Konwersje wspomagane w Google Analytics
Konwersje wspomagane w Google Analytics przedstawiają dane o działaniach, które użytkownicy podjęli, zanim dokonali ostatecznej konwersji na danej stronie internetowej. Innymi słowy, można prześledzić źródła, z których potencjalny klient korzystał, aby finalnie zakupić produkt w sklepie internetowym lub wykonać inną pożądaną akcję. To ważne informacje, które są niezbędne do prawidłowej analizy ścieżki klienta i zrozumienia, w jaki sposób działa grupa docelowa. Takie dane pomogą również optymalizować kampanie Google Ads, które staną się skuteczniejsze.
Konwersje wspomagane w Google Analytics – raporty
W Google Analytics w zakładce ścieżki wielokanałowe znajduje się raport o konwersjach wspomaganych. Zbiera on wszystkie źródła ruchu, które były istotne w ścieżce konwersji. Aby móc zobaczyć takie zestawienie należy najpierw włączyć moduł e-commerce lub skonfigurować cele.
Konwersje wspomagane w Google Analytics – analiza danych
Ścieżka klienta prowadząca do zakupu nie jest jednolita i nie zawsze wygląda tak samo. Konwersje wspomagane pozwalają przeanalizować, które kanały komunikacji z konsumentami mają największy, a także najmniejszy wpływ na domknięcie procesu sprzedaży. Warto weryfikować te dane w praktyce i uwzględniać je w działaniach marketingowych firmy.