Google Analytisc 4 to nowe i ulepszone darmowe narzędzie, które umożliwia obserwowanie i analizowanie działań w obrębie strony internetowej. Dzięki temu analityka internetowa będzie jeszcze bardziej skuteczna i dostarczy wartościowej wiedzy na temat ścieżki zakupowej konsumentów. Nowe funkcje dostosowane są do zachodzących zmian w sieci i uwzględniają wykorzystanie sztucznej inteligencji do generowania jeszcze lepszych raportów.
Google Analytics 4 w porównaniu do Google Universal Analytics
GA4 to platforma, która działa niezależnie od dotychczasowo wykorzystywanej przez właścicieli stron UA. Do najważniejszych różnic między tymi dwoma narzędziami można zaliczyć m.in.:
- inny wygląd panelu, który ma bardziej uproszczoną wersję;
- zbieranie informacji oparte o zdarzenia, a nie bazujące na sesjach;
- pojawienie się współczynnika zaangażowania i inna rola współczynnika odrzuceń;
- wykorzystanie sztucznej inteligencji do przewidywania trendów i możliwych zdarzeń na stronie.
Google Analytics 4 – czym się wyróżnia?
Nowe narzędzie od Google zostało zaprojektowane tak, aby skutecznie pomagać w następujących obszarach:
- zobrazowanie ścieżki zakupowej klienta, dzięki gromadzeniu danych z aplikacji mobilnych i stron internetowych;
- większa kontrola danych użytkowników, poprzez zbieranie informacji bez użycia plików cookies;
- sugestie dotyczące działań, oparte na prostych modelach i wygenerowane dzięki funkcji prognozowania;
- automatyczne zbieranie informacji z różnych miejsc, bez konieczności wprowadzania dodatkowych ustawiań.