Big Data to zbiór ogromnej ilości informacji z różnych źródeł, generowany przez użytkowników i urządzenia z dostępem do internetu. Pozyskane, gromadzone i przetwarzane informacje liczone są w terabajtach, a nawet petabajtach. Analiza Big Data pozwala na zdobycie nowych i wartościowych danych, które można wykorzystać w określonym celu. Wnioski na podstawie przeprowadzonej analizy danych powstają przy użyciu specjalnych narzędzi oraz nowej technologii, między innymi sztucznej inteligencji.
Big Data – trzy atrybuty
Definicja Big Data wyróżnia trzy kluczowe cechy charakterystyczne tego terminu:
Ilość – zbieranie wielu danych z różnych źródeł takich jak media społecznościowe, strony internetowe, aplikacje.
Szybkość – związana jest z powstawaniem i przetwarzaniem pozyskanych informacji. Te procesy odbywają się natychmiast, praktycznie w czasie rzeczywistym
Różnorodność – dotyczy wielu odmiennych struktur danych, które są zbierane i analizowane.
Big data – analiza i wnioski
Wszystkie cechy Big Data wpływają na konieczność użycia do jej analizy specjalistycznych narzędzi, wiedzy i zaawansowanej technologii. Analityka internetowa jest niezbędnym elementem rozwoju firmy. Gwarantuje jeszcze lepsze zrozumienie konsumenta i dopasowanie oferty idealnie spełniającej jego potrzeby. Dobrze skonstruowane wnioski stworzone na podstawie analizy Big Data przełożą się na wzrost sprzedaży, zmniejszenie wydatków w firmie oraz umożliwią podjęcie strategicznych decyzji związanych z dalszą działalnością marki.