Skontaktuj się z nami

+48 ‭602 342 788‬
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę

E-commerce

Przewiń w dół

słownik marketingowy

E-commerce

E-commerce, czyli handel elektroniczny to forma sprzedaży i zakupu produktów oraz usług przez internet. Na przestrzeni ostatnich kilku lat taki sposób realizacji transakcji zyskał na ogromnej popularności wśród konsumentów. E-handel daje wiele możliwości i udogodnień zarówno dla klientów, jak i firm. Umożliwia przede wszystkim kupowanie produktów i usług z każdego miejsca, za pomocą urządzeń elektronicznych jak laptop czy smartfon. Cały proces zakupu odbywa się w sklepach internetowych i na portalach sprzedażowych, dlatego warunkiem koniecznym jest połączenie z siecią.

E-commerce – rodzaje

Ze względu na odbiorców, do których kierowane są oferty oraz podmioty oferujące towary, można wyróżnić kilka rodzajów sprzedaży w e-commerce.

  • B2C – sprzedaż realizowana przez firmy do klienta końcowego za pośrednictwem własnego sklepu internetowego lub serwisów sprzedażowych jak np. Allegro.
  • B2B – transakcje, gdzie zarówno stroną sprzedającą, jak i kupującą jest przedsiębiorstwo.
  • C2C – modelu, w którym sprzedającym i kupującym jest osoba fizyczna, czyli konsument. Umieszcza on swoją ofertę na portalach ogłoszeniowych jak Vinted czy OLX.
  • C2B – produkty i usługi oferowane przez konsumentów dla przedsiębiorstw.

E-commerce – zalety

Firmy obecnie bardzo chętnie wchodzą na rynek e-commerce, ponieważ mają z tego tytułu liczne korzyści. To zdecydowanie zwiększa ich szansę na dotarcie do grupy docelowej. Bycie online to również obecność zawsze wtedy, kiedy konsument ma czas na zakupy. Wykorzystując digital marketing w swoich działaniach, przedsiębiorstwo może pozyskać nowych klientów, zwiększając tym samym sprzedaż swoich produktów lub usług.

Słownik marketingowy

Dziękujemy za odwiedzenie e-marketingowego słownika pojęć SmartYou. Mamy nadzieję, że dowiesz się z niego mnóstwa ciekawych rzeczy i poszerzysz swoją wiedzę o reklamie w internecie.

Sprawdź pozostałe hasła słownika marketingowego!

Zacznij zmiany teraz

Skontaktuj się z nami

Kawa na ławę – dosłownie i w przenośni. Umów się na spotkanie lub skorzystaj z formularza, by zadać dowolne pytanie.

Chcesz poznać wstępny koszt swojej kampanii?
PRZEJDŹ DO FORMULARZA ESTYMACYJNEGO

Piotr Stryjniak dyrektor operacyjny

Piotr Stryjniak
Wróć na górę