Skontaktuj się z nami

+48 ‭602 342 788‬
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę

KPI

Przewiń w dół

słownik marketingowy

KPI

KPI to skrót z języka angielskiego, który w rozwinięciu oznacza Key Performance Indicators. W języku polskim oznacza to dokładanie kluczowy wskaźnik efektywności. To za pomocą KPI, firma jest w stanie określić stopień realizacji danego działania i zmierzyć jego skutek. Taki wskaźnik jest obiektywnym sposobem mierzenia skuteczności i efektywności pracy, ponieważ wyrażony jest w liczbach.

KPI – dlatego warto je określać?

Wyznaczone KPI, są różnoznaczne z określonym celem, do którego chce dążyć firma. Performance marketing to działania, które opierają się na wyborze i dokładnym ustaleniu konkretnych wskaźników. Monitorowanie poziomu KPI w trakcie kampanii, pomaga zauważyć, czy podjęte działania są słuszne i przynoszą wymierne korzyści. Kluczowe wskaźniki będą odpowiedzią na pytanie, czy opracowana strategia się sprawdza i należy ją zostawić, czy należy ją jak najszybciej zmienić.

KPI – przykłady

Określenie uniwersalnych KPI dla danej branży, jest bardzo trudne. Wynika to z fakt, że każdy biznes może być nastawiony na inny oczekiwania. Dlatego ważne, aby kluczowe wskaźniki efektywności były dobrane do aktualnego celu i pokazywały stopień jego realizacji. KPI mogą dotyczyć:

  • liczby odsłon danej witryny
  • średniej długości rozmowy z klientem
  • liczby zakupów w sklepie internetowym
  • sales velocity, czyli prędkości sprzedaży
  • średniej wartości zakupionych produktów.

Słownik marketingowy

Dziękujemy za odwiedzenie e-marketingowego słownika pojęć SmartYou. Mamy nadzieję, że dowiesz się z niego mnóstwa ciekawych rzeczy i poszerzysz swoją wiedzę o reklamie w internecie.

Sprawdź pozostałe hasła słownika marketingowego!

Zacznij zmiany teraz

Skontaktuj się z nami

Kawa na ławę – dosłownie i w przenośni. Umów się na spotkanie lub skorzystaj z formularza, by zadać dowolne pytanie.

Chcesz poznać wstępny koszt swojej kampanii?
PRZEJDŹ DO FORMULARZA ESTYMACYJNEGO

Piotr Stryjniak dyrektor operacyjny

Piotr Stryjniak
Wróć na górę