Dopasowanie słów kluczowych
Dopasowanie słów kluczowych wykorzystuje się, tworząc kampanie Google Ads. Są to po prostu określone przez reklamodawcę wyrażenia, które pomagają wyświetlać się reklamie w wyszukiwarce po wpisaniu określonego hasła. Na etapie planowania kampanii wybiera się jeden z trzech typów dopasowania, który określa, w jak dużym stopniu wyszukiwane frazy muszą być zgodne z podanymi słowami kluczowymi.
Dopasowanie słów kluczowych – trzy różne możliwości
- Dopasowanie przybliżone – reklamy mogą pojawić się w wyszukiwarce, jeśli wyrażenie nawiązuje znaczeniem do słowa kluczowego.
- Dopasowanie do wyrażenia – reklamy mogą zostać wyświetlone dla haseł, które obejmują znaczenie słowa kluczowego.
- Dopasowanie ścisłe – reklamy mogą pojawiać się na frazy o tym samym znaczeniu, co słowa kluczowe.
Dopasowanie słów kluczowych i ich wykluczanie
Korzystanie z dopasowania słów kluczowych jest niezbędne w tworzeniu kampanii Google Ads. Warto jednak zastanowić się również nad możliwością skorzystania z wykluczających słów kluczowych. Będą one bardzo pomocne, jeśli nie chcesz wyświetlać reklamy na konkretne hasło, które zawarte jest w szerszym znaczeniu słowa kluczowego. Na przykład, sprzedajesz konkretny rodzaj mebli, ale nie komody, możesz to hasło wykluczyć i Twoja reklama nie będzie wprowadzała klientów w błąd.