Konwersje wspomagane w Google Ads
Konwersje wspomagane w Google Ads mają duże znaczenie i warto je wykorzystywać do optymalizacji swoich kampanii. Gromadzone informacje można sprawdzić w darmowym narzędziu – Google Analytics. Dane pokazują podjęte przez klientów działania oraz źródła tych aktywności w całej ścieżce zakupowej. W raporcie znajduje się również wartość określająca, jak wiele poszczególnych konwersji wspomagających przypada na konwersję po ostatnim kliknięciu. Dzięki temu można zweryfikować, czy kampanie Google Ads są istotnym źródłem w procesie zakupowym.
Konwersje wspomagane w Google Ads a analiza raportu w Google Analytics
Droga klienta do zakupu produktu lub usługi nie zawsze jest prosta. Często składa się na nią wiele czynników i duże znaczenie w całym procesie mają właśnie konwersje wspomagane. Warto analizować dostępny raport w Google Analytics, który znajduje się w zakładce ścieżki wielokanałowe. Dane pomogą określić, czy podjęte działania reklamowe przekładają się na pozyskanie nowych klientów lub dokonanie przez nich zakupów na stronie.
Konwersje wspomagane w Google Ads – optymalizacja reklam
Analiza konwersji wspomaganych jest pomocna przy optymalizacji kampanii Google Ads. Ważne, aby umiejętnie interpretować zebrane dane. Nawet jeśli płatne wyniki wyszukiwania nie przyczyniają się w znacznym stopniu do ostatecznej konwersji na stronie, może się okazać, że są istotnym źródłem pierwszego kontaktu klienta z firmą i nie należy zupełnie z nich rezygnować. Dlatego analiza takich informacji pomoże skutecznie targetować reklamy w wyszukiwarce.