Google Search Console to darmowa usługa Google w formie platformy, która umożliwia zarządzenie stroną internetową i monitorowanie jej pozycji w wynikach wyszukiwania. W GSC znajduje się wiele kluczowych danych o witrynie, które po zestawieniu ze sobą i wnikliwej analizie są wartościowym źródłem wiedzy. Umiejętne korzystanie z zawartych informacji na platformie można wykorzystać między innymi do poprawy widoczności strony w sieci oraz lepszego odbioru witryny przez wyszukiwarkę Google.
Google Search Console – zakres działań
Właściciel strony internetowej może sprawdzić w Google Search Console między innymi poziom ruchu organicznego na swojej witrynie. Znajdą się tam również informacje o tym, co powoduje wyświetlanie się danej strony w wynikach wyszukiwania oraz dane związane z dopasowaniem witryny do urządzeń mobilnych. Jest to również źródło wiedzy dotyczące problemów z indeksowaniem, linkami i odnośnikami oraz wszystkimi innymi problemami, które mogą negatywnie wpłynąć na widoczność strony.
Google Search Console – wykorzystanie
Dane z Google Search Console wykorzystywane są najczęściej przez specjalistów od SEO. Pomagają one w opracowaniu strategii pozycjonowania strony internetowej w wyszukiwarce. Informacje o tym, co generuje ruch i jak reagują użytkownicy, można wdrożyć również w kampanie Google Ads. Taka wiedza pozwoli skutecznie przyciągnąć potencjalnych klientów, zwiększyć konwersję, poziom CTR lub ROAS.