Skontaktuj się z nami

+48 ‭602 342 788‬
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę

CPA - cost per Acquisition

Przewiń w dół

słownik marketingowy

CPA

CPA to skrót z języka angielskiego cost per action. Jest to jeden z modeli rozliczania reklamy w internecie i oznacza koszt porządnego działania wykonanego przez odbiorcę komunikatu. Najczęściej taką formę stosuje się w kampaniach nastawionych na pobranie e-booka, zapis do newslettera czy wypełnienie formularza kontaktowego.

CPA – jak obliczyć?

Obliczenie wskaźnika CPA nie jest skomplikowane, istnieje bardzo prosty sposób, aby sprawdzić, ile wynosi koszt jednej akcji. Najłatwiej podstawić liczby pod następujący wzór: koszt całej kampanii/liczba wykonanych działań. Przykładowo, jeśli na działania reklamowe związane z zapisem do newslettera została przeznaczona kwota 100 zł i przyniosła ona 20 nowych adresów mailowych, to CPA w tym przypadku wynosi 5 zł.

CPA – zalety

Dużą zaletą rozliczania kampanii metodą CPA jest fakt, że poniesione opłaty dotyczą wyłącznie pożądanego efektu. Reklamodawca zostaje obciążony tylko wtedy, kiedy wykonane zostanie określone przez niego działanie. Kampanie PPC wykorzystują ten model do oceny skuteczności działań reklamowych. Warto pamiętać, że w porównaniu ze wskaźnikiem CPC, który również tam występuje, koszt cost per action może być nieco wyższy. Wynika to z faktu, że użytkownik musi wykazać większe zaangażowanie. Wypełnienie formularza będzie bardziej absorbujące niż przejście na daną stronę internetową i nie każdy internauta będzie gotowy wykonać takie działanie.

Słownik marketingowy

Dziękujemy za odwiedzenie e-marketingowego słownika pojęć SmartYou. Mamy nadzieję, że dowiesz się z niego mnóstwa ciekawych rzeczy i poszerzysz swoją wiedzę o reklamie w internecie.

Sprawdź pozostałe hasła słownika marketingowego!

Zacznij zmiany teraz

Skontaktuj się z nami

Kawa na ławę – dosłownie i w przenośni. Umów się na spotkanie lub skorzystaj z formularza, by zadać dowolne pytanie.

Chcesz poznać wstępny koszt swojej kampanii?
PRZEJDŹ DO FORMULARZA ESTYMACYJNEGO

Piotr Stryjniak dyrektor operacyjny

Piotr Stryjniak
Wróć na górę