CTA, czyli Call To Action, w tłumaczeniu na język polski oznacza wezwanie do działania. Jest to tekst, występujący najczęściej w formie rozkazującej, którego zadaniem jest nakłonienie użytkownika do wykonania pożądanej czynności. CTA daje jasny sygnał obiorcy, jaki powinien być jego następny krok, jaką akcję powinien wykonać. Wezwanie do działania może zachęcać do wypełnienia formularza, zapoznania się ze szczegółami oferty, czy bezpośrednim kontaktem ze sprzedawcą.
Kiedy stosuje się CTA?
CTA jest bardzo ważnym elementem każdego komunikatu marketingowego kierowanego do potencjalnego klienta. Hasło wzywające do konkretnego działania powinno być zawarte w każdej wiadomościach e-mail oraz postach w social mediach. To również must have we wszystkich płatnych reklamach jak Google Ads, czy Facebook Ads. Kampanie PPC są przykładem rozliczenia, w którym reklamodawca płaci tylko za wykonanie przez użytkownika konkretnej akcji. Jeśli taka reklama ma być skuteczna, to potrzebne jest precyzyjnie określone CTA, ponieważ tylko takie przyniesie wysoki ROAS.
Przykłady CTA
CTA ma najczęściej formę przycisku umieszczanego w widocznym miejscu oraz wyróżniającego się kolorem. Na nim umieszczony jest tekst, który sugeruje odbiorcy, co powinien zrobić. Kliknięcie przycisku przenosi adresata w inne miejsce, wyświetla określoną zawartość lub prezentuje kolejne elementy i kroki większego procesu. Do przykładów CTA można zaliczyć wyrażenia takie jak:
- Zarezerwuj
- Sprawdź
- Pobierz
- Odkryj
- Wejdź
- Kliknij
- Kup