Skontaktuj się z nami

+48 ‭602 342 788‬
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę

Content Marketing

Przewiń w dół

słownik marketingowy

Content Marketing

Content marketing inaczej marketing treści. Jest to strategia, która opiera się na budowaniu relacji z grupą docelową za pomocą różnego rodzaju atrakcyjnych materiałów. Działania, które podejmowane są w ramach content marketingu dotyczą tworzenia, rozpowszechniania i promocji treści. Content powinien być związany tematycznie z zakresem działalności firmy oraz odnosić się zarówno pośrednio, jak i bezpośrednio do oferowanych produktów lub usług. Celem marketingu treści jest budowanie pozytywnego wizerunku firmy w oczach potencjalnego klienta oraz dostarczanie wartościowej wiedzy na temat oferty sprzedażowej.

Content marketing – rodzaje tworzonych treści

W zależności od wyboru kanału komunikacji, możemy wyróżnić kilka rodzajów treści tworzonej na potrzeby marki. Dobrze zaplanowany content marketing będzie wykorzystywał zarówno bezpłatne, jak i płatne formy dystrybucji treści, takie jak na przykład digital marketing. Content marketing może być budowany, dzięki wykorzystaniu:

  • tekstu – między innymi blogi, e-booki, poradniki, raporty, artykuły, opisy produktów, recenzje, case study, mailing;
  • grafiki – przedstawienie informacji w postaci na przykład infografik, komiksów, czy memów;
  • wideo i audio – można do nich zaliczyć podcasty, webinary, wywiady, relacje w social mediach, audiobooki, filmy instruktażowe;
  • innych formatów, na przykład tematyczne spotkania, sondaże, konkursy.

Korzyści wynikające z content marketingu

Tworzenie wartościowego contentu stawia firmę w roli eksperta w oczach potencjalnych nabywców, buduje zaufanie i więź, a także zwiększa widoczność marki w internecie. Jednak najważniejszą korzyścią dla firmy, wynikającą z opracowania skutecznego marketingu treści, jest wzrost sprzedaży i pozyskanie nowych konsumentów.

Słownik marketingowy

Dziękujemy za odwiedzenie e-marketingowego słownika pojęć SmartYou. Mamy nadzieję, że dowiesz się z niego mnóstwa ciekawych rzeczy i poszerzysz swoją wiedzę o reklamie w internecie.

Sprawdź pozostałe hasła słownika marketingowego!

Zacznij zmiany teraz

Skontaktuj się z nami

Kawa na ławę – dosłownie i w przenośni. Umów się na spotkanie lub skorzystaj z formularza, by zadać dowolne pytanie.

Chcesz poznać wstępny koszt swojej kampanii?
PRZEJDŹ DO FORMULARZA ESTYMACYJNEGO

Piotr Stryjniak dyrektor operacyjny

Piotr Stryjniak
Wróć na górę