Parametry URL
Parametry URL to zestaw informacji dołączonych do adresu strony, które pomagają śledzić szczegóły związane z ruchem użytkownika. Budują one połączenie między Twoją stroną internetową a narzędziami analitycznymi. Typowy parametr URL zaczyna się od symbolu zapytania (?) i może składać się z wielu elementów oddzielonych znakiem ampersand (&). Każdy z tych elementów składa się z pary klucz-wartość, które oddziela znak równości (=), np. www.twojastrona.com?utm_source=facebook.
Parametry URL – skuteczna analiza ruchu na stronie
W praktyce, parametry URL umożliwiają dokładne namierzenie źródła ruchu. Pomagają określić, skąd użytkownicy trafili na stronę, np. z wyszukiwarki, konkretnego posta opublikowanego w mediach społecznościowych czy kliknęli link z newslettera. Dzięki temu dowiesz się, które kanały komunikacji z potencjalnym klientem działają najlepiej, a to pomoże Ci optymalizować działania marketingowe. Monitorowanie i analizę ruchu na stronie ułatwi Ci Google Analytics, który pozwala na łatwe zdefiniowanie i weryfikację określonych parametrów URL.
Parametry URL – rola w kampaniach marketingowych
Parametry URL mogą służyć do śledzenia skuteczności różnych działań reklamowych, takich jak e-mail marketing, kampanie Google Ads czy kampanie PPC. Pozwalają weryfikować, które źródła ruchu przynoszą najwięcej konwersji, a które generują niepotrzebne koszty. Dzięki nim będziesz w stanie sprawdzić dokładną liczbę użytkowników, którzy np. kliknęli link w poście reklamowym zlokalizowanym na Facebooku.