Gmail reklamy sponsorowane
Gmail reklamy sponsorowane to jedna z możliwości prezentowania oferty firmy wykorzystywana przez kampanie Google Ads. Taka forma reklamy wyświetla się użytkownikowi w jego skrzynce mailowej w zakładce Oferty lub Społeczności. Komunikat ma formę zwykłej wiadomość i pokazuje się nad wszystkimi mailami w danej zakładce, z tego względu jest to bardzo nienachalny sposób zwrócenia uwagi odbiorcy na ofertę.
Gmail reklamy sponsorowane – zasada działania
Reklamy sponsorowane w Gmailu przybierają dwie formy:
- zwinięta – baner reklamowy, który wygląda jak wiadomość, ale jest odpowiednio oznaczony. Potencjalny klient może zdecydować, czy chce zapoznać się z jego treścią.
- rozwinięta – pojawia się dopiero po kliknięciu baneru reklamowego, jest to pełna wiadomość z przygotowaną dla odbiorcy ofertą. Taki e-mail może zawierać elementy graficzne, animacje, tekst, linki czy CTA. Opłaty za reklamę pobierane są dopiero w momencie wyświetlenia tej formy reklamy.
Gmail reklamy sponsorowane – zalety
Gmail reklamy sponsorowane można precyzyjnie targetować, a także docierać do potencjalnych klientów w odpowiednim czasie. Podczas przeglądania poczty użytkownik nastawiony jest na przyjmowanie różnych informacji, dlatego taka forma reklamy nie jest zbyt nachalna. Ponadto takie treści sponsorowane w Gmailu mają stosunkowo niski koszt CPC, a efekty kampanii są mierzalne i można je monitorować na bieżąco w celu optymalizacji.