E–mail marketing to forma bezpośredniego dotarcia do klienta, który wcześniej wykazał zainteresowanie ofertą firmy. Komunikaty zawierają najczęściej informacje związane z produktami, promocjami i specjalnymi akcjami skierowanymi wyłącznie do odbiorcy. Ten kanał komunikacji jest nadal chętnie wykorzystywany przez marki do budowania silnej więzi z konsumentem. Wciąż jest to również skuteczne i stosunkowo tanie narzędzie używane w marketingu.
Zastosowanie e–mail marketingu
E–mail marketing wykorzystywany przez firmy najczęściej ma formę newslettera. Ten rodzaj komunikatu ma przewagę nad innymi wiadomościami kierowanymi do konsumenta, ponieważ odbiorca dobrowolnie wyraził zgodę na otrzymywanie takich treści. Newsletter pozwala być na bieżąco z promocjami i działaniami firmy. Digital marketing również wykorzystuje e–mail marketing najczęściej w kontekście automatyzacji procesów związanych z działaniami klienta.
E–mail marketing – zalety
Ogromną zaletą e–mail marketingu jest możliwość tworzenia spersonalizowanych komunikatów reklamowych do danej grupy lub nawet pojedynczego odbiorcy. Jest to również mierzalna forma komunikacji z klientami, trafia bezpośrednio do odbiorcy i może być wykorzystywana na każdym etapie lejka sprzedażowego.