Docelowy adres URL to miejsce w sieci, do którego kieruje się użytkownika w ramach różnych działań, najczęściej marketingowych. Taki docelowy adres umieszczany jest zazwyczaj w postaci linku pod banerem reklamowym czy słowem kluczowym zawartym w tekście. Oznacza to, że w momencie kliknięcia powierzchni reklamowej, użytkownikowi otwiera się strona wskazana przez reklamodawcę. Takie linkowanie wykorzystywane jest przede wszystkim przez kampanie PPC, ponieważ nastawione są na skierowanie ruchu na daną stronę, np. promocyjny landing page.
Docelowy adres URL a wyświetlanie reklamy
Docelowy adres URL nie będzie widoczny dla odbiorców reklamy, którą tworzy się w Google Ads. Zobaczą oni natomiast ogólny adres witryny, na który zostaną przekierowani po kliknięciu link. Opcjonalnie może pojawić się również subdomena lub ścieżka prowadząca do docelowego adresu.
Docelowy adres URL a końcowy adres reklamy
Tworząc reklamy w Google Ads, musisz określić końcowy adres URL. Jego zadaniem będzie kierowanie użytkownika do docelowej strony internetowej. To znaczy, że te dwa pojęcia stosowane są zamiennie i cel przeniesienia odbiorcy na konkretną witrynę zostanie spełniony.