięć Twojej reklamy. Natomiast, jeśli chcesz samemu ustalić stawkę, warto zweryfikować koszt słów kluczowych. Możesz to sprawdzić w darmowym narzędziu Google – planerze słów kluczowych. Jako początkowy reklamodawca możesz określić maksymalną stawkę CPC, czyli koszt pojedynczego kliknięcia Twojej reklamy, np. 3 zł. W innych modelach rozliczania kampanii będziesz mógł ustalić preferowany przez Ciebie wydatek za tysiąc wyświetleń czy lepsze miejsce reklamowe. Pamiętaj, że całkowity koszt kampanii nie przekroczy kwoty, którą obliczysz, mnożąc średnią liczbę dni w miesiącu przez Twój budżet dzienny. Nawet jeśli jednego dnia wyda się więcej niż ustalona przez Ciebie stawka, to innego dnia wydatki będą mniejsze, co w efekcie wyrówna wartość końcową kampanii.

Tworzenie treści reklamy Google

Reklamy w Google Ads składają się z trzech kluczowych elementów: wyświetlanego adresu URL, tekstu nagłówka oraz tekstu reklamy. Każda z tych części ma ograniczenia dotyczące znaków. Jakie zasady warto uwzględnić przy tworzeniu reklamy?

  1. Adres URL – jest to adres Twojej witryny, na którą zostanie przekierowany użytkownik, jeśli kliknie reklamę. Do końcowego adresu URL Twojej strony możesz dopisać dodatkowo dwie ścieżki, w każdej po 15 znaków. Dzięki temu odbiorca będzie wiedział, do jakiego miejsca prowadzi dany link.
  2. Nagłówek – to na niego najczęściej użytkownicy zwracają uwagę, dlatego powinien zawierać słowa kluczowe, które wpisywane są w wyszukiwarkę. W reklamie tekstowej możesz zawrzeć trzy nagłówki, w każdym po 30 znaków. Będą one oddzielone od siebie pionową kreską, a w zależności od urządzenia mogą wyświetlać się w różny sposób.
  3. Treść reklamy – w tym miejscu możesz opisać swoje produkty lub usługi, które promujesz. Oprócz samego wskazania oferty warto umieścić wezwanie do działania, czyli CTA. Zachęci to odbiorcę do wykonania pożądanej przez Ciebie czynności. Skorzystaj z fraz takich jak „Kup teraz”, „Sprawdź” lub „Wypełnij formularz”. Możesz stworzyć dwa teksty reklamy i w każdym z nich umieścić 90 znaków.

Targetowanie reklam w Google Ads

Bez odpowiedniego targetowania reklam trudno będzie Ci osiągnąć sukces i zdobyć nowych klientów. Dlatego tworząc kampanię, powinieneś zastanowić się, kto jest odbiorcą Twoich treści. Dzięki temu zwiększysz prawdopodobieństwo dotarcia do nowych osób i zainteresowania ich swoją ofertą. W Google Ads możesz kierować swoje reklamy na odbiorców i kategoryzować swoich potencjalnych klientów przez pryzmat tego, kim są, jakie mają zainteresowania, czego poszukują w sieci oraz czy miały już wcześniej jakiś kontakt z Twoją witryną. Drugą możliwością jest kierowanie reklam na treść strony, dzięki temu będą one docierały do szerszego grona odbiorów i wyświetlały się w witrynach pasujących do Twojej oferty. Możesz skorzystać z metody kierowania kampanii na:

  • tematykę danej strony, która będzie mocno nawiązywała do produktów lub usług, które reklamujesz;
  • miejsce docelowe, czyli strony, które odwiedzają potencjalni klienci;
  • słowa kluczowe w treści, dzięki którym stargetujesz kampanię na wpisywane przez użytkoników słowa w wyszukiwarkę.

Pamiętaj o tym, że skuteczność Twoich kampanii będzie zależała również od ustawień sieci, nie tylko od metody kierowania reklam. Przy wyborze targetowania koniecznie uwzględnij cel oraz typ reklamy i jej możliwości pojawiania się w sieci reklamowej lub wyszukiwania.

Śledzenie konwersji Google Ads

Śledzenie konwersji pomoże Ci określić ROI, czyli zwrot z inwestycji na reklamę. Dowiesz się, ile konwersji przyniosła dana kampania i jaki był ich koszt. Poznasz również pełną ścieżkę użytkownika prowadzącą od interakcji z reklamą po określony przez Ciebie efekt. Jeśli chcesz to monitorować, zacznij od utworzenia działania powodującego konwersję, czyli określ jaką czynność powinni wykonać odbiorcy Twojej reklamy. Możesz zdecydować się na:

  • działania w witrynie (zakup, rejestracja, wypełnienie formularza);
  • połączenie telefoniczne;
  • instalację aplikacji lub podjęcie innych czynności z nią związanych;
  • importowanie, czyli zakończenie działań reklamowych w stacjonarnym punkcie, np. sklepie czy biurze;
  • działania lokalne.

