Reklama displayowa to forma płatnej promocji marki, która występuje na stronach internetowych. Pojawia się najczęściej w postaci poziomych lub pionowych banerów o różnych rozmiarach. Reklama może być samą treścią, grafiką lub wideo. Powinna być atrakcyjna wizualnie dla odbiorcy i zawierać wezwanie do działania – CTA. Jej zadaniem jest przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta i zachęcić do kliknięcia baneru, który przeniesie go na stronę docelową marki.
Reklama displayowa – zalety
- Targetowanie – ten rodzaj reklamy można łatwo profilować i kierować do osób, które będą najbardziej zainteresowane ofertą. Pozwoli to osiągnąć wysoki poziom współczynnika konwersji. Ten rodzaj reklamy sprawdza się bardzo dobrze w remarketingu.
- Uzupełnienie kanałów komunikacji – reklama displayowa to doskonały sposób na pojawianie się tam, gdzie potencjalny klient. Marka występuje dzięki temu nie tylko w social mediach, ale również na portalach informacyjnych, blogach czy w aplikacjach mobilnych.
- Mierzalność – kampanie Google Ads pozwalają na optymalne wykorzystanie takich reklam. Ich efektywność można zmierzyć dzięki popularnych formom jak PPC, CPA, CPM.
Reklama displayowa – elastyczna i inteligentna
Ogromną zaletą reklam displayowych jest ich możliwość dopasowania się praktycznie do każdej wolnej przestrzeni na stronie internetowej. Reklamodawca musi jedynie wprowadzić w Google Ads różne formaty reklamy, a system automatycznie dostosuje je do miejsc w aplikacjach, witrynach czy skrzynce mailowej.