Skontaktuj się z nami

+48 ‭602 342 788‬
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę

Branding

Przewiń w dół

słownik marketingowy

Branding

Branding to długotrwały proces składający się z wielu elementów, który pozwala zbudować świadomość marki w umyśle potencjalnego klienta. Branding to pewnego rodzaju obietnica składana odbiorcy, która realizowana jest przy użyciu różnych narzędzi marketingowych. Skuteczne planowanie budowania świadomości marki w oczach konsumenta, powinno opierać się na tworzeniu z nim emocjonalnej więzi i doświadczeń.

Branding – elementy składowe

Odpowiednio przygotowany branding powinien uwzględniać wiele istotnych szczegółów, które w połączeniu zagwarantują silny wizerunek marki i pozwolą zaistnieć w umysłach odbiorców i konkurencji. Do kluczowych elementów należy zaliczyć:

  • nazwę firmy
  • identyfikację wizualną
  • wizję, misję i archetyp marki
  • strategię marketingową
  • strategię produktu
  • strategię komunikacji z klientem
  • strategię promocji marki i jej produktów.

Korzyści wynikające z brandingu

Opracowanie wszystkich elementów składowych brandingu, czyli stworzenie spójnej tożsamości marki, pozytywnie wpłynie na zwiększenie rozpoznawalności na rynku i wśród konkurencji. Jasno określony wizerunek i działanie firmy zapewnią wiarygodny odbiór marki przez potencjalnych klientów. Dodatkowo umożliwia to zbudowanie lojalnej społeczności wokół wartości, jakimi kieruje się brand. Każda z tych korzyści bezpośrednio wpłynie na zwiększenie zysku, stabilną pozycję oraz możliwość ekspansji marki na różne rynki.

Typy brandingu

Branding może dotyczyć różnych obszarów, między innymi:

  • Personal branding – budowanie marki osobistej
  • Employer branding – kreowanie pozytywnego wizerunku pracodawcy
  • Branding produktu – strategia oparta o produkt firmy
  • Branding lokalny i kulturalny – odnosi się do tradycji danej społeczności lub regionu.

Słownik marketingowy

Dziękujemy za odwiedzenie e-marketingowego słownika pojęć SmartYou. Mamy nadzieję, że dowiesz się z niego mnóstwa ciekawych rzeczy i poszerzysz swoją wiedzę o reklamie w internecie.

Sprawdź pozostałe hasła słownika marketingowego!

Zacznij zmiany teraz

Skontaktuj się z nami

Kawa na ławę – dosłownie i w przenośni. Umów się na spotkanie lub skorzystaj z formularza, by zadać dowolne pytanie.

Chcesz poznać wstępny koszt swojej kampanii?
PRZEJDŹ DO FORMULARZA ESTYMACYJNEGO

Piotr Stryjniak dyrektor operacyjny

Piotr Stryjniak
Wróć na górę