Content marketing inaczej marketing treści. Jest to strategia, która opiera się na budowaniu relacji z grupą docelową za pomocą różnego rodzaju atrakcyjnych materiałów. Działania, które podejmowane są w ramach content marketingu dotyczą tworzenia, rozpowszechniania i promocji treści. Content powinien być związany tematycznie z zakresem działalności firmy oraz odnosić się zarówno pośrednio, jak i bezpośrednio do oferowanych produktów lub usług. Celem marketingu treści jest budowanie pozytywnego wizerunku firmy w oczach potencjalnego klienta oraz dostarczanie wartościowej wiedzy na temat oferty sprzedażowej.
Content marketing – rodzaje tworzonych treści
W zależności od wyboru kanału komunikacji, możemy wyróżnić kilka rodzajów treści tworzonej na potrzeby marki. Dobrze zaplanowany content marketing będzie wykorzystywał zarówno bezpłatne, jak i płatne formy dystrybucji treści, takie jak na przykład digital marketing. Content marketing może być budowany, dzięki wykorzystaniu:
- tekstu – między innymi blogi, e-booki, poradniki, raporty, artykuły, opisy produktów, recenzje, case study, mailing;
- grafiki – przedstawienie informacji w postaci na przykład infografik, komiksów, czy memów;
- wideo i audio – można do nich zaliczyć podcasty, webinary, wywiady, relacje w social mediach, audiobooki, filmy instruktażowe;
- innych formatów, na przykład tematyczne spotkania, sondaże, konkursy.
Korzyści wynikające z content marketingu
Tworzenie wartościowego contentu stawia firmę w roli eksperta w oczach potencjalnych nabywców, buduje zaufanie i więź, a także zwiększa widoczność marki w internecie. Jednak najważniejszą korzyścią dla firmy, wynikającą z opracowania skutecznego marketingu treści, jest wzrost sprzedaży i pozyskanie nowych konsumentów.