Proces śledzenia konwersji zależy od wybranej czynności. Jednak w większości przypadków, aby monitorować działania użytkowników, musisz dodać w witrynie czy aplikacji mobilnej tag Google lub fragment kodu. Gdy potencjalny klient wejdzie w interakcje z reklamą, na jego urządzeniu zostanie umieszczony plik cookie, który przekaże informacje do Google Ads, czy konwersja została wykonana.

Rozliczanie kampanii Google Ads

Dobór odpowiedniego modelu rozliczenia zależy w dużym stopniu od celu kampanii. Do wyboru masz kilka możliwości:

  • CPC (ang. cost per click) – koszt za kliknięcie baneru reklamowego;
  • CPM (ang. cost per mile) – koszt za 1000 wyświetlań reklamy;
  • CPA (ang. cost per action) – koszt wykonanej konwersji;
  • CPV (ang. cost per view) – koszt odtworzenia reklamy wideo.

To ile budżetu przeznaczysz na daną kampanię, zależy tak naprawdę od Ciebie i Twoich możliwości finansowych. Warto w trakcie prowadzenia działań reklamowych weryfikować wydawanie budżetu oraz sprawdzać skuteczność przygotowanych kreacji. Dzięki temu w porę będziesz mógł wprowadzić zmiany, które nie zmarnują przeznaczonej kwoty. W panelu Google Ads możesz sprawdzić nie tylko miesięczne koszty dla każdej kampanii, ale również zweryfikować, ile pieniędzy dziennie wydało się na poszczególne grupy reklam. Opłaty za kampanie możesz realizować na dwa sposoby:

  1. Ręcznie – w tym przypadku wpłacasz określoną kwotę i ona pokrywa koszty wyświetlania reklam. Sam musisz uzupełniać środki na koncie, aby Twoje reklamy mogły działać.
  2. Automatycznie – ta opcja działa odwrotnie do płatności ręcznej, tzn. najpierw Google Ads nalicza opłatę za prowadzenie działań reklamowych, a następnie obciąża Twoje konto określoną kwotą. Płatność zostanie zrealizowana, gdy reklamy osiągną wskazaną przez Ciebie górną granicę oraz pierwszego dnia miesiąca.

Dla kogo są reklamy Google Ads?

Google Ads jest tak naprawdę dla każdej firmy z jakiejkolwiek branży, która chce docierać do nowych klientów w internecie. Niezależnie od tego, czy świadczysz usługi, czy sprzedajesz produkty stacjonarnie lub online, możesz reklamować swój biznes, korzystając z sieci reklamowej lub wyszukiwania Google.

Czy Google Ads się opłaca?

Google Ads się opłaca przede wszystkim dlatego, że aż ok. 90% internautów korzysta z przeglądarki Google. To daje szerokie możliwości dotarcia do nowych klientów w wielu różnych lokalizacjach, nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Dodatkowo to Ty decydujesz, ile chcesz przeznaczyć na kampanię, więc masz pełną kontrolę nad wydatkami i realizacją reklam.

Jakie są modele rozliczeń w Google Ads?

Modeli rozliczania reklam w Google Ads jest kilka, najważniejsze z nich to:

  • CPC (ang. cost per click) – koszt za kliknięcie baneru reklamowego;
  • vCPM (ang. cost per mile) – koszt za 1000 wyświetlań reklamy;
  • CPA (ang. cost per action) – koszt wykonanej konwersji;
  • CPV (ang. cost per view) – koszt odtworzenia reklamy wideo.

Ile kosztuje prowadzenie kampanii Google Ads?

U nas kwestie opłat za prowadzenie kampanii Google Ads są proste i przejrzyste. Przy budżecie reklamowym 8000 zł pobieramy z tej kwoty 1500 zł za obsługę kampanii, natomiast jeśli masz budżet 11000 zł, pobierzemy opłatę w wysokości 2000 zł. Kwota za obsługę reklam w Google Ads przy budżetach 12000 zł lub więcej ustalana jest indywidualnie.

Czym się różni Google Ads od pozycjonowania?

