Skontaktuj się z nami

+48 ‭602 342 788‬
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę

Parametry URL

Przewiń w dół

słownik marketingowy

Parametry URL

Parametry URL

Parametry URL to zestaw informacji dołączonych do adresu strony, które pomagają śledzić szczegóły związane z ruchem użytkownika. Budują one połączenie między Twoją stroną internetową a narzędziami analitycznymi. Typowy parametr URL zaczyna się od symbolu zapytania (?) i może składać się z wielu elementów oddzielonych znakiem ampersand (&). Każdy z tych elementów składa się z pary klucz-wartość, które oddziela znak równości (=), np. www.twojastrona.com?utm_source=facebook.

Parametry URL – skuteczna analiza ruchu na stronie

W praktyce, parametry URL umożliwiają dokładne namierzenie źródła ruchu. Pomagają określić, skąd użytkownicy trafili na stronę, np. z wyszukiwarki, konkretnego posta opublikowanego w mediach społecznościowych czy kliknęli link z newslettera. Dzięki temu dowiesz się, które kanały komunikacji z potencjalnym klientem działają najlepiej, a to pomoże Ci optymalizować działania marketingowe. Monitorowanie i analizę ruchu na stronie ułatwi Ci Google Analytics, który pozwala na łatwe zdefiniowanie i weryfikację określonych parametrów URL.

Parametry URL – rola w kampaniach marketingowych

Parametry URL mogą służyć do śledzenia skuteczności różnych działań reklamowych, takich jak e-mail marketing, kampanie Google Ads czy kampanie PPC. Pozwalają weryfikować, które źródła ruchu przynoszą najwięcej konwersji, a które generują niepotrzebne koszty. Dzięki nim będziesz w stanie sprawdzić dokładną liczbę użytkowników, którzy np. kliknęli link w poście reklamowym zlokalizowanym na Facebooku.

Słownik marketingowy

Dziękujemy za odwiedzenie e-marketingowego słownika pojęć SmartYou. Mamy nadzieję, że dowiesz się z niego mnóstwa ciekawych rzeczy i poszerzysz swoją wiedzę o reklamie w internecie.

Sprawdź pozostałe hasła słownika marketingowego!

Zacznij zmiany teraz

Skontaktuj się z nami

Kawa na ławę – dosłownie i w przenośni. Umów się na spotkanie lub skorzystaj z formularza, by zadać dowolne pytanie.

Chcesz poznać wstępny koszt swojej kampanii?
PRZEJDŹ DO FORMULARZA ESTYMACYJNEGO

Piotr Stryjniak dyrektor operacyjny

Piotr Stryjniak
Wróć na górę