Końcowy adres URL nazywany jest inaczej stroną docelową. To dokładny adres strony lub podstrony, na której znajdzie się użytkownik po kliknięciu reklamy. Końcowy adres powinien precyzyjnie kierować do miejsca związanego tematycznie z banerem reklamowym, aby zwiększyć prawdopodobieństwo wystąpienia konwersji. W nazwie strony warto również zawrzeć słowa kluczowe, zwłaszcza jeśli reklama wyświetlana jest w wynikach wyszukiwania.
Końcowy adres URL a adres wyświetlany
Zgodnie z zasadami obowiązującymi w Google końcowy adres URL musi mieć tę samą domenę, co adres wyświetlany. Nie oznacza to jednak, że te nazwy nie mogą się od siebie różnić. Przy tworzeniu reklam możesz spersonalizować wyświetlany link, który będzie nawiązywał bezpośrednio do strony docelowej.
Końcowy adres URL – dodatkowe parametry
W końcowym adresie URL nie można używać przekierowań między domenami. Dozwolone jest natomiast wykorzystywanie szablonu śledzenia, który za pomocą parametrów URL pomoże Ci dopasować link strony docelowej. To bardzo przydatna opcja, kiedy tworzy się np. kampanie Google Ads. Dzięki temu możesz śledzić kliknięcia w określonych reklamach i wykorzystywać tę wiedzę do optymalizacji swoich kampanii.
Pojęcie to wykorzystywane jest w kampaniach PPC