Google Ads to płatne działania w sieci reklamowej lub wyszukiwania. Dzięki temu Twoja strona internetowa wyświetla się nad wszystkimi innymi witrynami w wyszukiwarce. Twoje reklamy mogą pojawiać się również na stronach partnerskich Google, np. blogach czy serwisach informacyjnych. Natomiast pozycjonowanie to zbór działań, które mają na celu poprawić widoczność witryny w wyszukiwarce i zapewnić jej jak najwyższą pozycję. W tym przypadku ruch na stronę pozyskiwany jest w sposób organiczny, czyli bez nakładu finansowego.

Jaki jest wpływ Google Ads na pozycjonowanie?

Strony, które są reklamowane przez Google Ads, wyświetlają się na samej górze w wyszukiwarce, czyli nad witrynami, które zostały wypozycjonowane dzięki SEO. Sponsorowane treści mają dzięki temu znaczącą przewagę nad pozycjonowanymi stronami, ponieważ internauci klikają najczęściej w pierwsze wyniki wyszukiwania.

Jak wygląda pomoc agencji w Google Ads?

Agencja pomoże ustalić cele biznesowe Twojej firmy, przeprowadzi audyt konta Google Ads, zaprojektuje strategię marketingową, uwzględniając najważniejsze współczynniki i budżet. Specjaliści przygotują również kreacje reklamowe i wdrożą je na Twojej platformie. Będą również monitorować na bieżąco powodzenie kampanii i przekażą Ci raport z jej wyników.

Jaki budżet w Google Ads?

Wysokość budżetu możesz dopasować indywidualnie do swoich możliwości. Google Ads nie narzuca żadnej minimalnej kwoty, którą powinieneś przeznaczyć na reklamę.

Czym jest budżet dzienny?

Budżet dzienny to określona kwota, jaka każdego dnia będzie przeznaczona na reklamy w danym miesiącu.

Jak uzyskać kupon Google Ads do 1200 zł?

Kupon 1200 zł dostępny jest wyłącznie dla nowych relamodawców. Możesz go aktywować, klikając powiązany przycisk lub link z ofertą, a promocja automatycznie przypisze się do Twojego konta. Środki otrzymasz, dopiero gdy Twoje kampanie wygenerują w ciągu 60 dni koszt na poziomie min. 1200 zł. Jeśli w tym czasie nie uda się tego osiągnąć, oferta promocyjna przepadnie i nie będzie możliwości jej wznowienia. Pamiętaj, że samo wpłacenie kwoty 1200 zł na konto reklamowe nie wystarczy, a naliczanie kosztów reklamy rozpocznie się dopiero po przypisaniu kodu do konta reklamowego.

Jaki jest zasięg reklamy Google Ads?

Zasięg reklamy będzie zależał od jej targetowania. Pozwala on oszacować liczbę użytkowników, do których dotrze Twój przekaz reklamowy. Warto zaznaczyć, że zasięg nie wskazuje precyzyjnego wyniku wyświetleń reklamy, natomiast podaje wyłącznie ogólną liczbę odbiorców.

Jakie są zalety Google Ads?

  • Możliwość mierzenia efektów kampanii.
  • Precyzyjne dotarcie do potencjalnych klientów.
  • Wzrost liczby użytkowników kupujących produkty i usługi online, czyli stale nowych odbiorów reklam.
  • Relatywnie niskie koszty w porównaniu z tradycyjnymi formatami reklam.

Ile zarabia specjalista Google Ads?

Zarobki mogą się różnić w zależności od doświadczenia, rodzaju zatrudnienia oraz lokalizacji. Widełki płacowe dla początkujących specjalistów Google Ads sięgają od 4500 zł do 6000 zł netto.

Gdzie nie mogę się reklamować, korzystając z systemu Google Ads?

Twoje reklamy nie będą wyświetlane poza:

  • siecią wyszukiwania, czyli wyszukiwarką internetową Google;
  • siecią reklamową, czyli stronami internetowymi partnerów Google, platformą YouTube, Gmail czy Google Maps.

Czy powinniśmy połączyć nasze konto Google Ads z Google Analytics?

Zdecydowanie warto połączyć konta Google Ads z Google Analytics, ponieważ ułatwi to analizowanie działań użytkowników. W prosty sposób będzie można zweryfikować, czy klienci przychodzą na stronę dzięki reklamom Google Ads. Połączenie kont pomoże również w optymalizacji kampanii, ponieważ danych do analizy będzie więcej i łatwiej będzie można dostrzec zależności między nimi.

Podziel się:
Obserwuj nas:
Kategorie: Google Ads

Poczekaj, to nie wszystko!

Polecane artykuły

Wróć na górę