Kliknięcia z konwersją
Kliknięcie z konwersją to możliwość śledzenia podjętych interakcji użytkowników z daną reklamą. To sposób na zmierzenie efektywności działań reklamowych wykorzystywany przez kampanie Google Ads. Ten rodzaj monitorowania konwersji pokazuje unikalną liczbę działań wykonanych po kliknięciu baneru reklamowego. Nawet jeśli użytkownik zrealizuje więcej niż jedną pożądaną konwersję na stronie internetowej, to w tym modelu zapisze się ona jako pojedyncza.
Kliknięcia z konwersją – techniczne aspekty
Żeby móc śledzić kliknięcia z konwersją, należy odpowiednio przygotować do tego swoją stronę internetową. Kluczowym elementem jest umieszczenie w witrynie specjalnego kodu śledzącego, który pomoże zbierać dane o wykonanych działaniach użytkowników. Istotne jest, aby kod znalazł się na podstronie, którą użytkownik widzi po wykonaniu pożądanej przez reklamodawcę konwersji.
Kliknięcia z konwersją – zalety
Kliknięcia z konwersją są wartościowym źródłem wiedzy, jeśli chodzi o skuteczność kampanii reklamowych. Niskie wyniki mogą oznaczać, że kreacje należy zoptymalizować, ponieważ nie przynoszą określonych zysków i interakcji. Dlatego warto wykorzystywać ten współczynnik w swoich działaniach marketingowych i na bieżąco monitorować jego wyniki.