CTR, to skrót z języka angielskiego, który w pełnej nazwie brzmi click through rate. Jest to współczynnik klikalności wyrażony w procentach mówiący o tym, ilu użytkowników kliknęło dany link, np. wyświetloną reklamę w internecie. To popularny sposób mierzenia skuteczności działań marketingowych w sieci, wykorzystywany między innymi przez kampanie PPC.
CTR – jak go obliczyć?
Z racji tego, że CTR wyrażony jest w procentach, to aby obliczyć jego wartość po podzieleniu liczby kliknięć przez liczbę wyświetleń, wynik należy pomnożyć razy 100. Co ważne, nie należy zestawiać ze sobą wartości CTR z różnych działań marketingowych, ponieważ będą one niemiarodajne.
CTR – kiedy go stosować?
Ten współczynnik nie odnosi się jedynie do płatnych działań reklamowych jak np. banery reklamowe czy sponsorowane linki. Wykorzystywany jest również do pozyskania wiedzy na temat skuteczności działań organicznych jak np. używanie określonych słów kluczowych w nagłówkach i artykułach.
CTR – dlaczego warto go mierzyć?
CTR określa przede wszystkim odpowiednie dopasowanie treści do odbiorów. Im wyższa wartość tego współczynnika, tym można liczyć na lepsze efekty i większy zwrot z inwestycji w działania reklamowe, czyli ROAS.