Skontaktuj się z nami

+48 ‭602 342 788‬
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę

Black Friday

Przewiń w dół

słownik marketingowy

Black Friday

Black Friday

Black Friday to wydarzenie przypadające na ostatni piątek listopada. W tym dniu w sklepach stacjonarnych i internetowych klienci mogą skorzystać z dużych i atrakcyjnych rabatów na oferowany asortyment. Z racji Świąt Bożego Narodzenia, które występują w niedalekiej przyszłości, Black Friday traktowany jest jako rozpoczęcie zakupów przedświątecznych.

Black Friday – skąd pochodzi nazwa?

Odpowiedź na pytanie dotyczące genezy nazwy Black Friday nie jest zupełnie prosta. Z historią nazwy wiąże się kilka teorii i trudno określić, która z nich jest najbardziej prawdopodobna. Jedna z nich dotyczy czarnego koloru tuszu w rozliczeniach, który oznaczał sprzedaż. Wysoki zysk odnotowany był przez sklepy właśnie w piątek przypadający po Dniu Dziękczynienia w Stanach Zjednoczonych. Kolejna wersja przedstawia związek nazwy z dużymi kolejkami i wzmożonym ruchem ulicznym, które miały miejsce w tym dniu, a określenie zostało użyte przez funkcjonariuszy tamtejszej policji. Inna teoria mówi o masowych urlopach pracowników w piątek, w związku z dłuższym weekendem po Święcie Dziękczynienia.

Black Friday w Polsce

Tradycja Black Friday przyszła do Polski ze Stanów Zjednoczonych i już od kilku lat zakorzeniła się na stałe w kalendarzu konsumentów. Okres trwania Black Friday w Polsce rzadko ogranicza się tylko do jednego dnia, czyli tzw. Czarnego Piątku. Marki przygotowują specjalne oferty promocyjne swoich produktów nawet na czas weekendu, a często również całego tygodnia. W tym czasie można skorzystać z naprawdę dużych obniżek, co powoduje wzmożony ruch w sklepach, galeriach handlowych oraz na stronach internetowych.

Słownik marketingowy

Dziękujemy za odwiedzenie e-marketingowego słownika pojęć SmartYou. Mamy nadzieję, że dowiesz się z niego mnóstwa ciekawych rzeczy i poszerzysz swoją wiedzę o reklamie w internecie.

Sprawdź pozostałe hasła słownika marketingowego!

Zacznij zmiany teraz

Skontaktuj się z nami

Kawa na ławę – dosłownie i w przenośni. Umów się na spotkanie lub skorzystaj z formularza, by zadać dowolne pytanie.

Chcesz poznać wstępny koszt swojej kampanii?
PRZEJDŹ DO FORMULARZA ESTYMACYJNEGO

Piotr Stryjniak dyrektor operacyjny

Piotr Stryjniak
Wróć na górę