Skontaktuj się z nami

+48 ‭602 342 788‬
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę

Cookies (ciasteczka)

Przewiń w dół

słownik marketingowy

Cookies (ciasteczka)

Cookies zwane popularnie „ciasteczkami” to zawarte na stronach internetowych niewielkie porcje informacji, które przekazują dane z witryny do urządzenia końcowego (komputera lub telefonu). Ich występowanie nie wiąże się z pobraniem lub dostępem do prywatnych danych użytkownika, natomiast są one niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Dzięki przesłanym plikom cookies można wrócić do danej strony, nie tracąc zawartych na niej elementów, np. w sklepie online produkty nadal będą w koszyku, strona będzie wyświetlała się zgodnie z zapisanymi wcześniej ustawieniami, a dane logowania będą zapamiętane przez witrynę.

Cookies – rodzaje

Cookies można podzielić na dwa rodzaje ze względu na czas ich przechowywania w przeglądarce internetowej:

  • seryjne – magazynowane tylko do momentu wyjścia z danej strony, czyli zamknięcia strony w przeglądarce;
  • stałe – nazywane również ciasteczkami śledzącymi, które pozostają w pamięci urządzenia przez określony czas. Dzięki nim często odwiedzane strony zachowują preferowane ustawienia użytkownika i mają ustalony przez niego układ.

Wyróżnia się jeszcze Third–Party Cookies, czyli ciasteczka podmiotów trzecich. Ich występowanie wiąże się z możliwością dopasowania przekazu reklamowego zgodnego z upodobaniami odbiorcy.

Cookies – zastosowanie

Analityka internetowa wykorzystuje pliki cookies do monitorowania zachowań użytkowników oraz ich preferencji, co pozwala na skuteczne wprowadzania zmian na witrynie oraz ulepszanie jej pod względem użyteczności i atrakcyjności. Ciasteczka pozwalają również zachować dane logowania, automatycznie uzupełniać formularze i prezentować spersonalizowane reklamy.

Słownik marketingowy

Dziękujemy za odwiedzenie e-marketingowego słownika pojęć SmartYou. Mamy nadzieję, że dowiesz się z niego mnóstwa ciekawych rzeczy i poszerzysz swoją wiedzę o reklamie w internecie.

Sprawdź pozostałe hasła słownika marketingowego!

Zacznij zmiany teraz

Skontaktuj się z nami

Kawa na ławę – dosłownie i w przenośni. Umów się na spotkanie lub skorzystaj z formularza, by zadać dowolne pytanie.

Chcesz poznać wstępny koszt swojej kampanii?
PRZEJDŹ DO FORMULARZA ESTYMACYJNEGO

Piotr Stryjniak dyrektor operacyjny

Piotr Stryjniak
Wróć na górę