Landing page to inaczej strona lądowania lub docelowa strona internetowa. Zawiera informacje dotyczące jednego, precyzyjnie określonego zagadnienia związanego z ofertą firmy. Użytkownicy trafiają na niego zainteresowani produktem lub usług, a twórca skłania ich do podjęcia konkretnego działania. To specyficzny rodzaj strony, ponieważ jej zadaniem jest skupienie uwagi odbiorcy na wykonaniu określonej czynności, bez rozpraszania go innymi elementami na stronie.
Landing page – do czego służy?
Landing page tworzy się w jasno określonym celu. Prowadząc kampanie PPC, warto stworzyć dedykowaną witrynę z kluczowymi informacjami o promocji i kierować na nią potencjalnego klienta. Landing page to dobry sposób na:
- zachęcenie do pobrania e-booka
- dołączenia do newslettera
- zapisania się na webinar
- zamieszczenie informacji o konkursie z możliwością zapisu
- promocję produktu lub usługi
- zaproszenia do kontaktu z firmą.
Landing page – z jakich elementów powinien się składać?
Dobrze zbudowany landing page sprawia, że użytkownik od razu wie, do czego służy dana strona. Witryna powinna skupiać się na jednym zagadnieniu i nie kierować uwagi odbiorcy w inne miejsce. Powinna być atrakcyjna wizualnie z prostą i zwięzłą treścią. W zależności od rodzaju, na landing page’u znajdzie się formularz rejestracyjny, przycisk nakłaniający do zakupu lub kontaktu z firmą. Najważniejszym elementem jest CTA, czyli wezwanie do działania. Odbiorca musi dostać czytelny sygnał o tym, jaką czynność powinien wykonać na stronie.