Instagram aplikacja należąca do firmy Meta, której założycielem, prezesem i dyrektorem generalnym jest Mark Zuckerberg. Korzystanie z tego portalu społecznego jest bezpłatne. Podając niezbędne dane, każdy może założyć tam swoje konto i korzystać z dostępnych funkcji. Instagram to medium, w którym dużą rolę odgrywa obraz i to on jest głównym źródłem komunikacji między użytkownikami. To miejsce, w którym ludzie dzielą się swoimi zdjęciami i krótkimi filmikami, a wszystkie publikacje dostępne są na ich indywidualnych kontach.
Instagram – najważniejsze pojęcia związane z aplikacją
Nazwa użytkownika – każde konto na Instagramie musi mieć swoją unikalną nazwę. Mogą one brzmieć podobnie, natomiast wizualnie muszą się od siebie różnić.
Post – może być w formie zdjęcia lub krótkiego filmu, który po opublikowaniu dostępny jest na profilu użytkownika.
Hasztag – pomaga kategoryzować opublikowany materiał. Tworzy się go przy pomocy znaku # i umieszcza w opisie postu. Dzięki niemu łatwo odnaleźć zdjęcia lub film w danej tematyce.
Reels (rolki) – krótkie, dynamiczne filmiki trwające do 60 sekund. Materiały można przygotować bezpośrednio w aplikacji.
Relacja – materiał, który dostępny jest na profilu użytkownika tylko przez 24 godziny. Po tym czasie znika, chyba że użytkownik doda go do wyróżnionych relacji dostępnych na swoim profilu.
Instagram a konto firmowe
Instagram to doskonałe miejsce do prowadzenia konta firmowego. Użytkownicy mogą być w stałym kontakcie z marką i obserwować na bieżąco jej działania. To prosty sposób na zbudowanie relacji z potencjalnymi klientami i zainteresowane ich produktem lub usługą. Do pozyskania klientów warto wykorzystać na tym portalu kampanie PPC.