CPC oznacza cost per click i jest jednym z kluczowych wskaźników wykorzystywanych przez kampanie PPC. Oznacza on koszt za jedno kliknięcie reklamy wyświetlanej w witrynie internetowej. Kwota, którą należy zapłacić za pojedynczą interakcję użytkownika z reklamą, często zależy od danego portalu. Koszt CPC może się również mocno różnić ze względu na branżę i specyfikę biznesu.
CPC – sposób obliczania
Podobnie jak inne wskaźniki, CPC również bardzo łatwo obliczyć. Wystarczy koszt wszystkich kliknięć podzielić przez ich liczbę, aby dowiedzieć się, ile wynosi kwota pojedynczej interakcji z wyświetlaną reklamą. W kampaniach PPC bardzo pomocne jest określenie maksymalnej stawki za jedno kliknięcie. Pozwoli to uniknąć nadprogramowych kosztów. Warto jednak pamiętać, żeby tę kwotę dostosować do specyfiki danej branży. Odpowiednio określona wartość pomoże dotrzeć do grupy docelowej nawet w przypadku dużej konkurencji.
CPC – kiedy stosować?
CPC jest dość popularnym rozwiązaniem w kontekście działań reklamowych. Ma to związek, z tym że reklamodawca płaci wyłącznie wtedy, kiedy odbiorca kliknie reklamę, czyli odwiedzi docelowy landing page. Tak więc CPC będzie efektywnym sposobem rozliczania kampanii, jeśli firmie zależy na odwiedzeniu danej strony internetowej przez użytkowników.