Lejek konwersyjny
Lejek konwersyjny oznacza drogę, jaką klient przechodzi od pierwszego kontaktu z marką do momentu zakupu jej produktu lub usługi. Prezentuje się go jako odwróconą piramidę, wąską na dole i stopniowo rozszerzającą się ku górze, swoim wyglądem przypomina lejek, stąd też jego nazwa. Droga klienta rozpoczyna się na samej górze, w tym punkcie jest również najszersze grono odbiorców komunikatów marki.
Lejek konwersyjny – zasada działania
Każda firma powinna mieć opracowaną strategię marketingową, która skuteczne przeprowadzi osoby zainteresowane marką przez kolejne etapy lejka – od samej góry do samego dołu. Tylko dzięki odpowiednim komunikatom reklamowym skierowanym do odbiorców znajdujących się na konkretnym poziomie lejka, będzie można oczekiwać, że dokonają zakupu produktów lub usług firmy.
Lejek konwersyjny – zastosowanie
Lejek konwersyjny jest pomocnym narzędziem wykorzystywanym przez kampanie Google Ads. Dzięki niemu można przygotować kreacje reklamowe i targetować je do osób znajdujących się na konkretnych poziomach lejka. Dodatkowo pozwala on monitorować, czy podjęte działania są skuteczne i prowadzą do określonych konwersji.