Copywriting bardzo szerokie rozumienie tego pojęcia odnosi się do tworzenia treści marketingowych. Dobrze napisany tekst powinien angażować czytelnika i zachęcać go do podjęcia interakcji. Copywriting polega na przygotowaniu komunikatu, który jest zgodny ze strategią marki, grupą docelową, a ponadto jest merytoryczny oraz pośrednio lub bezpośrednio nawiązuje do oferty firmy. Copywriter, czyli osoba tworząca takie treści, powinna mieć wiedzę z zakresu budowania skutecznego komunikatu reklamowego oraz psychologii sprzedaży.
Copywriting – zastosowanie
Digital marketing, czyli działania związane z promowaniem marki i sprzedażą jej produktów to obszar, który wykorzystuje copywriting między innymi do tworzenia haseł oraz tekstów reklamowych. Komunikat nastawiony powinien być na przekazanie wartościowej wiedzy potencjalnemu nabywcy i zachęcenie go, do podjęcia określonego działania. Z tego względu, takie treści charakteryzują się użyciem języka korzyści w kontekście oferty marki oraz stosowanie CTA. Ponadto, do copywritingu można zaliczyć tworzenie tekstów SEO, stron internetowych oraz opisów produktów i ich kategorii.
Copywriting – zalety
Copywriting zapewni zrozumiałą komunikację marki z potencjalnym klientem, co wpłynie bezpośrednio na zwiększenie sprzedaży produktów lub usług. Stosując zasady SEO i bazując na ruchu organicznym lub reklamach płatnych, firma będzie miała szansę zająć wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania, co oznacza, że będzie bardziej widoczna dla potencjalnego nabywcy. Copywriting przyczyni się również do budowy spójnego i charakterystycznego wizerunku marki.