Inteligentne cele
Inteligentne cele wykorzystują uczenie maszynowe do wytypowania spośród wszystkich sesji na danej stronie internetowej ok. 5% tych, które z dużym prawdopodobieństwem zakończą się konwersją. Dzięki temu, że inteligentne cele opierają się na rzeczywistych danych pochodzących z analizy zachowań użytkowników, bardzo pomagają optymalizować kampanie Google Ads. Parametry, które brane są pod uwagę w wyborze jakościowych sesji to m.in. czas wizyty, liczba odwiedzonych podstron czy lokalizacja potencjalnego klienta.
Inteligentne cele – wymagania
Chcąc korzystać z inteligentnych celów na stronie internetowej, należy spełnić kilka istotnych wymagań Google:
- Połączyć konto Google Ads z kontem Analytics.
- W panelu Analytics w ciągu 30 dni musi pojawić się minimum 500 sesji wygenerowanych przez reklamy Google Ads.
- W ciągu 30 dni widok raportów nie może odbierać więcej niż 10 mln sesji.
- W zakładce „Udostępnianie danych” na koncie Analytics musi być włączona opcja „Produkty i usługi Google”.
Inteligentne cele – zastosowanie
Wykorzystując wiedzę z raportów o inteligentnych celach, zawartych w Analytics, można w prosty sposób optymalizować reklamy Google Ads. Zebrane dane pomogą w samodzielnym określeniu najlepszej stawki CPC, a dzięki świadomemu zarządzeniu budżetem reklamowym, poprawi się skuteczność wyświetlanych reklam.