Skontaktuj się z nami

+48 ‭602 342 788‬
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę

Marketing szeptany

Przewiń w dół

słownik marketingowy

Marketing szeptany

Marketing szeptany lub inaczej buzz marketing to działania prowadzone w sieci, które mają na celu zapoznanie odbiorców z daną marką, produktem czy usługą. Publikowane informacje dotyczą realnych cech i korzyści towarów. Celem marketingu szeptanego jest zwrócenie uwagi konsumentów na markę i nienachalne wywołanie dyskusji w związku z jej produktami. Taka forma marketingu zachęca użytkowników do dzielenia się opinią o towarach lub usługach i w naturalny sposób zwiększa zainteresowanie potencjalnych klientów daną marką.

Marketing szeptany – rodzaje

  • Community marketing – wypowiedzi publikowane na grupach w mediach społecznościowych tematycznie związanych z marką.
  • Trendsetting – wykorzystanie wizerunku znanej osoby do promowania marki i stworzenia mody na korzystanie z niej.
  • Evangelist marketing – działania grupy fanów danej marki, które opierają się na promowaniu produktów lub usług.
  • Viral marketing – ciekawy materiał związany z marką, np. mem, który szybko zyskuje na popularności w sieci.

Marketing szeptany – na co zwrócić uwagę?

Digital marketing w swoich działaniach często wykorzystuje ten rodzaj marketingu. Dobrą praktyką jest zachowanie neutralnego i nienachalnego charakteru wypowiedzi w kontekście marki. Marketing szeptany nie jest ofertą sprzedaży danego produktu lub usługi, dlatego też nie może bezpośrednio nakłaniać do zakupu. Dyskusja powinna skłaniać potencjalnego konsumenta do zapoznania się z marką i rozważenia zakupu towarów z jej oferty.

Słownik marketingowy

Dziękujemy za odwiedzenie e-marketingowego słownika pojęć SmartYou. Mamy nadzieję, że dowiesz się z niego mnóstwa ciekawych rzeczy i poszerzysz swoją wiedzę o reklamie w internecie.

Sprawdź pozostałe hasła słownika marketingowego!

Zacznij zmiany teraz

Skontaktuj się z nami

Kawa na ławę – dosłownie i w przenośni. Umów się na spotkanie lub skorzystaj z formularza, by zadać dowolne pytanie.

Chcesz poznać wstępny koszt swojej kampanii?
PRZEJDŹ DO FORMULARZA ESTYMACYJNEGO

Piotr Stryjniak dyrektor operacyjny

Piotr Stryjniak
Wróć na górę