Dopasowanie ścisłe
Dopasowanie ścisłe umożliwia wyświetlenie się reklamy w wynikach wyszukiwania na hasła, które mają takie samo znaczenie jak słowo kluczowe. To jedno z trzech typów dopasowania słów kluczowych, wykorzystywane przez osoby tworzące kampanie Google Ads. Jest również określane jako dopasowanie wąskie, dlatego że tylko precyzyjnie wpisane frazy spowodują, że w wyszukiwarce pojawi się dana reklama.
Dopasowanie ścisłe – jakie różnice w słowach kluczowych są dozwolone?
Możliwe są pewne niewielkie modyfikacje słowa kluczowego wprowadzanego w wyszukiwarkę internetową. Reklama z dopasowaniem ścisłym zostanie poprawnie wyświetlona, nawet jeśli użytkownik:
- popełni błąd w pisowni;
- zastosuje liczbę pojedynczą zamiast mnogiej lub na odwrót;
- użyje słowa pokrewnego (np. drewno i drewniane);
- zastosuje skrót nazwy;
- pominie lub doda znaki diakrytyczne.
Dopasowanie ścisłe – przykład
Aby jeszcze lepiej pokazać, kiedy reklama korzystająca z dopasowania ścisłego wyświetli się danemu użytkownikowi, posłużymy się przykładem „ręcznik kąpielowy”. Poniżej kilka przykładów fraz, które spowodują, że reklama pojawi się w wynikach wyszukiwania, oprócz idealnie wpisanego słowa kluczowego:
- recznik kapielowy
- ręczniki kąpielowe
- ręzcnik kapielowy
- kąpielowe reczniki.