Dopasowanie przybliżone
Dopasowanie przybliżone umożliwia wyświetlenie reklamy użytkownikom, nawet jeśli nie wpisali oni w wyszukiwarkę dokładnie takiego samego słowa kluczowego, jakie zostało ustalone przez reklamodawcę. Wystarczy, że wyszukiwane hasło będzie zbliżone do tego określonego w reklamie, a komunikat pojawi się u odbiorcy. Osoby, które wdrażają kampanie Google Ads, wykorzystują ten rodzaj dopasowania, aby poszerzyć grupę odbiorców. Dzięki temu możliwe jest dotarcie do większej liczby użytkowników, bez konieczności tworzenia długiej listy słów kluczowych.
Dopasowanie przybliżone a dopasowanie ścisłe
Różnica między tymi dwoma dopasowaniami jest znacząca. Reklamy oparte na modelu dopasowania ścisłego będą wyświetlać się wyłącznie wtedy, gdy w wyszukiwarkę zostanie wpisane konkretne słowo kluczowe. Natomiast dopasowanie przybliżone pozwoli reklamie pojawiać się po wpisaniu haseł szeroko powiązanych z określonym słowem kluczowym.
Dopasowanie przybliżone a wykluczające słowa kluczowe
Warto pamiętać, że wykluczające słowa kluczowe w tym dopasowaniu będą działały na innej zasadzie niż te, które się nie wykluczają. Będzie to miało znaczenie w sytuacji, kiedy potrzebujesz wyeliminować jakieś hasło z konkretnej grupy słów kluczowych. Ma to związek najczęściej, z tym że nie oferujesz jakiegoś produktu i nie chcesz wyświetlać na to hasło swojej reklamy, aby nie wprowadzać swoich klientów w błąd.