Skontaktuj się z nami

+48 ‭602 342 788‬
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę

CPC - cost per click

Przewiń w dół

słownik marketingowy

CPC

CPC oznacza cost per click i jest jednym z kluczowych wskaźników wykorzystywanych przez kampanie PPC. Oznacza on koszt za jedno kliknięcie reklamy wyświetlanej w witrynie internetowej. Kwota, którą należy zapłacić za pojedynczą interakcję użytkownika z reklamą, często zależy od danego portalu. Koszt CPC może się również mocno różnić ze względu na branżę i specyfikę biznesu.

CPC – sposób obliczania

Podobnie jak inne wskaźniki, CPC również bardzo łatwo obliczyć. Wystarczy koszt wszystkich kliknięć podzielić przez ich liczbę, aby dowiedzieć się, ile wynosi kwota pojedynczej interakcji z wyświetlaną reklamą. W kampaniach PPC bardzo pomocne jest określenie maksymalnej stawki za jedno kliknięcie. Pozwoli to uniknąć nadprogramowych kosztów. Warto jednak pamiętać, żeby tę kwotę dostosować do specyfiki danej branży. Odpowiednio określona wartość pomoże dotrzeć do grupy docelowej nawet w przypadku dużej konkurencji.

CPC – kiedy stosować?

CPC jest dość popularnym rozwiązaniem w kontekście działań reklamowych. Ma to związek, z tym że reklamodawca płaci wyłącznie wtedy, kiedy odbiorca kliknie reklamę, czyli odwiedzi docelowy landing page. Tak więc CPC będzie efektywnym sposobem rozliczania kampanii, jeśli firmie zależy na odwiedzeniu danej strony internetowej przez użytkowników.

Słownik marketingowy

Dziękujemy za odwiedzenie e-marketingowego słownika pojęć SmartYou. Mamy nadzieję, że dowiesz się z niego mnóstwa ciekawych rzeczy i poszerzysz swoją wiedzę o reklamie w internecie.

Sprawdź pozostałe hasła słownika marketingowego!

Zacznij zmiany teraz

Skontaktuj się z nami

Kawa na ławę – dosłownie i w przenośni. Umów się na spotkanie lub skorzystaj z formularza, by zadać dowolne pytanie.

Chcesz poznać wstępny koszt swojej kampanii?
PRZEJDŹ DO FORMULARZA ESTYMACYJNEGO

Piotr Stryjniak dyrektor operacyjny

Piotr Stryjniak
Wróć na górę